Ski's tetsten op de Oostenrijkse gletsjers

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sölden - Ötztal Arena en Pitztaler Gletscher

@Menn0 en ik zijn zaterdag naar Oostenrijk gereden voor 8 skidagen op de gletsjers. Er zijn een paar test-events achter elkaar waar ik graag heen ga. Uit nieuwsgierigheid naar het nieuwe materiaal uiteraard, maar ook om genoeg content te kunnen genereren voor mijn website. Menn0 gaat vooral zelf lekker skiën (en pas vanaf donderdag testen op de Stubaier Gletscher).

Zaterdag 5 november: naar Oostenrijk rijden, inchecken in Jerzens. (Oorspronkelijk zouden we vrijdagavond al rijden en zaterdag al skiën op de Pitztaler Gletscher, maar door griep van Menn0 hebben we die nacht rijden maar niet gedaan. Nu rochelt hij alleen nog wat. In Oostenrijk hebben ze nu ook groene pistes.)

Zondag (gisteren dus) hebben we ingeskied op de Pitztaler Gletscher. Vanwege de harde wind waren de gondels dicht, maar op de pistes die open waren hebben we ons prima vermaakt.

null

null

Zondagavond zijn we naar Sölden gereden en ingecheckt bij ons pension.

Maandag zijn we opgestaan met veel verse sneeuw. Dat betekende dat de Gletscherstrasse pas om 10.30 uur open ging voor verkeer. Maar eenmaal boven was het geweldig, met verrassend goed zicht. Uiteraard zachte pistes met veel hopen en buckels en hier en daar nog wat mogelijkheden om in onverspoorde sneeuw wat bochten te maken.

null

null

null

null

O ja, ik heb ook nog wat ski’s getest (Menn0 niet, die had een paar Blizzard Cochise gehuurd voor de dag):
Blizzard Rustler 11 (112 mm onder de voet)
K2 Pinnacle 95
K2 iKonic 80 TI
Stöckli Laser AX

*bericht bewerkt door moderator (JessicaKroef) op 04 jan 2021 14:52

Héél benieuwd wat je van de Stockli’s vindt.
Veel plezier daar!

De reviews van de ski’s volgen vanzelf op mijn site deze winter.

En dat plezier zal wel lukken ;)

Hey,

Heb net de Stockli Laser AX gekocht en vorige week in Hintertux mee geskied.

Ben benieuwd wat jij ervan vindt, en als dat wat overeenkomt met mijn bevindingen ?

Wat een omstandigheden, heerlijk! ⛷

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Menno had zeker al een vooruitziende blik met zijn mooi weer lens op zijn Goggle.

May the ski force be with you !!

Menno had zeker al een vooruitziende blik met zijn mooi weer lens op zijn Goggle.

CJAHulskamp op 6 nov 2017 20:43

Nee gewoon lui…

En hoe was het vandaag?

De belangrijkste vraag is, ben jij er al @DrPhil?

I can stick uphill ice, on my saucer...

En hoe was het vandaag?

DrPhil op 7 nov 2017 17:56

Het was onder nul, de pistes waren wit en de ski’s waren over het algemeen getailleerd met een tikje rocker.

Maar was er ook een zonnetje bij?

I can stick uphill ice, on my saucer...

Soms wel, maar vaker niet.

Ik zie dat Phill er inderdaad is, hebben jullie de meetup al gepland?

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ik zie dat Phill er inderdaad is, hebben jullie de meetup al gepland?

Shane op 7 nov 2017 18:19

Ik las dat ie van @GiGi de straat moest vegen

May the ski force be with you !!

Diclafonac en Jägermeister 10 op 1, gaat dat goed samen? Wel handig, zo’n Camelbak.

Diclafonac en Jägermeister 10 op 1, gaat dat goed samen? Wel handig, zo’n Camelbak.

DrPhil op 7 nov 2017 19:07

Bij de meeste mensen niet, bij sommigen wel. Soms krijgen ze problemen aan de maag. Er zijn zeldzame gevallen bekend die de verpakking van hun medicatie niet meer kunnen lezen. Zij hebben het dan bijvoorbeeld over Diclafonac ipv over Diclofenac. Deze laatsten kunnen zich beter wenden tot een neuroloog.

Er zijn zeldzame gevallen bekend die de verpakking van hun medicatie niet meer kunnen lezen. Zij hebben het dan bijvoorbeeld over Diclafonac ipv over Diclofenac. Deze laatsten kunnen zich beter wenden tot een neuroloog.

hanss op 7 nov 2017 19:19

Of gewoon minder drinken…

Bwa… niet noodzakelijk hoor. Die laatste groep wordt eerder getriggerd door het molecuul. Laat ons zeggen dat de neurale problemen latent zijn maar dat het medicijn ze de bovenhand laten nemen.

Mooi. Het werkt dus. Thx.

Vanochtend:

null

Vanmiddag:
null
null

En speciaal voor @shane:
null

Nog vol op mijn snufferd gegaan in een stukje tiefschee. Toen was het tijd voor biertje (wat is dat vermoeiend.)
De Julbo is normaliter “Fire” kleur. Geen idee waarom hij hier paars is. Werkt echt perfect.

*bericht bewerkt door DrPhil op 08 nov 2017 18:08

Heerlijk @DrPhil! En wat zie je er stijlvol en kleurrijk uit! Je blijft een enigma 😜.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Dank je wel @shane. Wacht maar tot je de rest van mijn outfit ziet. Die gletscherstrasse vind ik trouwens wel een belevenis. Al was ik blij dat ik boven was.
Ik ben omhoog gereden in zijn 3 (automaat).
Ik ben naar beneden gereden in zijn 2.
Wat klopt hier niet 😁

Overigens begonnen sommigen om 2 uur af te breken en met pijn en moeite kreeg ik om half 3 nog een ski mee voor één run.
En je mocht er ook al niet mee de tiefschee in.
Terwijl helemaal aan de rand links, net naast de reuzenslalom, echt mooie sneeuw lag. En je viel er ook erg zacht.
Ze hadden wel veel ski’s en druk was het - in elk geval - vandaag helemaal niet.
Zeker een aanrader.

Wat een weer!! Prachtig, geluksvogels

Mooie beelden @DrPhil!
En doet Gijs het ook nog? :)

Uitrusten doe je maar in de lift.

Half. Gisteren een skidag gehad van 1 afdaling. Flink gecrasht met een zeer pijnlijk onderbeen tot gevolg. Maar straks een ibuprofen erin en de wat minder heftige ski’s onderbinden vandaag.

Wat vervelend. Hoe kwam het?

Half. Gisteren een skidag gehad van 1 afdaling. Flink gecrasht met een zeer pijnlijk onderbeen tot gevolg. Maar straks een ibuprofen erin en de wat minder heftige ski’s onderbinden vandaag.

GiGi op 9 nov 2017 07:37

Maak een goeie wandeling om je been op te warmen… daarna niet teveel stilzitten want dan stijft de boel op. Succes!

Balen @gigi, hopelijk kun je toch nog wat meters maken!

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Half. Gisteren een skidag gehad van 1 afdaling. Flink gecrasht met een zeer pijnlijk onderbeen tot gevolg. Maar straks een ibuprofen erin en de wat minder heftige ski’s onderbinden vandaag.

GiGi op 9 nov 2017 07:37

Maak een goeie wandeling om je been op te warmen… daarna niet teveel stilzitten want dan stijft de boel op. Succes!

hanss op 9 nov 2017 08:21

Dat wordt dan lastig want Gijs is toevallig een terras prinses☃️

LA NORMA😍☃️

Maar @GiGi dan kun je toch mooi wat rondtoeren met @DrPhil want die is ook van de slappe ski’s en 3 bochten skiën met 6x vallen😜

LA NORMA😍☃️

Plaats een reactie