Sneeuw momenteel in Portes du Soleil

Dit onderwerp gaat over de bestemming Portes du Soleil

Hallo,

Iemand al dit sezioen in Portes du Soleil geweest? Ik vraag me af hoe het met de sneeuw zit. Volgens de berichten ligt er niet zoveel, maar weet iemand hoe slecht het nu is?

https://www.wintersport.nl/skigebieden/portesdusoleil/weersn…

google gewoon portes du soleil en je vindt alles

Ja lampie, internet is je beste vriend. Maar liever hoor je hoe het echt is in plaats van naar de getalletjes te kijken.

Ook hallo,

Wij zijn er in de week van 22-29 januari geweest.
Het ligt eraan hoe je verwachtingen zijn.
Als je veel poedersneeuw verwacht, dan moet ik je teleurstellen. De pistes zijn over het algemeen vrij hard en op sommige stukken is het een ijsplaat. Met een beetje geluk staan de kanonnen aan en dan is het redelijke te doen.
Kweet niet waar je heen gaat, maar wij zaten in chatel en ons werd aangeraden om de bus naar pre la joux te nemen.

Hallo Walter,
Ligt dat Pre la joux ver van Chatel?
Wij gaan 19 februari naar Chatel, maar ook ik maak me zorgen over de sneeuw. Heb 2 kinderen van 10 en 12 die nog niet zo heel goed skien en dan is ijs niet echt prettig.
Volgens de berichten moet aan het eind van jouw vakantie dus de laatste sneeuw gevallen zijn, de 28e.

Hallo,

Hier een berichtje vanuit Les Gets. De zon schijnt volop en het is gewoon warm hier. Zowel overdag als 's nachts temperaturen boven nul. Vanaf gisteren begint 't wel wat frisser te worden, maar het lijkt wel zomer. Je ziet ook meer groen dan wit op de bergen. De sneeuwcondities gaan hard achteruit. 's morgens is het overal hard, vanaf het middaguur wordt het pap. Met op drukke pistes veel ijzige stukken.
De voorspellingen zijn ook niet al te best. Er wordt nog geen sneeuw verwacht. Morgen nog een laatste dagje voor ons. Gaan denk ik naar Avoriaz (30 min. met de auto). Dat ligt wat hoger, daar is het nog enigzins te doen.

Dit heb ik nog nooit meegemaakt in februari in Frankrijk. Echt balen. Maar lang leve de sneeuwkanonnen, anders was het deze week helemaal niets geweest, vrees ik…

Kijk op http://www.morgins.ch en dan onder ‘Infos de jour’. Als de ‘Secteur Corbeau’ (één van de hellingen waar de sneeuw als eerste verdwijnt) ‘Ouvert’ is, dan kun je er zeker van zijn dat de sneeuwcondities in de hele Portes de Soleil prima zijn. Op deze site kun je op basis van de webcams ook een goede indruk van de sneeuwcondities in het gebied krijgen. Op http://www.portesdusoleil.com kun je onder ‘Ouvertures’ alle verbindingen in het gebied checken. Samen met natuurlijk de info op Wintersporters.nl en de weerberichten op de verschillende weersites kun je dan een goed besluit nemen. Wij zijn deze maand uitgeweken naar Les Trois Vallées en hebben daar prima kunnen skiën.

Ben net terug (zaterdag) uit chatel. Gegeven het feit dat het laatste grote pak sneeuw met kerst is gevallen liggen de pistes er goed bij. Maar ja wel hard en ijzig en in middag papperig.

@ Nikki Pre la joux ligt met de skibus 15 min van chatel centre en stopt onderweg nog meerdere malen. Al jij in chatel zit en jou kinderen kunnen nog niet zo goed skieeen is de kans groot dat ze gewoon in chatel les hebben. De pistes achter chatel rond de gondel aldaar waren nog behoorlijk en werden eigenlijk alleen gebruikt door klasjes, omdat dus iedereen verder aangeraden wordt naar pre la joux te gaan. Normaal zou je vanuit chatel naar onder andere Tourgon kunnen. Dat kan momenteel niet vandaar.

Maar er komt sneeuw aan kijk maar op het kaartje van het weer weblog op deze site. Rond Avoriaz (in porte du soleil) valt sneeuw.

Plaats een reactie