L'Amara in Avoriaz of Le Village Arc 1950

Dit onderwerp gaat over de bestemming Avoriaz

Begin januari willen wij op wintersport met vier skiërs, een opa en oma, en vier kleine kinderen van 0, 1, 2 en 3 jaar. We twijfelen nu tussen l’Amara in Avoriaz of Le Village in Arc1950.
Ik vind zelf l’Amara er erg mooi uitzien en heb een beetje mijn twijfels bij Le Village. Ik zie niet zulke mooie foto’s van reizigers van de appartementen, dus vraag me af hoe het er in het echt uitziet. Verder vraag ik me af of Arc1950 leuk is met peuters die dus nog niet skiën, en of opa en oma zich daar een beetje zullen vermaken.
Ben zelf gek op Avoriaz, het nieuwe zwembad lijkt me leuk voor de kindjes, die koetsen met paarden, lekker in het zonnetje zitten. Je hoort het, ik wil het liefste naar Avoriaz, maar manlief wil graag eens wat anders. De rest van de familie maakt het minder uit, zolang het maar ski in ski out is en de skiërs telkens makkelijk terug kunnen voor wanneer er iets met de kids is. Oh ja, één van de pappa’s had het liefste naar Oostenrijk gegaan omdat hij vooral voor de aprés ski gaat. Hij weet al dat dat in Frankrijk gaat tegenvallen…

Arc 1950 is een klein plaatsje wat voornamelijk bestaat uit een verzameling hotels, appartementen, restaurantjes, souvenirs- en sportwinkels. De accomodaties zijn wel mooi en de plaatjes op internet zien er ook idyllisch uit, maar het is helemaal helemaal ingericht op skiers/boarders. Overdag is er niet veel te beleven. Ik schat dat het hoofdstraatje niet langer is dan 500 meter.

Volgens mij is Arc 1950 niet de ideale bestemming om als opa en oma de hele week met 4 hele kleine kinderen te zitten. Het is wel een geweldig ski-gbied.
Avoriaz ken ik niet.

Bedankt voor je reactie. Ik beschouw dit maar als 1-0 voor Avoriaz

Alleen bekend met avoriaz. Zelf niet met kinderen, maar afgelopen pasen weer gezien dat het toch ook voor de allerkleinste erg leuk is. Speel pistes in het dorp, de paarden inderdaad een natuurlijk het zwembad.

Wat is de reden dat je man ergens anders hem wil?

Hoi Tiny-M, mijn man wil graag elke keer iets nieuws. Maar vindt het ook belangrijk dat het voor de kinderen en voor opa en oma leuk is, dus als dat beter zit in Avoriaz…

Bedenk wel dat in januari het op 1950 mtr hoogte ook koud kan zijn voor zulke kleintjes. Avoriaz is wat knusser en ligt denk ik wat beschutter.

Dienten Die Alte schule

Oh ja, we willen er ook graag heen vliegen. Misschien dat mijn man en zwager wel nog samen rijden om ski’s, bagage en wandelwagen mee te nemen. Zien jullie voor wat dat betreft nog voordelen van de ene bestemming ten opzichte van de andere?

Avoriaz ligt veel dichter bij een luchthaven (Genève) dan Les Arcs.

Waarschijnlijk wordt het nu toch Avoriaz, waarbij we nog twijfelen tussen L’Amara en Atria Crozats. Mocht iemand daar nog iets over kunnen zeggen… bedankt!

Ik kan er wel wat over zeggen aangezien ik in alle twee ben geweest. Qua kamers/inrichting/grootte verschillen de appartementen niet veel van elkaar. Amara heeft wat meer luxe (zwembad, hamman, spa, fitness) en vormt met de appartement complexen een soort van eigen gebiedje met een pleintje en enkele winkeltjes en restaurantjes. In 10 minuutjes loop je naar het centrum. Crozats ligt wat meer aan de bergrand en via de trapverbindingen ben je ook zo in het centrum.

Amara is wel een flink stuk duurder dan Crozats en eerlijk gezegd vind ik het prijsverschil niet gerechtvaardigd. Dus zou ik kiezen voor Crozats.

*keep cool and relax...*

Plaats een reactie