Skipas Avoriaz of PDS bij shortski?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Avoriaz

Dit jaar is het eerste jaar wintersport dat we een kleine hebben. Waarschijnlijk gaan we voor een shortski van 3 of 4 dagen waarbij onze zoon bij opa&oma blijft logeren. We hebben een interessante reis naar Avoriaz gezien waarbij alleen de skipas Avoriaz is inbegrepen. Tegen extra kosten is een pas voor heel Portes du Soleil te boeken. Ik ben nog nooit in PDS/Avoriaz geweest. Is het deelgebied Avoriaz echt voldoende om je 3 of 4 dagen te vermaken of adviseren jullie een pas voor PDS te pakken? We zijn beide gevorderde skiërs, maar ik ski veel vlotter dan mijn vrouw. Als we samen gaan maken we waarschijnlijk geen lange tochten. Ikzelf snowboard ook nog.

Zelf veel ervaring in de PdS, je kan je prima vermaken met een pas voor enkel avoriaz. Het gebied daaromheen is groot genoeg is om je te vermaken. Kan het groter? Jazeker, als je geen pistes twee keer wilt doen kun je altijd je pas upgraden naar een PdS pas.

Overigens is avoriaz wel heel saai als je niet skiet eerlijk gezegd… Wellicht is chatel, morzine of les gets leuker. Dit zijn echt dorpjes ipv een ski dorp zoals Avoriaz. Dit is natuurlijk met name van toepassing als er niet skier bij zitten. Wel is avoriaz uitermate geschikt voor kleine kinderen tot een jaar of 6-7 om te beginnen met skien. Veel vlakke stukken en goed zichtbaar voor ouders en begeleiders.

4 jaar geleden heb ik er een short ski gedaan en als echte kilometer vreter had ik met Avoriaz meer dan voldoende km’s voor 3 dagen. Ik vertrok dan wel uit La Chapelle d’Abondance vanwaar je een prachtige tocht kan doen door het hele gebied.
Je kunt de pas altijd upgraden indien je dat wenst. Wat de dorpen betreft moet ik Pvdh wel gelijk geven.

Plaats een reactie