Live update: Les Gets

Dit onderwerp gaat over de bestemming Portes du Soleil

Zojuist aangekomen in Les Gets. Het is nu een graad of 4-5 en het regent. We hebben besloten om vandaag nog even uit te zitten en morgen pas de piste op te gaan. De vorst/sneeuwgrens is overigens heel duidelijk te zien aan de boomlijn. Boven valt er (natte) sneeuw afgewisseld met dikke vlokken

Foto’s volgen als ik morgen boven ben… Eerste indruk: niet de beste sneeuw, pistes zien er matig uit maar het is vakantie en we zijn in de bergen!

Ik zit volgende week een gebied verderop, dus ga het volgen. Hopelijk gaat de sneeuwgrens snel nog wat zakken.

Hoe hoog ligt Les Gets? Houd ons maar op de hoogte! Ik ga volgende week misschien die kant op.

@Tiny-M, volgende week lijkt mij geen probleem. De vooruitzichten geven diepvries met sneeuw van de week.
@Frank9, les Gets ligt op 1175 en het huis op 1200 ongeveer. Gebied begint op 1175 met de hoofdmoot op ongeveer 1800-2100.

Updates volgen! Fijne dag

Update 11-jan: Het is op het moment van schrijven een graad of 4 buiten en het dooit hard. De straten liggen vol met water en de rivieren stromen snel.

In het dorp is het op t moment uitgestorven. Zeer weinig mensen en dat is ook te zien op de pistes.

Vanmorgen tijdens brood halen schoot ik deze foto van de afdaling in het dorp:

null

Vanuit huis ziet het er niet veel beter uit. Deze foto is genomen in de richting van de Mt. Cherry.

null

Op de lokale radio hoorde ik dat het vandaag nog ver boven nul blijft. Dit geldt voor Les Gets en Morzine maar ook voor Avoriaz… Serieuze dooi dus.

Vanmiddag waarschijnlijk even skiën, de ochtend slaan we nog even over door de regen. Weinig eer te behalen op t moment.

Geen leuke beelden, morgen schijnt het wel over te gaan in sneeuw…

Ik kom zaterdag die kant op . Jammer van deze dag @pvdh hoop dat je morgen de berg op kan …is er in avoriaz ook niet te skiën ?

he-ho lets go

Normaal zou die regen nu of bijna moeten overgaan in sneeuw.

Yes daar is eindelijk een update-topic over PDS/Les Gets! :D

Ik blijf het in de gaten houden, ookal gaan wij pas eind februari die kant op. Als ik naar de weersverwachting kijk zou het morgen al stukken beter moeten zijn daar, met tot in het dal (en dus dorp) sneeuw!
Ik zag vandaag ook deze foto van Morzine (Pleney) voorbij komen, wordt niemand vrolijk van.

null

Máár, er is hoop op beter. Veel plezier daar nog @pvdh en houd ons op de hoogte!

Stay frosty

Dank! We gaan er een mooie dag van maken morgen.
Situatie is inderdaad iets verbetert op t moment, er komen nu dikke natte vlokken sneeuw naar beneden, tempratuur is nog iets aan de hoge kant maar het wordt merkbaar kouder.

We hebben besloten morgen hoe dan ook naar boven te gaan dus een update van de situatie in het gebied volgt.
@michski, er is zeker te skien daar, hier boven ook. Echter hou ik niet zo van skien in de regen, sneeuw prima maar regen sla ik even over. Avoriaz was vandaag eenzelfde situatie als hier.
@Siard, heb je gekeken naar de datum van die webcam? Ik weet dat er een vast hangt op november in Morzine…

@pdvh nee heb ook niet die foto zelf ‘genomen’. Zag hem voorbijkomen op het twitteraccount van Weathertoski (http://www.twitter.com/weathertoski), dus vertrouwde het :p

Stay frosty

Denk dat er een webcam is die op dezelfde piste filmt, lijkt me toch hetzelfde. Hopelijk blijft die regen weg tot maart. Vlokken, dikke vlokken wil ik zien. :)

Leuk dat je ons up-to-date houdt @Pvdh!

Oh Santa! Fresh snow, my favourite! How did you know?

Sneeuw allemaal goed en wel, maar wat ben je er mee als heel Avoriaz gesloten is door sterke wind. :(

Goede dag skiën gehad, we hebben het kort gehouden want de sneeuw gaat los op t moment…
De pistes zijn super, vooral bovenop keurig sneeuwdek en niks te merken van de minieme sneeuwval, buiten de piste is echter niet echt een optie…

De dag was wisselvallig, begin met kleine sneeuwvlokjes, afgewisseld met opklaringen en zelfs zon(!). Verder op in de dag kwam er meer wind en uiteindelijk fikse sneeuwval.

De hoeveelheden die voorspeld waren zijn bij lange na niet gehaald, meer dan 10-15cm is er niet gevallen, maar nogmaals de pistes liggen er keurig bij met natuurlijke sneeuw. Wat foto’s van de dag:

null
null
null
null

Edit: Avoriaz en Morzine was bijna alles gesloten vandaag! Mede door de wind en in Morzine het gebrek aan sneeuw…

Het gaat nu vol los hier… In een half al 3cm, zou @roel dan toch gelijk krijgen met de hevige sneeuwval?

null

Als ik het goed zie nu in het dal dus ook eindelijk wat (meer) sneeuw?

Mooie dag als ik de foto’s zo zie! Volgens mij is de sneeuw zo ook goed gepland. Lekker dagje skiën en dan 's avonds/'s nachts sneeuwen.

Stay frosty

@siard, zeer goede situatie hier nu.
Vandaag prachtig geskied op bij vlagen wat buckelige pistes, het einde van de dag was perfect: Koud met opklaringen en prachtige pistes.

Afgelopen nacht heeft het eigenlijk de hele tijd rustig doorgesneeuwd. In de ochtend begon het iets wat wisselvallig en viel er zelf nog wat sneeuw. Deze ochtend werd opgevolgd door een middag met opklaringen en goede sneeuw situaties. Al was het dal van Morzine en omgeving wel gesloten.

De foto’s an de dag:

null

Deze foto is het uitzicht vanaf ons balkon. De opklaring is goed te zien, de kou volgde in eenzelfde tempo! Op de railing is goed te zien hoeveel sneeuw er vannacht bijgevallen is!

null

Super om te zien! Ook op de webcams was het goed te zien dat het wat opklaarde.

Stay frosty

Ziet er in ieder geval een stuk beter uit dan toen je arriveerde :)

Gang is alles

Mooi laagje!

Fijn om te horen dat er nog meer sneeuw bij is gevallen! Zou helemaal perfect zijn als over 2 weken ook alles rond Morzine open is, maar zag op de webcams dat daar toch nog wel wat meer sneeuw voor moet bijvallen.

Iemand een update over de sneeuwval deze nacht?

@pvdh zit jij nog steeds in Les Gets?

Stay frosty

De sneeuw is fantastisch!!! Vandaag super koud en prachtige sneeuw:

null
null

Weinig foto’s gemaakt vandaag, was zulk top weer, was even aan het genieten!

Ziet er erg goed uit @Pvdh. Geniet nog even van de bergen en veilige rit terug!

Aequilater Nubila

Ziet er erg goed uit @Pvdh. Geniet nog even van de bergen en veilige rit terug!

winterwonderland op 15 jan 2016 21:12

*vlucht, die duur nog even! Vermaak mij komende dagen zeker. Zal nog een paar updates plaatsen!

Kijk eens aan, wat een geweldige beelden! Geniet er nog maar even kan voor zolang het kan! :)

Stay frosty

Bedankt voor de updates weer! Het gaat er goed uitzien daar.

Oh Santa! Fresh snow, my favourite! How did you know?

Ze hebben zo te zien vandaag veel liften extra geopend in het gebied. Verder zijn volgens de site van Avoriaz ook nog maar een paar pistes dicht. Dit zijn vooral zwarte pistes, boardercrosses en de snowparken.

Op de webcam bij Les Lindarets is mooi te zien dat het veel heeft gesneeuwd de afgelopen dagen. Het enige wat jammer is, is dat wordt voorspeld dat de vorstgrens gaat stijgen komende week. Deze gaat boven de 1000 meter komen wat betekent dat boven nul gaat worden in Morzine…

Ondanks dat denk ik dat de PdS gangers van komende week het wel erg getroffen hebben!

Plaats een reactie