Ski pas

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Gets

Wij gaan in de komende voorjaarsvakantie met groep van 17 personen naar Les Gets en vraag is wat is handig een skipas voor het gehele gebied nemen of een kleine beperktere pas nemen ?

Gr. Rene

Waarom zou je voor die zes tientjes niet het hele gebied nemen?

I can stick uphill ice, on my saucer...

Dat is een vraag die je beter aan je reisgenoten kunt stellen. Willen ze rustig en dicht bij huis skiën of stevig toeren?

Koop nu alvast een pas voor het hele gebied. Nu krijg je nog vroegboek korting.

Je krijgt ook vroegboekkorting als je de pas voor Les Gets nu koopt.

Ben je een echte kilometer vreter, dan zou ik toch voor het hele gebied gaan. Avoriaz, rond de Zwitserse grens en richting Chatel gaan is echt top!

Ben je dat niet: tja, het is ook een gedoe om er vanuit Les Gets te komen. 50-60 euro extra is toch mooi meegenomen bij de apres ski en het gebied rond Morzine-les Gets is ook best groot en uitgebreidt.

Succes met je keuze!

Géén pas voor het hele gebied nemen is hetzelfde als naar De Efteling gaan en alleen het sprookjesbos bekijken.

Kan prima zijn als de omstandigheden daar aanleiding toe geven (kleine kids), in alle andere gevallen niet zo heel slim.

Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften

Les Gets is in principe groot genoeg voor een hele week (120km). En bedenk wel dat je vanuit Les Gets best lang onderweg bent naar Avoriaz. Je moet namelijk een stukje lopen/treintje door Morzine en vervolgens nog flink wat liften nemen voordat je weer wat interessante pistes tegen komt. Dat doe je denk ik hooguit 2 keer die week. Ik zou het bij de kleine pas houden.

Kun je iets meer info geven? Hoe gevorderd is de groep? Doen jullie graag tochtjes of om 1 uur al lekker op t terras en rond 3 uur naar de hamam?

Ik heb twee jaar vergelijkbaar gezeten in PdS met eerste jaar de kleine pas (Chatel) en het tweede jaar de grote PdS pas. Eerste jaar als beginner gewoon prima keuze, had er echt meer dan zat aan. Tweede jaar tochtjes kunnen maken naar Avoriaz, vond ik wel leuk, ook omdat het warm was en de piste kwaliteit in sommige delen een issue was, meen dat Les Gets ook ietjes hoger ligt dan Chatel.

Maar noodzakelijk? Mwa, als je er de eerste keer komt en een rustige groep bent denk ik niet.

Tijd voor een uitpakparty?!

Plaats een reactie