Wintercamping of camperplek

Dit onderwerp gaat over de bestemming Portes du Soleil

Wil graag weten of er ook een goede wintercamping of camperplek met voorzieningen in dit gebied ligt. We vinden het een fantastisch gebied waar je mooie skitochten kunt maken. Tot dusver hebben we altijd een appartement geboekt, maar nu willen we met onze camper. Wie weet een goede wintercamping of camperplek in de buurt? Uiteraard liefst aan de piste maar anders met goede (ski)busverbinding naar een skilift?

Het is niet helemaal in het gebied maar in les trois vallees heb je een hele mooie camper plaats.

Hij ligt in Les Menuires hierbij de plek.

http://maps.google.nl/maps?saddr=Utrecht&daddr=Onbekende…

Je kan dan op asfalt staan voor 10 euro per dag en met mogelijkheid tot stroom voor euro per 4 uur ongeveer, water kan je ook tegen betaling krijgen.

Je sta dan net onder het dorp en kan gratis met klein gondeltje naar het dorpscentrum, en je kan vanaf parkeerplaats zo de piste op skiën.

Wellicht is dit een idee.

Deze camperplaats heb ik afgelopen gezien (wij kwamen er elke dag langs met de lift die begint aan het einde van de Bettex piste).

2 minuten skieen en je zit in de lift naar de centrale piste in Les Menuires, voorzieningen kan ik niets over zeggen maar de locatie is prima!

I love wintertime

Ik ken zo 1-2-3 maar één wintercamping in Portes du Soleil; tussen Les Gets en Morzine in, in Essert Romand, welke luistert naar de naam “Les Marmottes”: http://www.campinglesmarmottes.com/en/acces.html
Bij deze camping stopt een bus, maar je kan niet naar de piste lopen; dat is te ver.

Verder is er een camperplek in Les Gets, op een groot parkeerterrein bij de skilift Les Perrieres: http://maps.google.co.uk/maps?q=la+turche,+les+gets&hl=e…

Ik weet niet welke voorzieningen deze plek heeft.

Daarnaast zag ik afgelopen week veel campers in Avoriaz staan; maar heb geen idee of dit een officiële camperplek is…

Succes!

Jan

Er is een wintercamping in St. Jean d’Aulps, Camping Le Solerey. Is niet geweldig centraal in het gebied misschien, maar wel een prima camping. Klein en misschien niet heel luxe, maar wel erg gezellig en voorzieningen zijn mijns inziens meer dan voldoende.

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

Er is een wintercamping in chatel genaamd l’oustalet. Dit ligt in het skigebied Porte soleil. Wij staan er nu voor het tweede jaar. Voorheen gingen we altijd in een apartement in avoriaz. Deze camping heeft ook een klein binnenzwembad en een sauna(die kost een paar euro per uur). Boven en onderaan de camping is een busstop voor de skibus, deze brengt je in een paar minuten bij de liften. Wanneer je google l’oustalet en chatel ingeeft komt je op de site.
Stroom betaal je per dag dat je er bent.
Het bevalt ons goed al is het natuurlijk anders dan een apartement. groet vanaf chatel.

Wij stonden met onze camper in 2009 en 2010 op de camperplek bij Les Menuires een mooie plek direct aan de piste. Er werd toen verteld dat het het laatste jaar zou zijn omdat er appartementen kwamen. Wie weet of de camper/parkeerplaats er nog is of dat er toch gebouwd is?

Wij stonden met onze camper in 2009 en 2010 op de camperplek bij Les Menuires een mooie plek direct aan de piste. Er werd toen verteld dat het het laatste jaar zou zijn omdat er appartementen kwamen. Wie weet of de camper/parkeerplaats er nog is of dat er toch gebouwd is? [post]Gast956 op 28 nov. 2012 20:23[/post][/quote]Sylvia

De camperplek met flot bleu was er nog met de kerst 2012!!

Er is ook een camping in Champery (CH) dit rijdt wat sneller aan als de Franse gebieden. Erg mooie wintercamping met verwarmd sanitait etc. Stoeltjes lift begint naast de camping en een dalafdaloing komt ook langs de camping uit. Eerlijkheid gebied me te zeggen dat dit voor mij al weer eel tijd geleden is maar denk dat alles er nog wel zo bij zal liggen.

Als het wit is kun je er over naar beneden...

Inderdaad Greenfield, het jammer is alleen dat er de laatste jaren een apresski tent naast staat waardoor je tot ver in de avond in de herrie staat. Zonde van de plek.

Plaats een reactie