Chatel / PdS in Maart

Dit onderwerp gaat over de bestemming Portes du Soleil

Ik ben een locatie aan het zoeken voor een skitrip komend seizoen voor een grote groep, pak m beet 20 man. Heel divers, van snelle ervaren skiers tot complete beginners, en dus wil iedereen wat anders: niet te duur, mooie locatie met sauna, dicht bij de liften en niet met bus of auto naar de lift, grote skimogelijkheden, mogelijkheden om te lessen, enz…

Ik heb een mooi chalet gevonden in Portes du Soleil (chatel). Er is plek zat, het is niet al te duur, mooi nieuw gebouw met sauna, en het ligt onderaan een blauwe piste vlak naast de lift. Enige nadeel wat ik kan bedenken… de voorkeur lag op maart, het chalet ligt op 1200m, en het gebied loopt van 1200m tot 2400m.

Hoeveel slush kunnen verwachten mid maart? Is het nog te doen voor de wat meer ervaren snelle skiers om vlot het gebied door te komen en leuke tours te maken, of zullen er te veel plekken zijn waar je niet meer doorheen komt om de grote tours te kunnen maken? En worden de laaggelegen blauwe pistes te lastig voor de beginners of komt dat nog goed? Worst case wordt de blauwe afdaling naar het huisje gesloten en moeten we weer met skibussen gaan klooien.

Als iemand nog suggesties heeft voor grote accomodaties in hogergelegen gebieden houd ik me ook aanbevolen :)

*bericht bewerkt door Skadi op 01 sep 2019 19:37

Ik heb regelmatig eind maart in PdS geskied en eigenlijk kan ik me alleen goede condities herinneren. Is sowieso de maand waarin er de meeste sneeuw ligt, dus zou me geen zorgen maken. En ik heb in maart ook wel eens heel slechte condities in een hoog gebied (Val Tho) gehad dus het is altijd afwachten. Maar tegenwoordig met de goede sneeuwkanonnen en pistepreparatie kun je met de slechtste condities nog heel behoorlijk skiën, is mijn ervaring. Dus zou er vooral van genieten daar!

Ben meerdere keren eind maart en begin april geweest, toen werd het wel zacht in de middag, maar echt prima te doen. Ook genoeg dagen met verse sneeuw gehad en dat het prima bleef. Als je hoger wilt zitten moet je in Avoriaz gaan zitten, maar zou me daar echt niet druk om maken. Chatel is een prima uitvalsbasis.

Plaats een reactie