Skigebied Postwiese Neuastenberg & Skiliftkarussell Winterberg 5 & 6 april 2015

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg en Postwiese - Neuastenberg

Tijdens het lang paasweekend met @Jesper in het Sauerland hebben we Willingen (met @Svennoo verslag https://www.wintersport.nl/forum/topic/194337 ), het Skiliftkarussell Winterberg (met velen) en Neuastenberg bezocht.
Het was erg leuk met vele kennismakingen en heerlijk winterplezier!

Ik ga vooral wat schrijven over het bezoekje aan het skigebied Postwiese in Neuastenberg met @Jesper .

Na Willingen en Winterberg op vrijdag en voor werk naar huis op zaterdag kwam ik zondag net na openingstijd aan in het Skiliftkarussell Winterberg. Het was zonnig met een temperatuur rond het vriespunt:

null

^ Van start onder aan de Bremberg.

Bovenaan de Quick Jet kwam ik @Jesper tegen. Hij was vanaf vrijdag gebleven in het Sauerland:

null

^ Altijd goed, deze piste.

De rode afdaling naar de Büre Bremberg X-Press met een mooi uitzicht:

null

De Schneewittchenhang…best vlak:

null

De Kappe, het beste deel van het skigebied…en het rustigste!

null

null

null

^ De blauwe piste op de Kappe gaat door een apart woud.

De vierpersoonsstoeltjeslift Poppenberg. Volgende winter een koppelbare achtpersoonsstoeltjeslift?

null

Fantastische condities vandaag! Echter hadden we gehoord dat het skigebied in Neuastenberg ook geopend was. Eén sleeplift welteverstaan. Goed genoeg toch? De volgende dag zouden we toch weer in het Skiliftkarussell rondhangen… Na wat zeuren bij @Jesper stemde hij mee in. Neuastenberg, here we come!:D

Vrij laat in de namiddag kwamen we aan bij het skigebied Postwiese. Eigenlijk was het skiseizoen hier al voorbij. Op de webcam was donderdag al te zien dat de Kanonenrohr-piste toch werd geprepareerd na de voorbije winterinval. Gaan ze openen net als in Willingen? Een mededeling op de website zei dat enkel de rodellift zou gaan draaien… Last minute kwam het verlossende woord: Op zaterdag zouden de Osthang-stoeltjeslift en de Obere Postwiese-sleeplift opnieuw openen! Super dat ze dit zomaar doen!:) Respect!

Website:
http://www.postwiese.de/

Pisteplan:

null

Geopende liften & pistes:
2-SL Obere Postwiese en de gelijknamige blauwe piste.
De Panorama-Sesselbahn Osthang en aangrenzende pistes waren alweer gesloten op deze zondag.

Weer en sneeuw:
Een afwisseling van zon en wolken. Bij weinig wind en een temperatuur van iets boven het vriespunt was het erg aangenaam buiten:)
Er lag 0 tot 30 cm sneeuw: Deels oude sneeuwresten met een laag verse sneeuw. Door de zuidelijke oriëntatie van de helling kwam de bodem er na 3 zonnige aprildagen hier en daar weer doorheen. Vandaag zou dan ook de werkelijk laatste seizoensdag zijn in Neuastenberg.

Aan de kassa was de kassaman aan het twijfelen wat mij te verkopen. Twee dagpassen voor € 15 was het eindoordeel. Daar zei ik geen ‘nee’ tegen!
Mijn jas liet ik boven liggen op een skirek. Het was warm genoeg:) Tijd om de dag relaxed af te sluiten!

null

^ We waren de enigen.

null

null

^ Piste 9 was officieel gesloten, maar beter dan de geopende piste.

Neuastenberg met de al leegehaalde Westhang-sleeplift:

null

null

^ Nog haast onaangetaste sneeuw.

Helemaal naar beneden skiën richting de Tenne 1 zou leuk zijn, maar vervolgens helemaal naar boven lopen niet echt:

null

null

^ Linksachter de prachtige (sinds meer dan 10 jaar gesloten) lift en piste bij Mollseifen. Vroeger bestonden er daadwerkelijk plannen voor een verbinding…

De Untere Postwiese-sleeplift was ook al leeggehaald:

null

De 2-SL Obere Postwiese, geopend tot iets na half vijf:

null

null

null

null

Enkel de blauwe Obere Postwiese 7 was dus geopend. Deze is vrij vlak, maar had nog voldoende sneeuw:

null

null

^ Het laatste stukje had wel een beetje te lang liggen zonnen in de warme aprilzon:(

De afdaling door het Kanonenrohr moest natuurlijk ook gedaan worden. Leuke piste!

null

^ Hangjongeren in het funpark.

null

^ @Jesper staat in de weg;)

null

null

null

^ Een zonnesteek had ook de zwarte Osthang-Steilhang opgelopen:(

De stoeltjeslift sprong niet aan toen wij langsliepen. We moesten dus naar boven lopen:

null

null

@Jesper was de laatste liftgebruiker van het skiseizoen 2014-2015!
null

Geen spijt hadden we van dit klein bezoekje. We sloten de dag af in de Schirmbar, waar we vrienden werden met een blije hond;)

De volgende dag, Paasmaandag, waren we weer in het Skiliftkarussell Winterberg onderweg. Daar ontmoetten we vele forumleden en hadden we een gezellige dag. Na een bewolkte start met enkele vlokjes sneeuw kwam de zon er ’s middags ook weer door:)
Sürenberg:

null

Büre Bremberg X-Press:

null

Poppenberg:

null

Al bij al een geslaagd Paasweekend! Bedankt voor de ‘gekkigheid’ @Jesper , en natuurlijk ook @HenriS @Joostw @ThijsMeeusen @Martijn… ( @Svennoo op vrijdag, @Jorian die we ook hebben gezien op vrijdag en @Lange op de parkeerplaats onder de Poppenberg) en natuurlijk @Frans voor de gastvrijheid! Hopelijk ben ik niemand vergeten;)

Bedankt voor het lezen!

*bericht bewerkt door moderator (JessicaKroef) op 07 jan 2021 14:27

# skidagen seizoen 2014-2015: 35 :D

Mooi verhaal jongens en ik hoop dat er nog veel meer zullen komen!

You can’t buy happiness, but you can buy a lift pass!

Kortom: een Paasweekend vol gekkigheid
Top verslag weer :)

Na wat zeuren bij @Jesper stemde hij mee in. Neuastenberg, here we come! :D

Tja op het eerste gezicht oogt 1 sleeplift met een blauwe piste en een dun sneeuwdek ook niet geweldig :P

Gang is alles

@Lange volgende keer op het begin van de dag elkaar treffen dan wel hopelijk;) @Jesper Inderdaad:D Hé vond je het nu een goede keuze, of had je liever niet gegaan achteraf? :p

# skidagen seizoen 2014-2015: 35 :D

@SnowJan goede keuze, was wel erg beperkt snowboarden maar ook wel een keer leuk :P

Gang is alles

lekker hoor! nooit geweest maar ziet er goed uit!

Certified ski-boy, glijbewijs

@Jesper Gelukkig:) @Jorian Volgende winter?:)

# skidagen seizoen 2014-2015: 35 :D

Het was een erg geslaagd weekend! Leuk verslag :)

@HenriS Thnx! Idd:)

# skidagen seizoen 2014-2015: 35 :D

Lijkt mij leuk zo met een aantal wintersporters leden in winterberg te zitten :) Volgende winter doe ik mee haha

@Huski Is het ook!:) Als je op de hoogte wilt blijven van tripjes volgend seizoen (of misschien tijdens het zomerseizoen de bouwvoortgang bekijken), ben je van harte welkom in de WhatsApp-groep:)

# skidagen seizoen 2014-2015: 35 :D

Leuk verslag van een geweldig weekend, wat ik alleen op vrijdag heb mogen meemaken :(

Carnas on Tour

Leuk verslag en mooie foto’s!

Plaats een reactie