off piste

Dit onderwerp gaat over de bestemming Puy Saint Vincent

hey
wij gaan de tweede februari naar puy
vooral om de off piste mogelijkheden

we hebben daar nog niet super veel ervaring mee
vooral ook omdat er nooit echt veel off piste mogelijkheden waren

wat wel is in puy heb ik mij laten vertellen

nu is mijn vraag
in hoeverre is het mogelijk om zonder gids wat poeder op te zoeken?

al is het maar wat tussen de pistes in

waar moet je zijn om zo een gids in te huren ?
en hoeveel kost dit ?

alvast berdankt
grts wes

Je hebt nog niet super veel ervaring maar je wilt vooral om de off piste mogelijkheden een gebied verkennen?

Ik zou een gids huren. Kan vast via de plaatselijke VVV en anders kan Rogier je daar wel tips over verschaffen…

Heb je een lawine 3-eenheid?
Zeker een gids zou ik nemen, er is meer gevaar dan je denkt…

Go with the snow!

vooral ook omdat er nooit echt veel off piste mogelijkheden waren

Gast419 op 16 dec. 2012 20:49

Offpiste mogelijkheden zien er altijd. Of je ook poeder vind is een andere zaak. Zie ook de voorgaande reacties. Kernwoord: safety. Investeer eerst in het opdoen van kennis over lawineveiligheid bij het Snow Safety Center

When life gets too complicated.... SKI

ok

heb wel veel ervaring in het boarden
heb nu toch al een 6 tal keer naar frankrijk geweest
en ben ook vaak te vinden in landgraaf vooral funpark dan

maar gewoon nog niet vaak off piste geweest
daarmee dat ik mij hier nu wat info op zoek

maar wil vooral ook weten of je in puy saint vincent
ook wat off piste kunt zonder gids
dan bedoel ik wat tussen de pistes door
of onder de liften enz …

grts

een beetje tussen pistes door en onder liften off piste gaan kan in elk skigebied… maar met het oog op veiligheid etc zou ik een gids meenemen van de lokale skischool. dan krijg je mooiere afdalingen toegespitst op je eigen kunnen, daarnaast haal je kennis aan boord over lawinegevaar zodat je in ieder geval veilig onderweg bent. Zelf off piste gaan zonder ervaring en kennis is gevaarlijk muv gemarkeerde skiroutes. ken puy niet, dus weet niet of die daar voorhanden zijn.

uiteraard kun je in Puy off-piste zonder gids. Je kunt ook geblinddoekt autorijden. Allebei levensgevaarlijk, dus als je een beetje verstand hebt, doe je dit niet.

Huur dus een gids, of zorg dat je zelf voldoende kennis hebt om lawinerisico’s in te kunnen schatten.

Tussen de pistes door is net zo goed off-piste dan waar dan ook, en de risico’s zijn dus vergelijkbaar.

Running against the wind

Denk maar aan wat er met Prins Friso is gebeurt, die zat notabene offpiste direct naast de piste…

ok
alvast bedankt voor jullie meningen
heb mij nog wat verder ingelezen

we zullen dus waarschijnlijk eens gaan rondkijken achter een gids
als we in puy zitten

heb je dan ook een lawine drie eenheid nodig ?
want de piepers zijn namelijk duur
voor zo ver ik ze heb kunnen vinden

grts wes

@ gast 419. In Puy is fantastisch off-piste te doen. Maar zoals overal is dit niet zonder gevaar. Afgelopen weekend is een snowboarder is Risoul (vlakbij) in een bekende off-piste afdaling om het leven gekomen. In Puygebeuren dit soort ongelukken ook. Dus onderschat off-piste niet.

Als je met een gids op stap gaat dan laat deze je de allermooiste afdalingen zien en heb je de meeste kans op goede sneeuw. Als je een gids wilt inhuren stuur mij even een PM dan kan ik wat adressen doorsturen van goede en Engels sprekende gidsen.

Natuurlijk moet je dan een lawine drie eenheid mee hebben, maar deze is ook gewoon te huur en dan vallen de kosten mee.

Click. Click. Peace

@ rogier
alvast bedankt voor de info
ik ga er zeker eens met de mannen over praten en dan stuur ik je wel een pm

ik hoop dat we ons zo ook wat kunnen amuseren op de pistes
want heb dees jaar mijn vriendin mee
en die heeft wat minder ervaring

heb je enige tips ivm een skipas
want we zijn daar toch een weekje
mss net wat lang
dat er een skipas is waar je ook in pelvoux kunt of zo

we logeren dan wel op 1800 in puy saint als ik me niet vergis

grts wes

@ Gast 419, nog beter ;-) koop een Galaxy pas, dan kan je een dag in Serre Chevalier, Montgenevre, les Deux Alpes, Alpe d’huez, Sestriere en pelvoux (en zelfs La Grave) skiën ;-)

Click. Click. Peace

@Rogier weet jij hoe het nu is in puy saint vincent ? Ligt er voldoende sneeuw en hoe ziet het eruit komende weken ? Groetjes

ja vroeg mij namelijk hetzelfde af
wij zullen er twee feb zijn

ik hoop dat we nog wat verse sneeuw krijgen ondertussen

grts

ok
dit was min vriendin dus wat dit hierboven geschreven heeft … lol

@ Gast 419: Er ligt meer dan genoeg sneeuw, maar voor ‘de lekker’ mag er zeker wel wat poeder bij vallen. Verwacht dinsdag een live-report van mij van dit deel van de Alpen.

Click. Click. Peace

Plaats een reactie