Skipas/gebied: Printse of 4Vallées?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les 4 Vallées

Wij gaan 3 dagen skiën in februari 2011 en logeren in Veysonnaz. Ik heb gelezen dat de skiliften in Printse(Veysonnaz, Nendaz, Thyon) oud en traag zijn en die van 4Vallées(Verbier) sneller en moderner zijn.

Nu is de vraag ofdat het de moeite waard is om voor 3 dagen een uitgebreide skipas te nemen voor het hele gebied of zou het genoeg zijn om de skipas voor het beperktere skigebied te nemen?
Rekening houdend met de moeite dat je moet doen om vanuit Veysonnaz in het andere skigebied te geraken(Cabinelift, sleeplift, rode piste, sleep, rood, sleep, rode piste, rode piste, zitlift).

Bedankt op voorhand.

Dit is/was bij ons ook ieder jaar een punt van discussie. Het ene jaar haalde we het geld van het grote abonnement er wel uit en het jaar er op weer niet. Als je nog nooit in het gebied bent geweest zou ik (aangezien je er maar 3 dagen bent) absoluut geen skipas kopen voor het volledige gebied. Je hebt ruim voldoende aan het gebied "printse" en je zal nooit in 3dagen alle afdalingen/pistes kunnen doen, en ook zoals je zelf al gezien had is de reistijd richting verbier vrij lang.

klopt de reistijd van Veysonnaz naar Verbier is vrij lang maar daarintegen ook zeker de moeite waard. Ik vond het nog wel meevallen hoor die trage liften. wij waren er in maart 2010 en gaan dit jaar 22 jan. en 19 maart weer een week naar Les4V Veysonnaz

Voor gevorderde skieers:

Probeer eens te zoeken naar Col de Mine…
Dat is een skiroute (dus geen echte piste)tussen 2 grote gletsers in… Je weet niet wat je meemaakt… Het eerste stuk is al ongeloofelijk mooi!! Je skiet door een pad (die is uitgegraven door een shofel, die daar eeuwig staat) tussen 2 grote gletsers in. Ongeveer vanaf de top skie je helemaal naar beneden naar La Tzoumaz… Een route waar je ongeveer 2 uur over doet, maar dit wil je niet missen…
Ik ben daar ook nog eens off piste gegaan. Geweldig gebied, ga dit jaar weer, week 12…

groeten uit Arnhem

Hoi,

Ik ben al verschillende malen in les4v geweest. Wij zaten in Thyon. Wat ik zou doen is de pas Printze nemen voor 3 dagen.
Met deze pas heb je al een groot skigebied beschikbaar. Je raakt er zelfs mee tot in Nendaz.
Wil je toch nog naar Verbier of de Mont fort doen. dan kan je voor 1 dag een uitbreiding kopen. 2 jaar geleden was dit 19 CHF.
Naast de mont fort is de de greppon blanc ook een magnifieke skiroute. Je moet wel de bus terugnemen, maar het is zeker de moeite waard.

Wij zitten op dit moment in Nendaz. Voor mij de laatste keer, wat een slecht skigebied! Het gebied Printse hangt inderdaad aan elkaar met trage lange sleepliften. Hier ben je dan ook snel uitgekeken. Op 1 dag heb je makkelijk de pistes wel gehad. Het grote gebied gaat wel…toch zijn de verbindingen erg slecht. Ik heb nog nooit zoveel in 1 week moeten klunen(met skies!). Laat staan met een board. De verbinding vanuit Nendaz was ook de hele week gesloten zodat we iedere dag naar Siviez moesten rijden.
Geen aanrader dus!

Ben misschien te verwend…

Plaats een reactie