Opeens betalen voor skipas jong kind

Dit onderwerp gaat over de bestemming Nauders

Ik kom er net tot mijn schrik achter dat er dit jaar in skigebied Nauders een ‘sprongetje’ gemaakt wordt in de leeftijd van kinderen die nog gratis een skipas krijgen.

Afgelopen voorjaar stond er op de site van Nauders.com dat kinderen met geboortejaar 2008 (en later) een gratis skipas kregen. Dit ging dus over seizoen 2013/2014. Mede op basis van deze informatie hebben we voor dit gebied gekozen, zodat onze jongste (geboortejaar 2009) komende winter in ieder geval nog gratis zou kunnen skieen.

Zojuist eens even gekeken naar de skipas prijzen voor seizoen 2014/2015. En nu blijkt dat opeens alleen nog kinderen met geboortejaar 2010 (en later) een gratis skipas krijgen. Dus voor kinderen uit 2009 moet gewoon betaald worden!

Ik baal hier flink van, we moeten nu bijna 150 euro meer betalen dan ingecalculeerd en (dat is eigenlijk nog het vervelendst) ik voel me een beetje ‘genomen’ omdat we dit absoluut niet zagen aankomen. We hebben niet voor niets een aantal maanden geleden, voordat we ons accomodatie boekten, specifiek gezocht naar de tarieven van 2014/2015.

Mijn vraag is eigenlijk: kan dit zomaar? Vast wel, maar is een skigebied dan niet verplicht om klanten hierover tijdig(er) te informeren?

Is er geen bambini tarief???

Dat is vervelend. Ik heb ook gekeken. Komen jullie dan niet in aanmerking voor de Kleiner familienpass?. Als ik het goed lees is dat voor een gezin met een kind tot 2009 veel goedkoper dan losse passen.

@t@sje Nee er zijn zelfs gebieden die de nieuwe prijzen pas de dag voor de opening op hun website zetten en hier erg vaag over doen. Ze kunnen en mogen dit helaas gewoon doen.

Click. Click. Peace

@marie-louise: nee. Kinderen met geboortejaar 2000-2009 betalen 123 euro voor een skipas van 7 dagen.

@ vlinder72: volgens mij niet. Sowiso gaan beide ouders skieen, dus hebben we een ‘grote familiepas’ nodig. Die kost ongeveer net zo veel als losse passen voor 2 volwassenen en 2 kinderen met geboortejaar 2000-2009…

Maar ik zie nu net op de site van Bergfex dat daar wél staat dat kinderen met geboortejaar 2009 een gratis skipas krijgen. Nu snap ik het ff niet meer…

Onderstaand een screenshot van de site http://www.nauders.com

null

En hier een screenshot van de site van Bergfex:

null

Via Bergfex bestellen dus, als dat kan ;).

Maar verder kun je er weinig mee, mocht het inderdaad 2010 blijven. De info van vorig jaar gold toen, ze mogen de condities voor dit jaar aanpassen. Ze hadden de skipassen ook drie keer zo duur kunnen maken (niet handig, maar het kan wel :P). Dat jullie hebben doorgeteld is logisch, maar blijft een risico zo lang de info niet online staat. En da’s nu zuur.

Krijg je tegenwoordig een gratis skipas als kind, die raken die dingen toch alleen maar kwijt. Vroeger ging je gewoon als klein kind onder het tourniquet door als je jong genoeg was om geen skipas te hebben en nooit iemand die je leeftijd controleerde hoor. Ik was klein, dus daar hebben de ouders nog wel een jaartje de boel mee opgelicht :P

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

Hahaha, FrankW dat zou ik ook een prima optie vinden. Allebei onze kinderen zijn heel klein voor hun leeftijd (de oudste van 7 draagt kledingmaat 110 en de jongste van net 5 heeft kledingmaat 98. Beiden een ruime kop kleiner dan hun meeste klasgenoten :-)

Ik vrees dat Bergfex de nieuwe informatie nog niet heeft aangepast. Je kunt altijd navragen bij Nauders direkt hoe het nou zit maar vrees het ergste.

Plaats een reactie