Nauders beëindigt skipasverbond met Schöneben en Haideralm

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiparadies Reschenpass

Dat denk ik niet zomaar, zowel Nauders als Schöneben hebben nu een verbond met wat andere gebieden, daar zal wel wat werk voor zijn gedaan en gedaan moeten worden. Zou natuurlijk wel kunnen dat Nauders bij een tegenvallend 2016-2017 een beetje inbindt en zich aansluit.
Wij zitten er dit seizoen begin januari en gaan ons dan maar oriënteren op de Italiaanse gebieden/gebiedjes. Vind ik eigenlijk wel leuk want die zou je anders waarschijnlijk niet aandoen. Daarbij zijn we dit seizoen weer beginners, dus heel veel kms is minder belangrijk ;)

Wij gaan meestal een dag of 3 naar Nauders en een dag of 3 naar schoneben. Had de kaart al via TUI besteld en moet nu veel moeite doen om te bewijzen dat ze niet meer samen zijn. Ze hadden ook even kunnen bellen. Als ze de kaart cancelen voor Nauders kunnen we tenminste dagkaarten kopen. Is wel wat duurde maar Schoneben is wel erg mooi en we nemen er ook altijd en paar lessen.

We zullen ons er zeker wel vermaken. Wij gaan de 2e week in januari.

Op de vorige pagina staat zowel de verklaring vanuit Schöneben als vanuit Nauders, lijkt me voldoende bewijs. Op de site van Schöneben is de aanpassing al wel verwerkt trouwens en als je wil kan ik je ook de de originele mail wel doorsturen, dan moet je me even een PM sturen.

Dank je. Ik had ook al gemaild met Nauders en snel een reactie gekegen. Die heb ik samen met de voorbeelden op de vorige pagina mee verzonden. Wacht nu op een reactie van hen. Als ze dat niet corrigeren bij de reisbureaus worden er verscheidende mensen gedupeerd.

Ja Nauders baalt van alle mensen die teleurgesteld zijn natuurlijk, ze reageren zelfs amper op vragen en zien veel teleurgestelde reacties op social media dat de skipas prijs hetzelfde blijft als 2016 maar wel met ruim 40 km minder aan pistes…tja niet zo gek dat ze zo lang mogelijk wachten met het updaten van hun website, ik vindt het geen slimme en al helemaal geen chique aktie.

*bericht bewerkt door Zorba op 19 sep 2016 15:43

Er is al een paar jaar sprake van ontkoppelen skigebieden van Schöneben en Nauders
De reden is o.a het niet mee willen betalen van kosten door Skiverbond Schöneben/ HaiderAlm aan de skibus Nauders - Schöneben en verschil van mening in recente investering nieuw dal station Nauders
Helaas heeft Nauders voor het komende seizoen zijn skipas prijzen niet aangepast terwijl de onkosten wel behoorlijk dalen
Op de website van Nauders is het niet echt duidelijk dat de combinatie met Schöneben/ HaiderAlm er niet meer is !
Schöneben heeft daartegen een nieuwe combinatie gemaakt met skigebied Solden ( Solda)
Helaas is het skigebied Nauders qua prijs/kwaliteit verhouding nu minder interessant geworden

Er is al een paar jaar sprake van ontkoppelen skigebieden van Schöneben en Nauders
De reden is o.a het niet mee willen betalen van kosten door Skiverbond Schöneben/ HaiderAlm aan de skibus Nauders - Schöneben en verschil van mening in recente investering nieuw dal station Nauders
Helaas heeft Nauders voor het komende seizoen zijn skipas prijzen niet aangepast terwijl de onkosten wel behoorlijk dalen
Op de website van Nauders is het niet echt duidelijk dat de combinatie met Schöneben/ HaiderAlm er niet meer is !
Schöneben heeft daartegen een nieuwe combinatie gemaakt met skigebied Solden ( Solda)
Helaas is het skigebied Nauders qua prijs/kwaliteit verhouding nu minder interessant geworden

GEND op 22 sep 2016 13:16

Heb je überhaupt iets van de bovenstaande reacties gelezen? :D

TUI heeft inmiddels de rekening aangepast en heel netjes de passen niet berekend. We betalen dus nu alleen voor de accommodatie.
Dan maar losse kaarten kopen.

Nou ja, zo hoort het ook maar prettig dat ze dat ook inzien ;)

Weet iemand ook hoe het zit met de busverbinding tussen Nauders en Schöneben/Haideralm? dat is me niet duidelijk, moet je daar voor gaan betalen als je een dagje wilt skiën in Italië? of is de skipas van Nauders dan nog geldig. Blijft die bus überhaupt nog rijden?

Ik zou het niet weten ga altijd met de auto. Maar wellicht een goed idee om even contact op te nemen met de VVV in Nauders:

http://www.oostenrijkdirect.nl/plaatsen/nauders

We gaan altijd met de bus uit Nederland naar Nauders, dus dan ben je afhankelijk van de skibus, ik zal het eens navragen bij de VVV

Een bus zal vast wel blijven rijden maar zal wel gaan dienen als normale busverbinding en dus betaald moeten worden, zoals in veel andere gebieden ook het geval is.

Ze reageren erg snel bij de VVV, dit is hun reactie:

“Leider gibt es keinen Skibus mehr Richtung Südtirol. Es gibt jedoch die Möglichkeit mit der öffentlichen Südtiroler Busverbindung in die Skigebiete zu kommen. Man muss die Fahrt aber selbst bezahlen, dies ist nicht im Skipass inkludiert.”

Dus ook geen Skibus meer om in Italië te kunnen komen, de andere bus rijdt maar beperkt volgens mij, is dus balen voor de mensen die met de bus naar Nauders op vakantie gaan, op die manier maakt het gebied zich niet populair, met name de mogelijkheid om in Italië te skiën maakte het daar aantrekkelijk.

Dat zeg ik :D ;)
Op zich ook niet heel vreemd toch? Waarom zou je een gratis skibusverbinding in stand houden tussen gebieden die niet meer op dezelfde pas te doen zijn?

Website inmiddels ook aangepast naar 75 piste kilometers …

http://www.nauders.com/en/active/ski-paradise/interactive-ma…

Dat zeg ik :D ;)
Op zich ook niet heel vreemd toch? Waarom zou je een gratis skibusverbinding in stand houden tussen gebieden die niet meer op dezelfde pas te doen zijn?

Userd op 7 okt 2016 11:27

Helemaal mee eens. Wij gaan altijd een dag of 3 naar Schoneben. Nemen daar ook af en toe een dag les. Gelukkig hebben wij dan de auto. Dit zal Nauders geen goed doen.

Dit hoorde eigenijk bij de reactie van Tjerk2 !!!

*bericht bewerkt door Meindert op 07 okt 2016 12:14

Gewoon lekker in Nauders blijven … :-)

Piste riderrrrr

Het is idd zonde dat sudtirol er niet meer bij zit. Zijn de afgelopen 4 jaar naar Nauders geweest en vonden het altijd fijn om een dag richting Italie te gaan.
Persoonlijk zie ik nog genoeg mogelijkheden in Nauders om het gebied groter te maken dan de 75km die er nu over blijven. Alleen kost dat weer de nodige euro’s en ik weet niet hoe het met de monumentenzorg is gesteld…

niet echt een probleem denk ik: een 4 in 5 kost 147 euro als gast in Nauders. Een dagpas schoneben kost 40–> samen dus 187.

Als ik me niet vergis koste het volledige gebied (nauders, schoneben,…) vorig jaar voor 5 dagen ook ± 180 euro.

Corrigeer me als ik fout ben…

grtjs,

*bericht bewerkt door filipsneyers op 22 nov 2016 22:47

Ik ga dit jaar voor de eerste keer naar Nauders op basis van beschrijving op wintersporters.nl
Op zijn Vlaams gezegd voel ik mij in beetje in de zak gezet… ;)
Ik zie ook op de site van Schoneben dat zij in hoogseizoen geen pas voor zowel Schoneben als Haideralm aanbieden, enkel in laagseizoen…
Klopt dat ?
Wat een commercieel zootje ;)

Laatste nieuws! Was 2 weken geleden in Nauders en vond het toch jammer. Heb Nauders en schoneben geschreven.
Hier de reactie van Nauders:

Hello,

thank you for your E-Mail.

We look positively to the future.

It negotiation conversations already take place and therefore we hope we can offer one Skipass for two skiing areas again.

Best regards,

Dat is goed nieuws, ik hoop dat het ze er uit gaan komen, want volgens mij vindt iedereen het maar niks, er komen nu ook reacties op diverse Nederlandse en Duitse forums van mensen die er, zonder van iets te weten naar toe zijn geweest en dan pas geconfronteerd worden met de splitsing, die zijn daar allemaal negatief over.
Volgens mij zullen ze dus wel moeten, wil het een aantrekkelijk gebied blijven, met een mooi nieuwe dalstation alleen lukt dat niet .

Tohi, volgens mij is er aan de Italiaanse kant een skipas voor alle gebieden in de Vinsgau regio inclusief Solden (Sulda), voor heen was er ook altijd al zoiets, maar vanuit Nauders was er de combi met Schöneben en Haideralm, inclusief de gratis skibusverbinding.

Ik ga dit jaar voor de eerste keer naar Nauders op basis van beschrijving op wintersporters.nl
Op zijn Vlaams gezegd voel ik mij in beetje in de zak gezet… ;)
Ik zie ook op de site van Schoneben dat zij in hoogseizoen geen pas voor zowel Schoneben als Haideralm aanbieden, enkel in laagseizoen…
Klopt dat ?
Wat een commercieel zootje ;)

tohi op 1 feb 2017 10:54

Klopt, pas weer vanaf 18 maart een pas voor Schöneben en Haideralm. Commercieel? Zeker! Wat zou jij doen als lifteigenaar? Inderdaad. Ik ga overigens ook gewoon naar Schöneben, dus ik voel het ook in mijn portemonnee. Het is niet anders.

Geef je nu wintersporters.nl de schuld van het feit dat je geen combipas Nauders-Schöneben meer kunt kopen? Naast dat dit nieuwsbericht al enige tijd op dit forum staat, zou ik zelf altijd op de eigen gebiedspagina kijken. Dan had je dit kunnen lezen. Behalve als je een jaar geleden al hebt geboekt. Toen was het nog niet bekend.

Piste riderrrrr

Laatste nieuws! Was 2 weken geleden in Nauders en vond het toch jammer. Heb Nauders en schoneben geschreven.
Hier de reactie van Nauders:

Hello,

thank you for your E-Mail.

We look positively to the future.

It negotiation conversations already take place and therefore we hope we can offer one Skipass for two skiing areas again.

Best regards,

Meindert op 1 feb 2017 11:35

Kan inderdaad na dit seizoen weer anders zijn. Beide gebieden zullen dit financieel voelen.

Piste riderrrrr

7-14jan in schöneben geweest, kan niet zeggen dat ik Nauders erg gemist heb. Region Vinschau is best een leuke combi van gebieden, je moet alleen wel vervoer hebben.

Ze hebben de samenwerking weer nieuw leven, skipassen komt er weer voor de gebieden reschen en nauders, zie bericht op de site onder nieuwsberichten.

@Admin misschien een idee om regel toe te voegen aan de titel om misverstanden te voorkomen?

I am a skiing dad, just like a normal dad. Except much cooler | retired :-(

Ben er erg blij mee en de prijzen zijn zo te zien ook prima!

Plaats een reactie