nederlandse skiles

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiparadies Reschenpass

Wij gaan in maart naar nauders toe, Weet iemand of daar toevalligf nl skiles is??
groet richard

elke monitor is zowiezo verstaanbaar! Ik vond het steeds zijn charme hebben in de plaatselijke taal les te krijgen.
Mijn zoontje ook, zo lijkt. Op zijn 4 jaar, in Zuid Tirol, in Een groep waar nog 1 NL en 1 Belgisch meisje zat. Zelfs als ze de ganse dag les in groep hadden moesten wij onder de middag niet in dezelfde hut komen eten. Leuk toch? Beetje cultuur snuiven, beetje onafhankelijk worden!

Hoi Richard,
Ik zie dat Krisvb1 ook bij jou hetzelfde geleuter aankomt, ik had namelijk dezelfde vraag.
Hopelijk wordt ze door de webmaster van de site verwijderd. Ik adviseer haar een zwarte piste rechtdoor tegen de eerste beste boom…

Stuur AUB 1 mail en je hebt direct "to the point " antwoord! En , jan, is genoteerd!

Wij gaan nu voor het vijfde jaar met carnaval naar Nauders. De meiden hebben elk jaar nog les gehad. Een keer heeft er een nederlandse leraar gehad. Er zijn een paar juffen of hun moeder die aan een skileraar zijn blijven hangen en dus nederlands praten. Tijdens de drukke periodes zijn er altijd wel nederlandse kinderen in de groep. De leraren doen allemaal hun best. De jongste zei wel varen doe je toch in een boot! (fahren)Met een beetje skischolen duits komen ze al een heel eind. Ze hebben er nooit problemen mee gehad.

Laat Jan zijn kritiek maar spuien. Ik vind dat kris gelijk heeft. daar ik benieuwd was heb ikzelf ook een mailtje naar Nauders gepleegd, en ja hoor, voor 18.30 hr wist ik hoeveel nederlandse monitoren en hoeveel de nederlandse taal spreken. Zo simpel is dat!

Beste,

Over het algemeen hebben ze bij skischool interski nauders het hele seizoen een aantal nederlandse (ja, direct uit nederland zelfs) skileraren.
Ik heb daar zelf les gegeven (seizoen 2008-2009) en heb in die tijd ook ervaren dat veel oostenrijkers ook wel een en ander aan nederlands spreken en verstaan.
Als ik moest kiezen: Gaan!
Mijn nichtjes gaan nog ieder jaar, en nederlands of geen nederlands, ze vermaken zich prima!

Groetjes en veel ski plezier (ook voor de kids natuurlijk)

Heleen

Beste Heleen,

Ik denk erover om skiles te gaan geven bij Skischule Interski in Nauders. Zou ik je daar wat vragen over kunnen stellen?? Zo ja, zou je je telnummer dan kunnen mailen naar: maya.b.1982@gmail.com?

Dank je!

Maya

Sinds wanneer heten instructeurs/leraren ‘monitoren’??? Klinkt zeer denigrerend als je 't mij vraagt…

En les krijgen in een taal die je niet begrijpt is cultuur? Waar gaat dat dan over? Slaat nergens op natuurlijk en daarnaast, daar vraagt de TS toch helemaal niet om?!?!

Mijn instructeurs spreken Engels (of fatsoenlijk Nederlands), anders lach ik ze vierkant uit en stap naar een ander. Een commerciële dienstenaanbieder die verwacht dat de klant zich aan haar aanpast, nee, hahaha, te lachwekkend!

@Anoniem:
"monitoren" komt uit het Frans: moniteurs. Niks denigrerends aan.
Toen ik zelf nog een klein kindje was, heb ik altijd les gehad van een Duitssprekende skileraren. Aangezien leren skiën voornamelijk "nadoen" is, maakt het werkelijk niets uit welke taal de leraar spreekt. Sterker nog, wij vonden dat als kind juist heel erg grappig en ook best wel spannend, les krijgen van iemand die een andere taal spreekt!

Maar goed, er zijn natuurlijk altijd mensen met een beperkte intelligentie, en een zeer laag taalgevoel, en die eisen in het buitenland een Nederlandssprekende leraar. Nou, met een beetje geluk worden je kinderen dan opgeleid door een Nederlandse student met net een jaartje meer ervaring dan je kinderen en alleen maar oog voor de apres ski en je daar aanwezige 18-jarige dochter…

Ben het wel eens met Kris.

Het liefst heb ik een Nederlandssprekende leeraar/lerares voor de kids (4 en 6), maar één uit Oostenrijk is ook prima. Als de leraar/lerares maar goed met kinderen kan omgaan. Ze verstaan sowieso het Nederlands en spreken vaak ook wat Nederlandse woordjes.

Voor de algemene ontwikkeling is het ook prima dat het kind kennis maakt met een andere taal.

Jahoor Paul, jij bent de intelligentste hier…

Als je een taal zo wilt leren, brabbel je wat in de taal van de hoteleigenaar of de vrouw achter de kassa in de supermarkt. In alle andere gevallen ga je naar school of zit je een cursus uit. Als je lessen krijgt van een instructeur die een taal spreekt die jij niet voldoende eigen bent, kun je niet uit de lesstof halen wat erin zit.

En Frans is geen taal om trots op te zijn, heb er altijd met opzet onvoldoendes voor gehaald omdat ik 't vertik te leren. Ranzige taal! En toch ben ik 4-talig. Monitoren is dus niet echt een bestaand woord, het is een aftreksel van de goorste taal ter wereld. Geh benneh eh taallozeh Bellehg? ;)

Paul en Anoniem, laten we het gezellig houden. Ontopic blijven graag. De vraag was niet wat jullie vinden van mensen die skiles in de eigen taal willen, of wat jullie van de Franse taal vinden ;).

Plaats een reactie