Serfaus of Ischl?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Nauders

Hallo, wij willen begin maart naar Nauders, we willen behalve in Nauders ook graag in andere gebieden skiën. Nu zag ik dat je met de snowcard gold o.a. In Samnaun-Ischl kunt skiën en met de ski-6 kaart in Serfaus-Fiss-Ladis. Welke kaart raden jullie aan en zijn er eventueel nog andere ideeën van jullie kant?

@rocyda, dat hangt natuurlijk vooral af van wat je zoekt :-) Als je (jonge) kinderen bij je hebt is Fiss misschien leuker, als je vooral ook een dagje mooie après-ski zoekt dan is Ischgl misschien een beter idee. Het zijn allebei mooie skigebieden, dat is zeker. Mijn overweging: Serfaus-Fiss-Ladis ligt een stukje dichterbij: meer skitijd ;-)

@Forza, nee geen kinderen bij ons, we gaan met z’n tweeën, we gaan vooral om volop te skiën, een drankje en lunch in de zon op het terras vinden we heerlijk maar echte ’ hoempapa après-ski ’ hoeft van ons niet zo…?

Ik kan beide gebieden absoluut aanraden, als het slecht weer is, is Ischgl niet zo aan te raden, zeker als je vanuit Samnaun (wat ik vanuit Nauders sowieso zou doen, is zelfs ietsje minder ver rijden als naar Fiss) het gebied ingaat. SFL heeft iets meer pistes onder de boomgrens en is daardoor wellicht een beter optie bij slecht weer.

Als je een beetje inspiratie wil opdoen wat betreft dagtochten:

SFL (vetrek in Fiss): http://www.iskitracker.com/tracks/shared/qVC3AJLKdNsqNwBmyKs…
Ischgl (vertrek in Samnaun): http://www.iskitracker.com/tracks/shared/ZsiKJ3qPkQUYiwNwzxm…

Beide tochten zijn voor een gevorderd skiër goed te doen en omvatten wat mij betreft de meeste interessante pistes (in Ischgl pistes 3, 5, 7/7a, 13, 14, 20 of 21, 38, 40, 70, 76 en 80; in SFL pistes 7, 29, 56, 70, 92, 110, 116, 125 of 126, 129, 133, 143 of 145 en 160 of 162) en liften (in Ischgl o.a. Pardatschgratbahn en Lange Wand; in SFL Scheidbahn, Pezidbahn en Masnerkopfbahn).

Bedankt voor de infomatie, daar kan ik zeker iets mee. Ik ga er binnenkort eens even rustig mee aan het puzzelen en bepaal als we daar zijn dan aan de hand van het weerbericht welke kant we op gaan.

Vanuit nauders ga je natuurlijk niet naar de plaats ischgl maar naar samnaun om naar dit gebied te gaan. Bijkomend voordeel is dat je in samnaun voordelig kunt tanken mocht je met eigen vervoer gaan.

Zelf zou ik voor ischgl kiezen maar dat komt omdat het langer geleden is dat ik daar ben geweest. Beide gebieden zijn leuk en hebben hun + en - punten. Je kan ook last minute bepalen waar op dat moment de beste sneeuw te vinden is of moet je vooraf je keuze al maken??

Übung macht den meister!!!

Stom, natuurlijk naar Samnaun i.p.v. Ischgl…!

Anyway: je kan nooit echt de mist ingaan want het zijn allebei mooie skigebieden. En als je er op de bewuste ochtend nog steeds niet uit bent kan je altijd nog een muntje opgooien :-)

Is Scuol geen optie voor een dagje? Lijkt me wel een leuk gebiedje om tussendoor eens mee te pikken. Is even ver rijden als Samnaun of Sefaus.

Ga je misschien 8 dagen? Dan kan je beide passen voor 4 dagen nemen. Volgens mij is de minimale paslengte voor Ski6 en Snowcard Gold 4 dagen. Kun je alles hebben! Heb ik twee jaar terug gedaan.
Moet je voor 1 pas kiezen dan zou ik voor Samnaun/Ischgl gaan. Mijn mening is voornamelijk gebaseerd op de kwaliteit van de piste’s. (en zoals RFKANGOO al noemt: het taxfree shoppen en tanken ;))

Aftellen maar!

Kaunertaler gletscher zit ook in een van die kaarten. Is ook zeker de moeite waard. Best met mooi weer.

We gaan een week, dus 2x een pas van 4 dagen is geen optie. We zien daar wel wat we gaan doen, misschien kopen we dagpassen, dan kunnen we per dag bekijken waar we willen skiën.

Zelf zou ik ook voor losse kaarten gaan omdat je dan zowel naar Serfsaus en Samnaun kan gaan. Verder heb je zoveel meer opties. De Kaunertaler gletscher, Pitztaler gletscher maar ook Schöneben, Solda, Scuol, om er maar een paar te noemen.

Plaats een reactie