geschikt voor beginners

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiparadies Reschenpass

Hallo,

Is dit gebied geschikt voor beginners??

Alvast bedankt

Gezien de hoeveelheid blauwe en rode pistes moet dat wel goed gaan. Dit soort informatie kan je ook vinden op de pagina over dat gebied hier op wintersporters.nl: https://www.wintersport.nl/skigebieden/reschenpass

Onderaan staan waarderingen met sterren (1-5) voor verschillende aspecten/kwaliteiten van het gebied. Geschiktheid voor beginners krijgt 3 sterren zoals je ziet (geschiktheid voor gevorderden is iets hoger: 4 sterren).

Als je trouwens naar wintersporters.nl/skigebieden gaat en daar als zoekcriterium ‘geschikt voor beginners’ aanvinkt, vind je nog veel meer beginner-vriendelijke gebieden. Het percentage blauwe pistes is meestal ook al een redelijke indicatie…

Direct achter de grens is het nog een stuk mooier, en leger ook (Reschen).

null

The older I get, the better I was

Hallo,

Maar zijn de blauwe pistes niet vooral dalafdalingen?
Ik zie op de kaart dat er een hele lange blauwe dalafdaling is, geeft dat geen vertekend beeld met het aantal blauwe kilometers piste of zijn er echt voldoende (blauwe) pistes waar je de ‘kneepjes’ goed kunt leren.

Alvast bedankt.

Groetjes

Blauw = blauw, ondanks dat het misschien een dalafdaling is. Ook op dit soort pistes kun je dan prima de kneepjes van het vak leren ;-). Zeker op het stuk van de foto van Menno heb je volgens mij genoeg ruimte om het e.e.a. goed te leren.

Mijn mening is trouwens dat je als beginner helemaal niet veel verschillende pistes nodig hebt om “de kneepjes” te leren. Dit wordt pas belangrijker als je de basis goed onder controle hebt, zodat je jezelf ook in wisselende omstandigheden/moeilijkheidsgraden goed kunt redden. Veel oefenen is dus het divies, veel km’s pistes (in het begin) minder…

Overigens zul je zien dat, wanneer je na een paar dagen, de kneepjes van het vak hebt geleerd, je in Oostenrijk vaak vrij gemakkelijk en redelijk goed al van een rode piste af kan komen.

If you snooze, you loose!

Daar heb je inderdaad wel een punt, Jeff. Want rood in het ene gebied is misschien nog blauw in het andere en al bijna zwart in weer een ander gebied. Dat zegt niet eens zo veel dus. Het enige waar je wel vanuit mag gaan is dat blauw eenvoudiger is dan rood binnen een gebied.

Dus misschien is het verstandiger om te kijken waar in het skigebied goede oefenpistes zijn die je makkelijk (dus niet via een lange afdaling) kan bereiken vanuit het dorp waar je verblijft.

Precies … als kind heb’k leren skiën in een gebiedje met welgeteld 2 liften/pistes (Obsteig-Grünberg). Toen m’n vrouw leerde skiën was dat ook in een héél klein gebiedje (Kühtai - 40km zeggen ze …25-30 in het echt). De nodige herhalingspistes doen geeft meer vertrouwen aan beginnende skiers omdat ze niet télkens een nieuwe piste moeten leren kennen. Ze kunnen zich (eindelijk) op hun techniek concentreren.

Daar sluit ik me absoluut bij aan!

We gaan met ons gezin en het niveau verschilt nogal, ik vroeg me af of er genoeg mogelijkheden zijn voor de beginners en daar heb ik nu antwoord op gekregen :)

De skipas kost 176.50 euro voor 6 dagen, is het ook mogelijk om een skipas te nemen van bijv. alleen Nauders.

Bedankt voor het snelle antwoorden op mijn vragen.

Er is volgens mij ook een gezinsskipas. Nauders is echt een heeeeerlijk skigebied. Lange afdalingen en je bent altijd snel terug bij de beginnerd als ze bijv les hebben. Plan de reis goed: wij hebben vorig jaar over de laatste twee uur van grens naar Nauders via Fernpass er 8 of 9 uur over gedaan, uuuuuren stil gestaan (ondanks dat we half januari gingen). De andere route lijkt langer maar rijdt sneller.

Wij hebben ondanks dat we in drukke periode op vantie gaan de rechenpas altijd goed en snel kunnen doen belangrijkste is de avond van te voren naar de berichte v/d rechenpas te kijken en daar je vertrektijd op aan te passen. Zij jaren via Munchen gegaan dat is pas een drama als je daar net te laat( na 9.00 ) bent.

Nauders is voor beginners en iets meer gevorderden een uitstekend gebied. Met name de Zirmafdaling op Bergkastel boven bij het bergstation ( 300 meter breed glooiend van blauw naar rood ) is geweldig om te oefenen. De skischool heeft daar ook de oefengebiedjes ( apart voor kids , snowboard en voor volwassenen) en voor de durfals een heel uitdagend snowpark. Er staat een 8 persoons stoeltjeslift en verschillende korte sleepliften. Als je op de webcam kijkt van Nauders komt deze piste in beeld …onze kids hebben er leren skieen en snowboarden en wij ouders kwamen aan de meer uitdagende en lange pistes daaromheen aan onze trekken . Het beginnersgebied ligt zo centraal dat je elkaar daar makkelijk treft en elkaar ook tegenkomt.
Het rijden naar nauders kun je het beste doen over Bregenz en de Arlbergtunnel…de tunnel bij bregenz geeft wel eens wat oponthoud maar nooit zo lang en zoveel als de fernpass op drukke reisdagen.
Mocht je meer info willen dan een PM

gast 215 ben ik , blijkbaar niet ingelogd…

hanneke

Plaats een reactie