Reuttener Seilbahnen - Hahnenkammbahn 9 maart 2014

Dit onderwerp gaat over de bestemming Bergwelt Hahnenkamm

Reuttener Seilbahnen - Hahnenkamm Höfen 9-3-'14:

null

Na een drukke werkweek komt hier dan het laatste verslag van mij van de caravalsvakantie. Na alles ingepakt te hebben, vertrokken we vroeg naar Reutte om daar 2 uur te gaan skiën en daarna meteen door te rijden naar huis. 's ochtends was het nog lekker koud in het Stubaital, zo’n -3 graden. Eenmaal bij het skigebied aangekomen was het al flink aan het opwarmen. Een nadeel van het gebied wat dan meteen opvalt is de zuidelijke ligging. Hierdoor heb je bij zo’n dagen al heel vroeg papsneeuw van de top tot in het dal.

Pistekaart:

null

Site skigebied:
http://www.reuttener-seilbahnen.at/

Prijs dagpas volwassenen:
€32,50

Prijs 2-uurs kaart studenten:
€15,-

Weer/Temperatuur:
Tja, alweer kaiserwetter! Het houdt niet op!
Dal (900m): 16°C
Top (1900m): 6°C

Sneeuwcondities:
door de zuidhellingen al heel vroeg bijna overal papsneeuw.

Wachttijden:
±5 stoeltjes

Beste piste:
De zwarte variant bij de sleeplift

Slechtste piste:
Talabfahrt

+/-:

  • Weer
  • Uitzicht
  • Veel pistevarianten bij de liften
  • Snelle liften
  • Lange talabfahrt (1000 hoogtemeters!) die nog steeds open was ondanks de geringe sneeuwhoeveelheden
  • Voorjaarssski in een korte broek
  • papsneeuw
  • temperatuur

Skiline (iSki):

null

GPS (iSki):

null

Gemiddelde snelheid incl. liften: 21 km/h
Maximale snelheid: 72 km/h
Hoogste punt: 1872 meter
Aantal hoogtemeters geskied: 3413m
Aantal liftfahrten: 8
Pistekilometers: 16,78 km

Foto’s:

null

^Talstation Hahnenkammbahn, zomer 2012 heb ik hier ook gestaan, alleen dan met de mountainbike. Het weer was precies hetzelfde!

null

^Op naar de sneeuw!

null

^Op de achtergrond de Schollenwiesenlift

null

^Talabfahrt, je ziet dat het sneeuwdek toch nog best dik is

null

^Wat een prestatie! Het mag dan wel een enorme slush zijn, maar wat een mooie sneeuwlaag ligt er nog!

null

^Mittelstation Hahnenkammbahn

null

^Liftkruising met de Höfener Almlift

null

^Höfener Almlift met het bergstation van de oude Kabinenbahn uit 1957, helaas in 2010 vervangen.

null

^De zwarte variant bij de zeer steile sleeplift. De beste piste van vandaag door de betere ligging. Helaas wat kort, maar wel lekker steil!

null

^Buckelpiste

null

^De Höfener Almlift vanaf het bergstation van de Hahnenkammbahn

null

null

^Talstation Höfener Almlift / Mittelstation Hahnenkammbahn met uitzicht op Reutte

null

null

^Talstation Höfener Alm

null

^Hahnenkammbahn met in het dal Wängle en rechtsboven Reutte

null

^Zoom naar Reutte

null

^Zoom naar de Zugspitze

null
@SnowJan in actie

null

^Liftkruising vanuit de Höfener Alm

null

null

null

null

null

^Bergstation van de oude kabinenbahn

null

^Bergstation Hahnenkammbahn vanuit de stoeltjeslift

null

^Een heel snelle stoeltjeslift, helaas stond hij wel vaak stil. Onderin bij het instappen was er een kleine helling naar beneden waardoor er af en toe mensen naar beneden gleden terwijl het stoeltje er aan kwam. Het was ook bijna bij mij gebeurd ;)

null

null

^Uitzicht op de Lechtaler Alpen, helemaal achterin (lastig te zien) kijk je zelfs richting de Stubaier Gletscher/Stubaier Alpen

null

^Bichlbach / Heiterwang

null

^Uitzicht op o.a. de Freispitze (2844m), Holzgauer Wetterspitze (2895m) en de Klimmspitze in de Lechtaler Alpen.

null

^Het laatste stuk voor het bergstation

null

^Bergstation Höfener Alm

null

null

^Lechtal bij Forchach en Stanzach (met daarbij de oefenliftjes)

null

null

^Zoom bergstation Hahnenkammbahn met Reutte op de achtergrond

null

null

^De echte zuidhellingen beginnen ook op 1800 meter groen te worden

null

^Het Tannheimertal. Links het skigebiedje bij Nesselwängle, achterin het skigebiedje bij Schattwald-Zöblen

null

^Rote Flüh (2108m) en Gimpel (2173m)

null

^Zicht op het Allgäu, zelfs het skigebiedje Schwärzenlifte bij Eschach (±45km) is te zien!

null

^Zijdalletje bij de Gaichtpass (Tannheimertal)

null

^Alpkopflift, een uitdagende sleeplift! Het eerste stuk gaat heel steil omhoog op een smal pad.

null

null

^76%!

null

^De linker rode piste, in een zeer goede conditie door de gunstige ligging

null

^Net voor het steilstuk

null

^Wat een leuke sleeplift! Zeker niet voor beginners, want je moet goed opletten dat je niet valt, zeker met deze papsneeuw!

null

^Gaichtspitze (1986m)

null

^Na het steile stuk gaat het een stukje naar beneden waardoor je even sneller gaat dan de sleeplift en daarna weer stilstaat, ook niet handig voor beginners ;)

null

null

^Alpkopflift

null

^Tannheimertal vanuit de Alpkopflift

null

null

^Reutte

null

^De 3 liften van het skigebied in 1 foto

En wat vlogen die 2 uur om helaas. Het was nu toch echt tijd om weer terug naar Nederland te gaan. Maar nog 1 laatste afdaling. de lange talabfahrt.

null

^Met deze temperaturen moet dat natuurlijk zonder jas en in een korte broek! ;)

null

^Laatste gedeelte van de talabfahrt, het was hier echt heel warm

null

^Freibad naast de piste? Je kreeg gewoon zin om recht van de piste er in te springen!

null

^Talstation kabinenbahn

null

^Talstation Hahnenkammbahn

null

^Het laatste stukje talabfahrt

null

Conclusie:
Klein maar fijn! Verder heb ik er maar weinig over te vertellen. Ik ben blij dat we er nog even een paar uur hebben kunnen skiën, want dit wilde ik niet missen! :)

null

^Onderweg naar huis, 21 graden!

Dat was het dan. Alweer een week voorbij in de Alpen, helaas, maar wat een mooie skigebieden hebben we bezocht! Prachtig weer met toch over het algemeen goede sneeuw en rustige pistes! Beter kan gewoon niet! Ik wil @SnowJan nog een keer bedanken voor de topweek! :D Volgend jaar weer? ;)

Ik wil jullie trouwens ook nog bedanken voor de leuke reacties bij mijn verslagen! Dat geeft een goede motivatie om de verslagen te blijven maken ook al kost het wat tijd.

Zo, dat was het dan, mijn skiseizoen? Blijft het bij de 27 skidagen?

Nee gelukkig niet! :D Over precies 7 dagen zit ik weer in de auto op weg naar het witte goud! Mijn zus en ik hebben een aantal dagen de mogelijkheid om samen naar de Alpen te gaan, dus waarom niet? :)
Waarschijnlijk worden het 4 skidagen om vervolgens donderdag weer naar huis te rijden. Wie weet kunnen we er nog een half dagje aanplakken net zoals hier in Reutte :) We weten nog niet waar we zullen skiën, we wachten mooi deze dump af en zullen dan de knoop doorhakken. 1 ding is zeker, er zullen nog een paar reisverslagen komen! :)

Weer heel mooi hoor Henri. En wie weet blijft het zelfs niet bij 31 skidagen ;)

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

Lekker verslag weer! Maar hoe in godsnaam weet jij die bergtoppen in de Lechtaler alpen???
Dat wit-groen contrast ziet er ook wel leuk uit
Ik krijg nu al rillingen van die sleeplift trouwens

ps: ga naar Warth :D

Gang is alles

Een waardig laatste verslag:) Het was echt leuk die dag! En dat weer? Tja, ik kon er wel van genieten! Lekker zo in korte broek van de piste af gaan en dan van die verkoelende natte sneeuw tegen je benen zo af en toe. Kan niet beter!:D Jammer dat we meteen naar huis moesten en geen duik konden nemen… ;)

@HenriS Jij ook bedankt voor het mee gaan! Het was echt leuk! Als jij niet mee was gegaan had ik denk ik na dag 2 de ski’s in de skibox gedaan en ze er de hele week niet meer uit gehaald… Het skiën ging bij mij echt niet goed, zoals je wel gemerkt hebt aan o.a. mijn humeur haha:p Daarbij dan ook nog eens aardig wat ‘pech’ doorheen de week… Maar oké, na een skiles en veel tips en tricks van jou ging het deze laatste dag weer heerlijk! Beter kun je een reeks skidagen niet afsluiten… :)

Oproep aan iedereen: Ga je op wintersport en wil je het nog gezelliger hebben dan dat normaal het geval is, nodig @HenriS uit:p Plezier & gezelligheid gegarandeerd! En je krijg er mooie kwalitatieve verslagen van je skidagen gratis bij!!!;p

# skidagen seizoen 2014-2015: 35 :D

@Snowjan hahaha, nou wanneer gaan wij dan op skivakantie @HenriS ?
Maar vind je het heel erg als ik ook een verslag maak :P ?

Gang is alles

Prachtige foto’s weer! Grappig eigenlijk, wist helemaal niet dat Reutte zelf ook een (klein) skigebied heeft. Dat terwijl ik al ontzettend vaak daar in de buurt ben geweest, onder andere in Tannheim en Bichlbach/Ehrwald.

Lijkt me wel geweldig om eens een week van al die kleine gebiedjes te bezoeken. Ideetje voor volgend seizoen? :D

mooie foto’s van je zomersport vakantie! lekker in de zwembroek

Certified ski-boy, glijbewijs

Plaats een reactie