La fôret blanche , is dat wat?

Dit onderwerp gaat over de bestemming La Forêt Blanche

Beste

Aanstaande kerst trek ik een weekje naar de bergen, nu stuitte ik op het La fôret blanche - gebied. Dit is relatief goedkoop in vergelijking met andere skigebieden. De alternatieven zouden LA plagne of Portes du soleil worden. Mijn vrouw is nog een echte beginner… Maar valt dit gebied in het algemeen wat mee? qua sfeer, sneeuw,weer,pistes,… ? Of toch maar beter direct een gebied als La Plagne nemen?

Mvg

Sneeuw is gewoon mijn obsessie.

De laatste tien jaar dat ik in de Zuid Franse Alpen woon waren de condities in La Fôret Blanche met kerst altijd goed skibaar.
Het leuke aan dit gebied is dat je zelfs als beginner snel door het hele gebied kan skiën, veel makkelijke verbindingspistes. Het weer is er over het algemeen erg goed (veel zon). De restaurantjes e.d. zijn zeker niet te duur. De sfeer is vergelijkbaar met veel andere Franse gebieden. Dus geen Oostenrijkse gezelligheid, maar ik heb het er altijd wel naar mijn zin gehad.

Prijs kwaliteit een heel prima gebied. Het is wel ver rijden.

Click. Click. Peace

Oei, nu je het zegt, 1050 kilometer rijden voor mij, is best wel veel :( ach jammer, is net wat te ver voor mij vrees ik…

Sneeuw is gewoon mijn obsessie.

@Sven3 Als je de informatie van zowel La Plagne als La Foret Blanche hier op zoekt is de 1e nog verder rijden???

When life gets too complicated.... SKI

Voor mij niet (Belgie)…
La plagne => Duur (1) :9h17
Afstand :996 km waarvan 954 km op snelwegen

Risoul => Duur (1) :10h22
Afstand :1078 km waarvan 986 km op snelwegen

Sneeuw is gewoon mijn obsessie.

Persoonlijk zou ik dat uurtje extra rijden wel op de koop toe willen nemen. Ik vind een stukje binnedoor rijden altijd wel leuk.

When life gets too complicated.... SKI

Persoonlijk zou ik dat uurtje extra rijden wel op de koop toe willen nemen. Ik vind een stukje binnedoor rijden altijd wel leuk.

Alex op 24 okt. 2013 11:56

akkoord maar dan moet het echt wel de moeite waard zijn snapje… want dan betaal ik ook meer aan de pomp hé :). Maar als het daar echt ‘beter’ en rustiger skiën is, dan rechtvaart dat het uurtje wel maar als het evenwel goed en aangenaam skiën is korter bij…

Sneeuw is gewoon mijn obsessie.

Ik heb mijn reis naar la Foret blanche al geboekt :-) Nu ik las hier op het forum dat de skipassen met pasfoto werken? Is dat nog steeds zo? En Zoja trekken ze er terplaatse 1 of moet je best zelf 1 meenemen?

Ik heb mijn reis naar la Foret blanche al geboekt :-) Nu ik las hier op het forum dat de skipassen met pasfoto werken? Is dat nog steeds zo? En Zoja trekken ze er terplaatse 1 of moet je best zelf 1 meenemen?

Als ik zou mogen kiezen zou ik liever naar La Roret Blanche gaan dan La Plagne. Vele malen sfeervoller en ideaal voor de combinatie beginners-gevorderden.
Sinds vorig jaar hoef je geen pasfoto meer mee te nemen. Ook La Foret Blanche is overgeschakeld op handsfree passen.

Als ik zou mogen kiezen zou ik liever naar La Roret Blanche gaan dan La Plagne. Vele malen sfeervoller en ideaal voor de combinatie beginners-gevorderden.
Sinds vorig jaar hoef je geen pasfoto meer mee te nemen. Ook La Foret Blanche is overgeschakeld op handsfree passen.

Gast132 op 24 okt. 2013 14:06

Dus dat werkt nu ook met die automatische controle van je pasje?

Ja ze willen dus wel een foto maar die kan worden gescand vanuit paspoort/idkaart etc. Dus losse pasfoto’s zijn niet meer nodig…

Click. Click. Peace

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=dmf20…

Dit is relatief goedkoop in vergelijking met andere skigebieden. Zou je misschien ook de plaats en de residentie of het hotel willen zeggen ? De alternatieven zouden LA plagne of Portes du soleil worden ??? Niet doen, waarom zou je ? Omdat het dichterbij is ? De prijs doet het hem zeker. Uw vrouw heeft trouwens ook een skigebied van 650km pistes niet nodig. Qua sfeer zit je het best in Risoul omdat er veel jongeren zijn.Sneeuw zal ook wel goed zijn, weer: Risoul zegt van zichzelf "zonnigste skigebied van Frankrijk", pistes, vind Ik in Vars Les Claux en Vars Saint Marie veel beter. Is uw vrouw beginner. In Risoul is het het drukst! Naar mijn mening zit zeker uw vrouw omdat ze beginner is het best in Vars Les Claux en is dus ook het minst druk! In Vars Sainte Marie is het nabij het dorp naar mijn mening te steil en wellicht ook te ijzig. De Blauwe Piste die onderaan samenkomt met de rode is vrij lastig voor de beginner (b= gd. Vallon, R= Olympique). In Risoul zijn er ook pistes voor beginners vanuit de Pré du Bois maar het kan onderaan ook heel druk zijn.

Te ver rijden ? Naar mijn mening rij je het best Van Grenoble via de A51/E712 naar Gap, dan richting Briançon en zo naar Vars of Risoul. Minste cols, minste kans op file, wel minstens 40 km meer dan dat je via de Lauteret (D1091) rijdt maar hier zijn wel hoge cols en misschien ook sneeuwkettingen leggen en file.

oei, dan gaat het daar nog druk worden ook ! haha :p
Maar via de site zou ik toch niet boeken, want waar ik boek…boek ik een verblijf inclusief skipas.
Dit komt voor mij altijd goedkoper uit :)

Sneeuw is gewoon mijn obsessie.

Ik heb net mijn reisje naar Risoul geboekt, week voor kerst low budget wintersport. Ben ook benieuwd hoe de sneeuwkwaliteit dan is. Maar zal wel goedkomen.

Erg goed ski gebied zowel op als off piste. Wel meerder oude langzame liften. Het is wel een pokke eind rijden vooral via de pas. accommodatie is niet super maar voor Franse begrippen goed. Zorg wel dat je niet in de studenten accommodatie zit. Tenzij je 3 keer per nacht wakker wil worden van het Brand alarm en smorgens heerlijk in de kots stapt als je Door je deur naar buiten loopt.
Prijs kwaliteit erg goed.

Plaats een reactie