Off-piste in Valloire

Dit onderwerp gaat over de bestemming La Forêt Blanche

Net een fantastische week achter de rug in Valloire mede dankzij onze geweldige gids Valentino Paleni.

Voor de 1ste keer echt off-piste was het voor mijzelf en mijn dochter van 14 die op de piste behoorlijk kan skiën.

Valentino nam rustig de tijd om technieken uit te leggen, ons te voorzien van veiligheidsmateriaal en hier tevens mee te oefenen.
Vervolgens hebben wij mogen genieten van grandioze uitzichten en witte onberispelijke velden sneeuw, sporen trekken tussen de dennenbomen en een kop thee drinken op de stoep van een oud boerderijtje met tot slot een glas wijn en een bord charcuterie in het dal als afsluiting

In de ochtend ging hij op stap met de snelle jongens om de berg af te vallen in uitdagende couloirs en in de middag met ons.
Een gids die zich en de routes dus prima aanpast aan het niveau van zijn klanten.
Verder zijn zijn tarieven zeer redelijk en kun je met Engels uit de voeten.

Ik heb hem gevonden via de site van het skigebied Valloire.

Echt een aanrader!!!

null
null

*bericht bewerkt door moderator (JessicaKroef) op 07 jan 2021 16:56

Vervolgens hebben wij mogen genieten van grandioze uitzichten en witte onberispelijke velden sneeuw, sporen trekken tussen de dennenbomen en een kop thee drinken op de stoep van een oud boerderijtje met tot slot een glas wijn en een bord charcuterie in het dal als afsluiting

Tanya op 5 feb. 2014 20:27

Ik kan alleen maar beamen dat het fantastisch is. Als je de juiste gids hebt wordt het gevoel en de ervaring alleen maar versterkt.

When life gets too complicated.... SKI

Ik zou ook nog eens graag met een gids off-piste gaan. Mag ik vragen wat je er ongeveer voor betaald?

Thank God summer is over!

Wij hebben voor 5 middagen van 13.30 tot circa 17.30, 140 euro pp betaald. Dus ik was in totaal 280 euro kwijt. Heb nog wel een fooi van 20 euro gegeven want van de 5 middagen zijn we er 3 met zn 2en met hem op pad geweest. Luxe dus!

Tof dat je zoiets met je dochter doet. Mijn eerste keer off-piste was denk ik ook toen ik 14 was, ook met een begeleider welliswaar. Ik kan me nog altijd perfect het gevoel herrineren van die onaangeraakte verse poedersneeuw. Er zijn maar weinig dingen die zo zalig voelen. Het is echt alsof je zweeft…
En het uitzicht is meestal ook fenomenaal.

Lijkt me ook nog heel vet, maar helaas willen m’n ouders hier niet in investeren :P

Gang is alles

@Jesper, (gedeeltelijk) zelf sparen en betalen misschien een idee?

Ach het is maar net welke keuzes je maakt. Wij hebben de rugzakken gevuld met een thermoskan thee en stokbrood. Lekker lunchen op een mooie plek… Scheelt al snel 20 euro pp pd vergeleken met een broodje bij een restaurant. En gewoon een pastaatje maken in het appartement.
Als je dus enigszins oppast is het mijn inziens best betaalbaar.

@Jesper, (gedeeltelijk) zelf sparen en betalen misschien een idee?

Userd op 5 mrt. 2014 17:29

Hmm misschien wel een goed idee, thx :D

Gang is alles

Plaats een reactie