Busverbinding Risoul - Vars

Dit onderwerp gaat over de bestemming La Forêt Blanche

Hallo,

Zoals de titel al aangaf vraag ik me af of er een busverbinding bestaat tussen Vars en Risoul. Dit is belangrijk omdat de oversteek via de pistes wat moeilijk is aangezien je daarvoor een moeilijke sleeplift moet nemen. En aangezien ik met beginnende snowboarders op reis ga zou ik willen vermijden om vast te zitten in het andere skigebied.

Voor zover ik weet is er geen busverbinding. Maar je hoeft ook helemaal geen sleeplift te nemen tussen Vars en Risoul. Dat kan gewoon via stoeltjesliften en alleen maar blauwe pistes, zowel heen als terug.

Vanuit Vars de TC Chabrieres nemen, dan de TS Mayt. Bij La Mayt is het is wel nogal ingewikkeld. Als ik me goed herinner moet je het tunneltje nemen, om zo via de pistes Bergerie & Saluces naar de TS Razis te skiën, zoniet kom je op een enorm lange en vrijwel vlakke piste terecht, wat voor snowboarders ook niet echt evident is. Als je bij de Razis boven komt kan je van daaruit gewoon naar Risoul.

Mijn ervaring met Risoul-Vars is dat vrijwel alle sleepliften omzeild kunnen worden door gewoon goed op voorhand je route te plannen. Enkel voor op L’homme De Pierre te geraken is een sleeplift noodzakelijk. Dat is trouwens een absolute aanrader! Een geweldige rode piste en zalig om naast de piste te skiën. Helaas heb ik dat in februari pas op het allerlaatste moment ontdekt. :(

Van een busverbinding heb ik nog niet gehoord. Maar het lijkt mij ook niet zo aangenaam, van Vars naar RIsoul 1800 via de weg is toch een heel eindje hoor.

Heb het skieën geleerd in Risoul. Nog dezelfde week met de hele skiklas ook ‘de moeilijke’ sleeplift gehad en naar Vars geweest. Moet wel toegeven dat dit aan het einde van de week (met 6 dagen 2 x 2 uur les) was.

Heb het skieën geleerd in Risoul. Nog dezelfde week met de hele skiklas ook ‘de moeilijke’ sleeplift gehad en naar Vars geweest. Moet wel toegeven dat dit aan het einde van de week (met 6 dagen 2 x 2 uur les) was.

sneeuwzeker op 26 jul 2015 13:44

Op ski’s is een sleeplift een pak eenvoudiger dan op een snowboard, en een pak minder belastend/pijnlijk.

Kan idd ook zonder sleeplift. 2 jaar terug ook gedaan tijdens mijn allereerste wintersportweek, snowboard. Mooie tocht!

Dankjewel voor de talrijke nuttige reacties. Het was niet heel duidelijk op de pistekaart maar we hoeven dus geen bus te nemen. Gewoon een beetje op voorhand plannen om te vermijden dat we op de verkeerde lift uitkomen.
We gaan nu snel boeken en dan kan het aftellen beginnen :-).

Groeten,
Steven

Ik ken deze moeilijke sleeplift niet en ik weet natuurlijk niet hoe goed je kan boarden. Maar ik heb als boarder nooit zo’n probleem met sleepliften. Practice makes perfect. Ik vind een oude trage stoeltjeslift zonder voetensteuntjes vervelender.

Let it snow, let snow, let it snow!

Plaats een reactie