Sneeuwzekerheid en periode

Dit onderwerp gaat over de bestemming La Forêt Blanche

Weet iemand hoe de sneeuwhoogtes begin december zijn, gebaseerd op vorige jaren?

En kans op zon?

Alvast bedankt!

Er lag op 8 januari 2011 70cm-150cm. Begin december weet ik niet en veel pistes zullen dan toch nog niet open zijn. Verbinding Vars-Risoul dus (wellicht) ook niet. Anders moet je maar ne mail sturen naar Vars of Risoul.

tja de afgelopen winters begonne vroeg en sneeuwrijk in Sud France, mr normaal is de kans op een hoop sneeuw is in de eerste weken van december vrij klein. Als met kerst 3/4 van het gebied open is, is de seizoenstart hier al geslaagd…

dankjulliewel voor de (snelle!) reacties!

@ Jesper, vars en Risoul zijn een lastig verhaal in dit deel van de Zuid Alpen, ze liggen tussen verschlende bijzondere micro klimaten (puy saint vincent en Quayras) in. Zelden extreem goed en zelden onskibaar…) Maar vaak zijn deze gebieden zeer sneeuwzeker begin december, echter zoals al eerder aangestipt zijn is (zoals bij elk station) de kans dat hele gebied open is niet heel groot. Maar er valt zeker altijd te skiën. Sinds ik hier woon, (op 30 km afstand van la Fôret Blanche) is de opening nog nooit uitgesteld en is het gebied regelmatig eerder open gegaan. Dit zijn echter geen garanties.
Momenteel is er erg veel sneeuw rond de 2200 meter gevallen aldaat. Dus de hogere pistes zit het al goed. Ik heb al geskied net boven de Col de Vars dit jaar en de eerste lagen sneeuw liggen er al. https://www.wintersport.nl/weblog/bericht/2081/Live-vanuit-L…

Click. Click. Peace

@Rogier Bedankt voor je (zeer uptodate!) info! We zullen zien over een maandje hoe het ervoor staat… Tot die tijd veel sneeuwplezier toegewenst. Gaat wel lukken zo te zien in het filmpje herfsttour op http://www.rogiervanrijn.nl, erg gaaf!

Groet Jesper

Aanstaand weekend ben ik alvast hier te vinden. Het zal zo te zien wel tegenvallen met de poeder, maar ik zag op de cams wel wat opgespoten pistes. Ik zal volgende week wel een verslag uitbrengen hoe het was :)

Grtz

Afgelopen weekend een bezoek aan Risoul gebracht. De sneeuw was subliem, vooral maandag konden we genieten van een dik pak poeder. Her en der zagen we al wat lawinesporen. Er waren wel veel pistes gesloten, maar deze kon je gewoon keihard nemen. Als ik er aan terugdenk krijg ik weer rillingen. Het was goed bezet, maar niet druk. Grappig genoeg hoefde we geen 1 x een skipas te gebruiken of te laten zien.

Plaats een reactie