Tips over de omgeving voor niet skiërs

Dit onderwerp gaat over de bestemming La Forêt Blanche

Hallo!

Zoals jullie misschien al gemerkt hebben, ben ik volop aan de voorbereidingen bezig voor onze skireis met Kerst. dit jaar ga ik samen met mijn gezin en ouders etc. naar Risoul.
Mijn moeder gaat niet skiën wegens knieproblemen en zij let dus op onze baby van dan 11 maand. Nu waren we van plan om ook af en toe wat uitstapjes te plannen zodat zij ook iets aan de reis hebben, en niet ‘opgesloten’ zitten in het dorp de hele week. Heeft er iemand tips voor bezienswaardigheden in de buurt?
Dit kunnen kerstmarkten zijn, uitzichtpunten, mooie steden, andere bezienswaardigheden,… kortom alles wat interessant kan zijn in de buurt!

Alvast bedankt!

Sneeuw is gewoon mijn obsessie.
  • Embrun en vooral de oude stad van Briançon zijn de moeite waard. En leuk om doorheen te slenteren. (Oude stad Briançon is wel steil)
  • De thermische waterval net achter Eygliers is best aardig om even naar toe te wandelen met kinderwagen ;-) en lekker in het zonnetje te zitten
  • Het fort van Mont Dauphin is mooi en leuk om doorheen te wandelen
  • Het vuurwerk bij Savines le Lac (data weet ik niet) is 's avonds erg de moeite waard
  • Hondesleetochten op de Col Agnel is geweldig!
  • 's avonds wat eten in de Refuge Napoleon en daarna terug met de slee is heel erg gaaf (je kunt worden opgehaald met een snowmobile, met Lisa gedaan toen ze nog geen jaar oud was)

Mocht je meer info willen hoor ik het wel.

Click. Click. Peace

Briancon is in ieder geval voldoende groot om een leuke dag van te maken.
Van de zomer (september) nog door gekomen met de motor.

*bericht bewerkt door Henrike op 22 nov 2017 14:57

It is an amazing world
  • Embrun en vooral de oude stad van Briançon zijn de moeite waard. En leuk om doorheen te slenteren. (Oude stad Briançon is wel steil)
  • De thermische waterval net achter Eygliers is best aardig om even naar toe te wandelen met kinderwagen ;-) en lekker in het zonnetje te zitten
  • Het fort van Mont Dauphin is mooi en leuk om doorheen te wandelen
  • Het vuurwerk bij Savines le Lac (data weet ik niet) is 's avonds erg de moeite waard
  • Hondesleetochten op de Col Agnel is geweldig!
  • 's avonds wat eten in de Refuge Napoleon en daarna terug met de slee is heel erg gaaf (je kunt worden opgehaald met een snowmobile, met Lisa gedaan toen ze nog geen jaar oud was)

Mocht je meer info willen hoor ik het wel.

Rogier op 22 nov 2017 14:53

Dank u voor de vele bruikbare tips! :D Hier gaan we zeker iets van bezoeken! Briançon heb ik vorig jaar ook bezocht, en is inderdaad een mooie stad!

Sneeuw is gewoon mijn obsessie.

Plaats een reactie