La Forêt Blanche Januari 2012

Dit onderwerp gaat over de bestemming La Forêt Blanche

Op 31 december vertrokken we met het gezin naar Frankrijk. We hebben er een huis in de Alpen, aan Lac de Serre Ponçon, région PACA. Van daaruit is het drie kwartier rijden naar het prachtige skigebied van Vars-Risoul.
De eerste avond vierden we Nieuwjaar bij vrienden. Aftellen. Ik telde echter meer af naar de eerste lijn in de poedersneeuw dan naar het nieuwe jaar. Zondag was het zover. De eerste dag van 2012 op de ski’s. De sneeuw lag erg goed, blauwe hemel en de zon scheen de hele dag. Ik hoopte echter op wat meer sneeuw en maandag hadden de sneeuwgoden mijn wens in vervulling gebracht. Het sneeuwde de hele dag, met als gevolg dat we 's avonds vast zaten. Zelfs met een 4x4 met winterbanden en sneeuwkettingen schoven we steeds enkele meters. BAM! Opeens een knal. Op het moment dat iedereen begon te schuiven en we gelukkig tot stilstand kwamen knalde een andere wagen achterin onze auto. Het was een Australiër met een Franse huurwagen. Die ramde nog drie andere wagens en vloog dan in de sneeuwberm.
De volgende ochtend was het weer stralend weer. Ideaal dus om wat off-piste te gaan en den poedersneeuw in te vliegen. Hemelse afdalingen tot gevolg! Het sneeuwde nog één dag die week en verder alle dagen zon, ideale omstandigheden om onze nieuwe GoPro Hero2 eens uit te testen! Ik waande me in de hemel. Maagdelijk witte afdaling, heerlijk freestylen en freeriden. En bovendien weinig volk op de piste! Het was een sublieme week, met veel sneeuw en zon.

Bekijk het filmpje

Plaats een reactie