beginnende skieer zoekt skigebied voor gezin en vrienden

Dit onderwerp gaat over de bestemming Rokytnice nad Jizerou

Na 2 jaar winterbergen is het tijd om echt te gaan skiën ;-)
Wij (drie gezinnen, leeftijd kids rond de 9 jaar) zijn op zoek naar een overzichtelijk, kindvriendelijk skigebied. Niet verder dan 1000 km rijden vanaf Utrecht.
Accommodatie voor minimaal 3 gezinnen direct aan een blauwe of groene piste. (ski in, ski out principe) of vlak naast een lift.
1 volwassenen heeft maar zeer weinige ski-ervaring en de jongste van de kids is 5 en gaat dit jaar beginnen. Het zou fijn zijn als we voor de lunchen en zo, makkelijk bij elkaar kunnen komen.
Wie heeft goeie tips/suggesties voor zowel skigebied als accommodatie???
Zat zelf te denken aan Voralberg of Serfaus.
Ik hoor graag jullie ervaringen of andere suggesties.
Alvast bedankt voor het meedenken.

Meeste ski in, ski out gebieden vind je in Frankrijk dus als ik jou/ u was zou ik daar eens kijken.
Serfaus en voralberg vind ik persoonlijk nou niet echt beginners gebieden, maar dat is mijn mening…

Ik zou Serfaus en Voralberg ook niet gelijk noemen als gebieden voor beginners.
Je hebt het nergens over een aantal km pistes die je ongeveer in het gebied wilt maar misschien kan je ook kijken naar Radstadt/Altenmarkt of Flachauwinkl kijken. Veel echt kleine gebieden <20 km zijn vaak ook geschikt voor gezinnen met jonge kinderen.

Zou eens kijken naar Sainte Fot Tarentaise. Iets verder, plm 1150 km, maar voor elk wat wils. Vrij klein gebied, oevrwegend rode&blauwe pistes. Pistes komen allemaal centraal samen in het dorp, bij de kinderpiste, dus eenvoudig om e.e.a. af te spreken. Voor de liefhebbers ook goed off-piste mogelijkheden :). Skipassen naar verhouding betaalbaar als je wat bonnetjes vand e super-u in Bourg spaart (wo/za/zo eur 20 per dag :)

Heel veel skigebieden voldoen aan je eisen. Met een opsomming daarvan zal je niet zo veel wijzer worden.
Voor goede tips is het belangrijk om wat meer informatie te geven. Welke periode? Hoeveel personen? Zoek je een appartement of een hotel, lux of juist goedkoop? Naar welk land gaat je voorkeur uit? Minimaal aantal piste kilometers?

Afgelopen Kerst ben ik in Obertauern geweest. Ski in/ski out is daar op meerdere plaatsen mogelijk en sowieso zit je altijd dicht bij een lift. Pistes vond ik redelijk makkelijk en voor mij persoonlijk aan de weinige kant (100km in totaal) maar wel goed voor jullie denk ik.

Als je niet verder wilt dan 1000km is Nauders een prima gebied heerlijk rustig en het beste van 2 landen bij elkaar zie

Kijk eens naar gargellen in montafon . Km of 40 piste, en ski in, ski out vanuit een landal greenparcs accomodatie , met de nodige faciliteiten . En een redelijk overzichtelijk skigebied, met eventueel ook de mogelijkheid om in andere delen van het montafon gebied te kijken…

Daarbij is gargellen zeer sneeuwzeker!

Succes !

Let it snow, Let it snow, Let it Snow!!!

In verband met de sneeuwzekerheid: wanneer willen jullie eigenlijk gaan?

2024 Met kleinkinderen, weer gebonden aan het hoogseizoen €€€

In welke periode?
In welk land?

Best eerst even keuze maken en dan kan je zoeken naar een gepaste accommodatie.
Misschien 1 van de Landal-parken in Oostenrijk?

Ik vind Serfaus wel een gebied voor beginners (en zeker voor kinderen!).
Ook in de Voralberg zijn genoeg gebieden voor beginners zoals Brändtnertal, Mellau, Damüls, Warth-Schröcken, Sonnenkopf in Klösterle, …)

Warth en Damüls zou ik niet heen gaan met absolute beginners.

Eerst een land kiezen lijkt mij stap 1 voordat iedereen gebieden gaat noemen. Topicstarter, heb je specifiek Oostenrijk gekozen? (prima keus natuurlijk hoor, daar gaat het niet om, maar dat geeft een wat overzichtelijker lijst met mogelijkheden).

Warth en Damüls zou ik niet heen gaan met absolute beginners.

Userd op 2 mrt. 2014 14:17

Damuls niet voor absolute beginners ???

https://www.wintersporters.be/skigebieden/damuls

Zugspitz Arena

Warth en dan Jägeralp hotel of Steffisalp hotel

Gang is alles

Landal Burserberg accommodaties direct op de piste, of appartement egga in Brand ,accommodaties direct naast de gondel.

@kenoo5

Wel eens geweest?

@kenoo5

Wel eens geweest?

Userd op 3 mrt. 2014 13:30

Ja, eenmaal 3 dagen in 2012, heb dit toen gecombineerd met 4 dagen Lech.
Ik vond dit meevallen qua moeilijkheidsgraad maar ik ben wel geen beginner.
We hadden toen wel een paar beginners in de groep en die vonden het heerlijk om daar te oefenen.
Er zijn best veel blauwe pistes, of niet?

@kenoo5

Wel eens geweest?

Userd op 3 mrt. 2014 13:30

Ja, eenmaal 3 dagen in 2012, heb dit toen gecombineerd met 4 dagen Lech.
Ik vond dit meevallen qua moeilijkheidsgraad maar ik ben wel geen beginner.
We hadden toen wel een paar beginners in de groep en die vonden het heerlijk om daar te oefenen.
Er zijn best veel blauwe pistes, of niet?

Ken005 op 3 mrt. 2014 14:07

het is ook geen moeilijk gebied maar imo niet geschikt voor de absolute beginner, daarvoor zijn (stukken van de) de blauwe pistes niet blauw genoeg en zeker niet aan het einde van de dag. Heb je de basis een klein beetje onder de knie is het een prima gebied.

Ik sluit me bij OVI666 aan.

Als je naar Vorarlberg wilt dan is Gargellen, in een zijdal van het Montafondal, erg leuk.

Gargellen ligt 10 minuten rijden in een zijdal en heeft een leuk overzichtelijk skigebied.
Dorp ligt op 1400 meter,
Een beginners pannekoeklift is sneeuwzeker aanwezig op 2100-2200 meter.
Daarnaast is daar een stoeltjeslift met twee gemakkelijke blauwe(beginners)pistes.

Leuk zijn ook de drie lange dalafdalingen; 2 blauwe en 1 rode.
Daarvan is de blauweTäli dalafdaling wonderschoon en komt deze ook nog eens langs een Landal park.

En willen de gevorderden iets meer dan moet je even het zijdal uit en vindt je bij St Gallenkirch de gondeltjes naar Silvretta Nova, een redelijk groot skigebied met afdalingen op alle niveau’s.

Ik kom al 14 jaar in het Montafon en het verveelt mij nog geen moment door de mogelijkheid om met 1 skipas ook nog andere skigebieden in het dal (Hochjoch, Gradjoch en Golm) te bezoeken.

Wij zaten 2 weken geleden in Paganella, Italie. In een Nederlands hotel in Molveno. Heerlijke rustige pistes, want hier zijn geen kindervakanties!

Zijn net terug van dit hotel. Inderdaad een aanrader. maar is niet minder als 1000 KM vanaf Utrecht.

May the ski force be with you !!

Persoonlijk ken ik niet heel veel gebieden, maar in Flaine is voor ieder wat wils, hoeft niet veel te kosten en als je b.v. Front de Neige boekt dan zit je met je appartement op/naast een beginnerspiste. Via de gondel die een klein stukje lager begint bereik je in no-time de hoogste pistes van Flaine.

komen net terug uit obertauern, A, sneeuwzeker, gewoon 100%, erg veel ski in ski out mogelijkheden, 100km pistes , erg overzichtelijk ski gebied, een prima vervolg op winterberg. Wij zaten in apartement haus isabella, 150 meter van de lift! ruim aanbod van kamers in dit apartement en een prima prijs. Zelfs in het hoogseizoen, geen wachtrijen bij de lift. Ben zelf ook vaak in Serfaus en St anton geweest, St Anton prima hoor, maar voor jullie zou ik dit afraden, dan kun je beter naar Serfaus, maar daar vind je weinig ski in ski out, alhoewel het daar wel goed gefaciliteerd is, met een skidepot. Mijn advies zou zijn, Obertauern, dit gaat jullie zeker goed bevallen

Dacht (ook) aan Obertauern.

Go with the snow!

Plaats een reactie