Grens Polen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Rokytnice

Gaat reizen via Polen nu beter sinds de grenscontroles (als het goed is) zijn verdwenen ivm het Schengenverdrag

De reis naar Harrachov/Rokytnice via Polen (Görlitz en en daarna Jelenia Gora) is qua reisduur en eenvoud een stuk comfortabeler dan via de binnenwegen van Tsjechië. Het oponthoud aan de Poolse grens is acceptabel en compenseert veelal de "moeizame tocht" over de Tsjechische binnenwegen.

Hallo,

Wij gaan voor de eerste keer, kan iemand mij de route mailen vanaf Dresden… h.nuveld@home.nl

Alvast bedankt.
Harrie

Hallo,

Ik zou adviseren om niet via polen te gaan. Wij hebben dat vorig jaar gedaan en alles was opgebroken en kwamen in de middle of nowere terecht. De snelste route is toch het hele kleine stukje via polen te nemen en dan richting liberec, maar niet de snelweg en dan weer richting het reuze gebergte. LET OP wij reden op navigatie via polen en daar kwamen we ook terecht op een berg waar we niet door kon rijden. Dit hadden veel nederlanders met de navigatie. Het beste is om goed te kijken welke weg je navigatie volgt.

Goede reis

Het oponthoud aan de Poolse grens is acceptabel, Reumkens? Inderdaad, want er is helemaal geen oponthoud bij de poolse grens. Er is geen grenscontrole meer.
En qua route, Dresden- Liberec is prima te doen. Helemaal via Jelenia Gora is wel een stukje omrijden…

wij gaan meestal ongeveer 100 meter door Polen via Zittau

Ik zou een goede kaart erbij nemen en niet helemaal op je navigatie vertrouwen. Wij zijn van de zomer met de motor vanuit Krakow via Slowakije, Tsjechie en Duitsland terug gereden. Veel goede wegen daar. Geen grenscontrole tegen gekomen.

Vorig jaar 4 uur gereden door de binnenlanden van Tjechie… mijn advies, neem de overgang bij Polen.

Over de pas is bij sneeuwval niet handig, via Dresden, Bautzen en Liberec makkelijker en zeker zo snel

Via Zittau gaat heel vlot. De nieuwe (slechts paar jaar oude, dus let op met verouderde navigatie) 178n rijdt lekker door. Niks geen oponthoud bij de Poolse grens en het Tsjechische gedeelte snelweg tot Liberec is tolvrij. Na Zittau pas weer tankmogelijkheden in Tsjechië, het tankstation in Polen is buiten dienst. Dat is niet meteen een probleem, want een paar kilometer verder (in Tsjechië) mogelijkheden genoeg.

Plaats een reactie