Geschikt voor snowboarders?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Rokytnice

Mijn vraag is of dit gebied (zeer) geschikt is voor gevorderde snowboarders? Er wordt wel verteld dat het vooral geschikt is voor beginnende skieers/snowboarders, maar over gevorderde kan ik niets vinden.

Hoi Jolijn,

Ik ben er met mijn gezin totaal 4 keer geweest. Mijn kinderen hebben hier het skiën geleerd. Één van mijn kinderen is hier begonnen met snowboarden en hij had het er tot het laatste jaar nog steeds moeilijk mee. Als je keihard de helling af wilt dan ben je redelijk snel beneden. Van de top kan je rechts om via een blauwe piste en linksom via een rode piste. Het is niet overal rood want op sommige stukken moet je echt voluit gaan om de volgende helling te halen.

Als je lekker middels bochtenwerk naar beneden wilt gaan dan kan je hier uit de voeten.

Wij zijn dit jaar voor het eerst met de kinderen naar Oostenrijk gegaan en daar is het echt wel anders. De pistes zijn gewoonweg langer.

Groot voordeel is de prijs, alhoewel ik daar de afgelopen jaren ook een sterk stijgende lijn heb gezien.

Nadeel is de omvang van het skigebied ten opzichte van het aantal skiërs. Alle hellingen worden ook volop benut door de beginnende skiër, waardoor je overal goed moet oppassen. Snel en langzaam gaat overal door elkaar.

Plaats een reactie