Skicircus Saalbach Hinterglemm of Hochkönig?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Saalbach Hinterglemm Leogang Fieberbrunn

Wij hebben met de kerst een vakantie geboekt naar het stadje Saalfelden en hebben de luxe dat dit tussen twee grote skigebieden in ligt. Deze zijn Skicircus Saalbach Hinterglemm Leogang en aan de andere kant het gebied van Hochköning.

Nu zijn we niet bekend in beide gebieden en weten niet welk onze voorkeur heeft. Op basis van de piste kaartjes heb ik zelf Skicircus bovenaan staan, maar dat is een te oppervlakkige conclusie.

We zijn met zijn 2en en zijn allebei ver gevorderd op de piste en iets minder gevorderd off-piste. We skiën heel veel op een dag en daarom is het aantal km’s ook van belang, maar zijn ook mooie off-piste afdalingen zeker de moeite waard.

Wie kan ons helpen?

Salzburger SuperskiCard!

Kijk eens aan, ideaal!
Ietsjes duurder dan voor skigebied alleen, maar dit is wel de oplossing.

Jop, de SSS-Card is de ideale oplossing. Heb afgelopen winter die pas voor vijf dagen gekocht en heb ermee Bad (Hof)gastein, Hochkönig, Kitzsteinhorn, Obertauern en Saalbach-Hinterglemm-Leogang ermee onzeker weten te maken. Een skivakantie met meer skigebieden in één klap heb ik nog niet eerder gemaakt. Voor een gevorderde skiër die zich de hele dag op de piste begeeft is het geen probleem om elk skigebied in één dag volledig uit te kammen. Dat heb ik namelijk ook gedaan. Moet wel zeggen dat je bij Saalbach-Hinterglemm-Leogang de middagpauze moet skippen om overal te kunnen komen, maar bij andere skigebieden was het probleemloos. ;)

Maar goed, ik ontken niet dat dit tekenen zijn van een haastig jong bestaan. Wie iets meer gemak wil op vakantie kan gerust zich een week in Saalbach-Hinterglemm-Leogang vermaken, met tussendoor een uitstapje naar Hochkönig.

Plaats een reactie