Noord & Zuid hellingen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Saalbach Hinterglemm Leogang Fieberbrunn

Weet iemand wat meer over de zuid en noord hellingen van deze pistes? Zijn de zuid hellingen nog redelijk te doen of moet ik mij richten op de noord hellingen? En waar zijn deze ergens te vinden op deze map ( links of rechts )?
http://ski3.intermaps.com/saalbach/index.asp?Lang=de&Akt…

Alvast bedankt voor jullie hulp, wij vertrekken komende vrijdag ;-)

Rechts zijn zuid hellingen.

In de map is rechts zuid en links noord. Over het algemeen kun je rond deze tijd zowel op de noord als op de zuidhellingen skieen. Als het echt warm is dan merk je wel verschil, maar ook dan kun je vaak nog wel terecht op de zuidhellingen. Dus ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken, en ook gewoon lekker de zuid hellingen kunt nemen!

In de map rechts is noord.

@maliviski rechts noord?
@phil, ben je er nog steeds niet gerust op? Het is hier prachtig, lekker zonnetje en de pistes liggen er prima bij :)
Je kunt op het kaartje zien waar de schaduw getekend is, dat zijn dan de noordhellingen Phil.

Dienten Die Alte schule

Even duidelijkheid scheppen: Op de map is links het zuiden en rechts het noorden. Dit betekent dat de hellingen aan de rechterkant zuidhellingen zijn en de hellingen aan de linkerkant noordhellingen. De schaduwen op de map laten dit ook zien

Even duidelijkheid scheppen: Op de map is links het zuiden en rechts het noorden. Dit betekent dat de hellingen aan de rechterkant zuidhellingen zijn en de hellingen aan de linkerkant noordhellingen. De schaduwen op de map laten dit ook zien

Jetse op 16 dec. 2013 20:29

Precies

@maliviski rechts noord?

@phil, ben je er nog steeds niet gerust op? Het is hier prachtig, lekker zonnetje en de pistes liggen er prima bij :)
Je kunt op het kaartje zien waar de schaduw getekend is, dat zijn dan de noordhellingen Phil.

Elly3 op 16 dec. 2013 20:22

Gerust min of meer wel ja.
Prachtig weer ginder, zal wel genieten zijn.
Hoop ook een zonnetje te kunnen meepakken ;-)

@maliviski rechts noord?

@phil, ben je er nog steeds niet gerust op? Het is hier
prachtig, lekker zonnetje en de pistes liggen er prima bij :)
Je kunt op het kaartje zien waar de schaduw getekend is, dat zijn dan de noordhellingen Phil.

Elly3 op 16 dec. 2013 20:22

@Elly3

Gerust min of meer wel ja.
Prachtig weer ginder, zal wel genieten zijn.
Hoop ook een zonnetje te kunnen meepakken ;-)

phil op 16 dec. 2013 20:53

@phil Hoe was je vakantie, en hoe waren de condities?

Eind volgende week reizen wij af naar Hinterglemm en ik hoop dat er nog wat sneeuw bij valt.

@Ricci
De hogere pistes + 1500m waren echt wel goed tot 12h!!
Ik had de indruk dat de pistes bij Leogang er beter bij lagen en dan vooral s’morgens.
Toen we er de laatste dag waren lag er een laagje op van 10cm en dat was echt schitterend.
De Föhn was toen wel veel straffer als nu, en heb gehoord dat hij zou weg zijn volgende week.
Skiën zal je zeker kunnen doen, de kanonnen doen echt wel goed werk als het koud genoeg is.

Zie gewoon dat je als 1ste aan de lift staat, dan heb je toch een 4h lekkere pistes ;-)

Wat wij niet hadden gedaan is naar de Kitzsteinhorn gereden omdat onze kinderen les kregen in Vorderglem. Koop een skipas met de gletscher inbegrepen. Kost +/- 20€ meer.
Als ik jou was ging ik een paar dagen naar daar, zal echt wel beter zijn om te skien en niet alleen tot 12h.

Wij vertrekken volgende week naar het Zillertal 3000 deze keer zonder kinderen.
Daar is ook een gletscher en die gaan we zeker benuttigen.

Succes ;-)

Ricci: ik zit nu voor 2 weken in saalbach, idd tot einde vd ochtend pistes ok. Hoger gelegen pistes gaan wat langer mee. T’is buiten de pistes om wel groen. Sommige pistes zijn helemaal groen. Volgens mij valt er voorlopig geen sneeuw.

@phil en gast332

Volgens de weerbericht wil er volgende week nog een klein beetje sneeuw vallen.
Ik krijg het idee dat er dit jaar aanzienlijk minder sneeuw ligt dan andere jaren en dat de tempraturen ook een stuk hoger zijn.

Skien op de Kitzsteinhorn is goed te doen, vind alleen het heen en weer reizen zonde van de tijd.

@Ricci

Op tijd ontbijten en opstaan ;-)

Plaats een reactie