Skicircus Saalbach Hinterglemm 26-12-2013 – 31-12-2013

Dit onderwerp gaat over de bestemming Saalbach Hinterglemm Leogang Fieberbrunn

GUB ftw!

Zondag 29-12
Doordat ik onverwachts eerder moest werken, komt dag 3 nu online. Zoals ik al eerder zei was deze dag een kut dag qua zicht. Het sneeuwde de gehele dag, tot het einde van de skidag. Daarna doken we de après-ski in tot half zeven. We vertrokken dit keer vanuit Hinterglemm. Als allereerste gingen we met de Zwölferkogelbahn omhoog. Vervolgens daalde we af tot het middenstation en gingen we weer verder omhoog. Vanaf de tweede keer op de Zwölferkogel daalden we af naar de Westgipfelbahn.

null

Zoals je ziet was het erg mistig door de bewolking en de sneeuw. Deze dag werd dus rustig aan gedaan, maar we hebben alsnog 20 kilometer gehaald.

null

Vanaf de Westgipfel gingen wij naar de Simalalm onderaan de Limberg 4er SL. Daar hebben wij wat gegeten. De service daar was uitstekend en erg snel! De ober bood zelfs aan om een groepsfoto te maken. Daarna draaide hij de camera om en maakte een selfie. We hebben erg gelachen toen, dus hier komen de foto’s. Ze zijn helaas wazig geworden, door de temperatuurverschillen besloeg mijn lens snel, maar ik vind ze het delen alsnog waard!

null

null

Nadat we de Limberg 4er SL omhoog hadden genomen daalden we af via piste 2b richting Vorderglemm. Deze piste was alleen erg slecht, op het breedste stuk, op het einde, moesten wij off-piste gaan. Dit komt, omdat het daar beter was dan op de piste zelf. De dag erna was de 2b beter op de piste dan er naast. De zo vervelende sneeuwval was dus toch goed voor de 2b voor de dag erna.

null

Nadat we de Schönleitenbahn omhoog hadden gepakt waren we afgedaald naar het dal van Saalbach. Om precies te zijn moesten we naar de Schattberg X-press, dus we moesten het dorp weer doorlopen. Vanaf daar hebben wij de skibus gepakt naar de Zwölferkogelbahn. Daar zagen wij een traumahelikopter landen, zoals op de foto hierboven te zien is. We mochten er niet langs lopen, dus dan maar foto’s maken van onze bus die in de verte stond.

null

Schiks Reizen vervoerde ons onder opdracht van Huski. We hadden een superluxe bus met WC, Magnetron, bank achterin en nog een aantal dingen die ik niet meer weet.

null

null

null

null

Even wat foto’s van de omgeving toen ik stond te wachten op andere mensen van onze groep van de vakantie. Een van de medewerkers van SHL liet mij er namelijk niet meer langs, wat ik erg raar vond, want de helikopter stond op zeker 50 meter van mij af.

null
`
Toen kwamen twee meiden van de groep langs skiën die voor afleiding zorgde en ik er snel langsreed. Dus hierbij een foto van de helikopter vanaf de kant waar onze bus stond.

null

Uitzicht op de Westgipfel vanaf de bussenparkeerplaats. Als het zonniger was, was de foto mooier geworden. Al vind ik deze foto ook wel wat hebben.

null

Hier zou ergens de top van de Zwölferkogel moeten zijn. Zoals rechts te zien is op de foto kwam de zon door. Het stopte dus met sneeuwen. Mocht wel tijd worden, want ik had geen zin om in een flinke sneeuwbui, zoals het de hele dag was, te gaan après-skiën.

null

null

null

Lift-off! En daar ging de helikopter weer, op weg naar Zell am See.

null

En ook de Schattberg Ost en West werden weer duidelijker toen de klok steeds later werd.

null

null

Dat geldt ook voor de kant waar de bus stond en voor Saalbach, Leogang en Vorderglemm (foto 2, waar je ook nog de helikopter ziet vliegen) betekende dit ook dat het droog werd en alles iets duidelijker werd.

null

null

null

Twee gondels in Hinterglemm, Westgipfelbahn en Zwölferkogelbahn. Op de tweede foto zie je rechts een sneeuwkanon zijn werk doen. Die stonden de hele tijd aan toen wij die week in SHL waren. Op de derde zie je dat beide Schattberg weer duidelijk te zien zijn, het begin van een mooie 4e dag.

Vanmiddag of vanavond komt het reisverslag van dag 4 online, ligt eraan hoe laat ik straks wakker ben voordat ik om 12:00 moet gaan werken. Anders komt die online na 20:30, volgens het rooster ben ik 19:30 klaar, maar gezien de drukte van de afgelopen dagen door de nieuwe cheeseburger-actie wordt dit vast later. Zondag zal ik nog een bericht posten met de statistieken en plus- en minpunten van deze vakantie. BIS HEUTE MITTAG/ABEND!

Carnas on Tour

@SnowJan Het skigebied is echt de moeite waard om te bezoeken! Zeer gevarieerd gebied is het, en je kan echt kilometers maken per dag.
@Sarah Het is te hopen van wel. Sommige plekken, zoals in Hinterglemm, was het op een aantal stukken bruin op de piste of zelfs groen!
@Michael. TADAA, Kijk maar hierboven :)

Carnas on Tour

Tja…zulke dagen zitten er ook wel eens tussen. Toch nog veel foto’s gemaakt. Weer leuk om te lezen en om naar te kijken!

@joepiedepoepie Jazeker! Ik probeer altijd zoveel mogelijk goede foto’s te maken voor hier en voor vrienden/familie.14 februari vertrek in naar SkiWelt Wilder Kaiser - Brixental / Kitzbühel - Kirchberg en daar heb ik als het goed is wel Wi-Fi, als er niks in het pension veranderd is. Dus dan komt er een livetopic hier op het forum :)

Carnas on Tour

@Svennoo Ik hoop 'm dan te kunnen volgen als ik(van 13/2 tot 28/2) in AlpenArena Flims Laax Falera ben. Het schijnt dat het huisje dat we huren wel wifi heeft maar in werkelijkheid wil dat ook wel eens lastig zijn. Vorig jaar zouden we ook wifi hebben in Samnaun maar die werkte niet naar behoren. De vaste lijn wel maar die was baggertraag… En anders lees ik je verslag wel als ik terug ben. Alvast veel plezier daar!

Mooi verslag weer, heb er weer van genoten ^^

Gang is alles

Weer erg leuk om te lezen! Thx

@Svennoo
Heb je ook skiline.cc om aan ons te laten zien?

Maandag 30-12
De laatste dag van deze vakantie, erg jammer! We wilden allemaal wel langer blijven dan deze vier dagen, maar het is nou eenmaal zo. Onze dag begon zoals gewoonlijk met een ontbijt in het hotel. Het zou een prachtige dag worden, mede met de vele sneeuwval van de zondag. Terwijl wij stonden te wachten op ons luxe vervoer naar beneden, een veewagen (foto komt later in dit verslag), heb ik nog wat mooie foto’s kunnen schieten.

null

null

Rond half 10 waren wij beneden bij de Schönleitenbahn en we moesten dus weer omhoog met deze vervelende lift. Je bent echt net een groep haringen in een ton, je kan je kont bijna niet meer keren.

null

null

Hallo daar zijn we weer! Terwijl wij aan het wachten waren op de rest van de groep voor een groepsfoto kon ik rustig foto’s maken van de omgeving. Nu is de tijd om dat te doen, het is de beste dag van de afgelopen 4 dagen.

null

Hier sta je dan in, met al je spullen. Je zou hier maar met kleine kinderen in moeten staan, dat is echt geen doen!

null

null

Zooitje ongeregeld… Wachten duurt lang! Beetje gooien met sneeuwballen en in de tiefschnee vallen. Nou ja, anderen dan, ik had een camera in mijn handen.

null

null

Mooi hoor. Je kon erg ver kijken. Al die mooie, witte bergtoppen van de Oostenrijkse Alpen, gewoon weg prachtig.

null

null

Stukje bij beetje komt de groep bij elkaar. Het heeft lang geduurd, maar het resultaat van de foto mag er zijn.

null

TIEFSCHNEE, WHOOO! Een iemand van het groepje waarmee ik de hele dag ging vroeg nog of de sneeuw zacht was. Iemand zei ja, hij liet zich neervallen… Meer hoef ik niet te vertellen, denk ik? Ach, ik doe het toch. Hij vloeken dat het pijn deed, omdat hij te hard neerkwam.

null

Deze groepsfoto vind ik toch het beste gelukt. Precies zo met de Hochzint boven onze hoofden. Wie mij trouwens op de groepsfoto heeft gevonden, krijgt een luchtgitaar!

null

null

Tijd om te gaan! Als allereerste zouden wij naar Leogang gaan, een van de 4 dorpen die wij vandaag zouden bezoeken. Al waren we in Leogang tot aan het middelstation vanwege de laaghangende bewolking.

null

null

null

Een heerlijke piste was dit met een fantastisch uitzicht over het wolkendek en de hoge bergen in het Lindauwald.

null

Inmiddels waren wij terug in Vorderglemm, ter hoogte van het middelstation van de Schönleitenbahn. Omdat ik aan het wachten was tot de andere terug waren van eten halen, heb ik maar een foto van mijn helm en goggle gemaakt. Ik heb ze al een aantal jaar en ze doen het nog steeds.

null

null

Een mooi uitzicht en de allerlaatste lunch van deze vakantie. Het is snel gegaan, maar het was super leuk! Ook het lekkere eten elke middag, want in de avond was het niet altijd te vreten of goed voor je darmen… Het resultaat op onze kamers kunnen jullie dus wel raden, hahaha.

null

null

null

Inmiddels waren we met het zooitje ongeregeld beland op de Westgipfel. Ja, voor de zoveelste keer deze vakantie, maar het uitzicht blijft gewoon geweldig. Net zoals de tweede dag zijn we via de Schönleitenbahn naar de Bernkogelbahn gegleden. Dit keer geen tussenlift, dus in een stuk door. Vanaf daar hebben we weer die o zo fijne Bernkogel III + IV gedaan. Daarna de logische volgorde van de Reiter Ost 6er, Unterschwarzachbahn en als laatste de Westgipfelbahn I + II.

null

null

null

Zoals je wel vaker ziet in Oostenrijk, staat er een kruis bovenop een bergtop. Dit keer op de Schattberg Westgipfel op 2095 meter hoog. Nadat er weer foto’s gemaakt zijn gingen we naar het dal van Vorderglemm. De aller- aller- aller- allerlaatste afdaling van 2013 en van deze vakantie. Helaas, maar het is zo. We hebben dit keer niet de Limberg 4er SL genomen maar hebben de piste overgestoken. Achteraf bleken we nog genoeg tijd te hebben en ik had zelf liever gewild dat we die lift hadden genomen, want we gleden elke keer weg toen we liepen. Het was een hel, maar ach…

null

We hebben inmiddels een biertje gedronken en stonden te wachten op ons vervoer naar het hotel. Hierbij dus onze veewagen die we elke dag moesten nemen. Kan je nagaan hoe het was met onze ski’s, snowboards, softboots, skischoenen en reistassen. Ach, maar het paste. Het verdiende alleen geen schoonheidsprijs en je kon alleen zitten op het verhoginkje waar de wielen zaten, maar dat was ook passen en meten om er met zijn drieën erop te gaan zitten.

null

Onze spullen lagen in de gymzaal onder. Een grote zooi was het, maar het mag, omdat het de laatste dag was.

null

Tussendoor nog een beetje voetballen tussen alle spullen door, omdat het kan! En de docenten? Die deden gewoon rustig mee, hahaha.

null

En dit was dan mijn rotzooi, behalve die ski’s links en die tas ernaast. Alles is gelukkig terug meegenomen, terwijl ik soms wel eens wat vergeet…

null

En met deze foto sluit ik dit reisverslag af. Ik wil iedereen bedanken die mee was gegaan op deze vakantie, al is de kans groot dat ze het hier niet lezen, hahaha. Het was een top vakantie met super mooi weer en heerlijke pistes! Tot morgen voor de statistieken. Oostenrijk, tot over 48 dagen, tot in Brixen im Thale!

Carnas on Tour

Bedankt voor het mooie verslag @Svennoo! Super!

Super verslag, dank voor het delen.

null

Ben jij deze?

Leuk verslag weer!

Gang is alles

Leuk verslag en weer een heleboel mooie foto’s. Ik vind die tractor wel gaaf!

Leuk! Heb ervan genoten :)

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

@Jesper JAWOHL! En door voor de luchtgitaar.

Bedankt allemaal voor de leuke reactie’s! Als ik vanavond terugga naar huis vanuit Breda zal ik de statistieken van deze vakantie typen en hopelijk vanavond/vannacht staat het online :)

Carnas on Tour

Beter laat dan nooit zeg ik maar, ik had het wat druk met school enzo… Als eerste de pistekaart van Skicircus Saalbach Hinterglemm Leogang, zodat je kan zien hoe ik de dag doorgebracht heb.

null

Natuurlijk heb ik ook Skiline.cc, dus hieronder staat het weekoverzicht van deze vakantie.

null

Zoals te zien is, heb ik 4 dagen gesnowboard. Daarnaast heb ik 16.020 verticale meters gemaakt, 42 liftritten gemaakt en 91 kilometer gesnowboard. Van deze 4 dagen staan de weekrecords gevestigd op de laatste dag, 30 december 2013.

27 december

null

De eerste dag heb ik 17 kilometer gesnowboard, 8 liftritjes gemaakt en 2711 meters verticale meters gemaakt. Ons laagste punt was op 943 meter (Vorderglemm), het hoogste punt waar ik deze dag was, lag op 1913 meter (Wildenkarkogel, Vorderglemm). De lift die het vaakst is gebruikt vandaag door mij is de Schönleitenbahn. 3 keer omhoog en 1 keer omlaag vanaf het middelstation. Deze liften er vandaag genomen, in de volgorde van de dag. Tussen haakjes staan de liftnummer(s), het aantal keer genomen achter elkaar, en de piste die ernaar toe is genomen met daarvoor de eerste twee letters van de kleur piste, indien mogelijk. zijn Hou de pistekaart er dus bij en volg de pistes :)

  • Schönleitenbahn I + II (21 + 22, 1x)
  • Polten 4er SL (23, 1x, bl. 62)
  • Asitzmuldenbahn (55, 1x, ro. 81 + 82)
  • Asitz-Kabinenbahn II (53, 1x, bl. 87 + 88)
  • Asitz Gipfelbahn (54, 1x, bl. 87 + ro. 87a)
  • Sportbahn Asitzkogel 2000 (56, 1x, ro. 83 + 82)
  • Schönleitenbahn II (22, 1x, bl. 64)
  • Schönleitenbahn I (21, 1x, ro. 61)*

*De piste ro. 62 was vanaf het middelstation tot aan het dalstation dicht. Deze lift (SLB I) hebben wij dus verplicht naar beneden genomen.

28 december

null

De tweede dag heb ik 26 kilometer gesnowboard, 12 liftritjes gemaakt en 4691 verticale meters gemaakt. Ons laagste punt was op 943 meter (Vorderglemm), het hoogste punt was op 2091 meter (Schattberg West, Hinterglemm). De meest gebruikte lift van die dag is er niet. Nou ja, eigenlijk wel, maar alle liften die deze dag gebruikt zijn, hebben wij maar 1 keer genomen. Hier weer de genomen liften in de bijbehorende volgorde en informatie:

  • Schönleitenbahn I + II (21 + 22, 1x)
  • Panorama 6er Kohlmais (9, 1x, bl. 65 + 66 & ro. 60)
  • Bernkogelbahn (11, 1x, bl. 52)
  • Bernkogel III+ IV (13, 1x, bl. 46)
  • Reiter-Ost 6er Sesselbahn (14, 1x, ro. 48)
  • Unterschwarzachbahn (38, 1x, bl. 32a)
  • Westgipfelbahn I + II (50 + 51, 1x, ro. 6a)
  • Limberg 4er SL (3, 1x, bl. 4 + ro. 4a)
  • Kohlmaisbahn I + II (6 + 7, 1x, ro. 1a + zw. 1)*
  • Vanaf hier hebben wij piste bl. 55 + 52 genomen tot ik het dal waar we bij Bauers Skialm wat gingen drinken.

29 december

null

De derde dag viel het weer zwaar tegen. Dus verwacht niet veel van de statistieken van vandaag. De 29e van december 2013 heb ik toch nog 20 kilometer gesnowboard, ondanks het weer, 8 liftritjes gemaakt en 3661 verticale meters gemaakt. Het laagste punt was 943 meter (Vorderglemm) en het hoogste punt van deze dag is te vinden op 2091 meter (Schattberg West, Hinterglemm). De meest gebruikte lift van deze dag is de Zwölferkogelbahn II. Deze heb ik twee keer genomen. Hierbij de liften in bijbehorende volgorde:

  • Zwölferkogelbahn I + II (31 + 32, 1x)
  • Zwölferkogelbahn II (32, 1x, bl. 11)
  • Westgipfelbahn I + II (50 + 51, 1x, bl. 11 + 11a)
  • Limberg 4er SL (3, 1x, bl. 7 + 4 + ro. 4a)
  • Schönleitenbahn I + II (21 + 22, 1x, bl. 2b + ro. 3a)*

*Na deze lift hebben wij de piste bl. 65 + 52 genomen naar het dal van Saalbach. Daarna zijn wij doorgelopen naar de Schattberg X-press om daar de skibus naar de Zwölferkogelbahn te pakken.

30 december

null

Last but not least, de vierde en laatste dag van deze vakantie. Hier staan dus alle weekrecords op, dus snel door naar de statistieken! Deze dag heb ik 28 kilometer gesnowboard, 14 liftritjes gemaakt en staat de teller van verticale meters op 4957. De meest genomen lift is, net als aan het begin van deze vakantie, de Schönleitenbahn. Dit keer is het alleen deel II, die heb ik 2 keer gebruikt vandaag. Hier weer de liften met bijbehorende info:

  • Schönleitenbahn I + II (21 + 22, 1x)
  • Polten 4er SL (23, 1x, bl. 62)
  • Asitzmuldenbahn (55, 1x, r. 81 + 82)
  • Asitz-Kabinenbahn II (53, 1x, bl. 88)
  • Asitz Gipfelbahn (54, 1x, bl. 87 + ro. 86 + 87a)
  • Sportbahn Asitzkogel 2000 (56, 1x, ro. 83 + 82)
  • Schönleitenbahn II (22, 1x, bl. 63 + 64)
  • Bernkogelbahn (11, 1x, bl. 65 + 66 + 52)
  • Bernkogel III + IV (13, 1x, bl. 46)
  • Reiter-Ost 6er Sesselbahn (14, 1x, ro. 48)
  • Unterschwarzachbahn (38, 1x, ro. 35 + bl. 32a)
  • Westgipfelbahn I + II (50 + 51, 1x, ro. 6a)*
  • Vanaf hier hebben wij piste bl. 7 genomen tot we een doorsteek moesten maken dwars over piste ro. 4a, waardoor wij piste bl. 2b richting het dal van Vorderglemm hebben genomen.

Ik hoop dat jullie je vermaakt hebben met deze statistieken. Over 32 staat SkiWelt Wilder Kaiser – Brixental op het programma. Als het goed is haal ik hier een Kitzbühel Alpen Allstarcard, waardoor ik ook toegang heb tot o.a. Kitzbühel – Kirchberg, Ski Juwel, Saalbach Hinterglemm Leogang, Kaprun en Zell am See. Dus jullie kunnen naast SkiWelt ook een verslag vinden van een van die gebieden in februari. Meer informatie over de Allstarcard kan je bij de volgende link vinden: http://www.kitzbueheler-alpen.com/nl/winter/skien-snowboarde…

Tot de volgende keer, tot in SkiWelt!

Carnas on Tour

Plaats een reactie