Ski kluis

Dit onderwerp gaat over de bestemming Hinterglemm

Hallo,

Even een vraag voor de mensen die wel eens in Hinterglemm zijn geweest. Wij gaan er volgende week heen en verblijven in een Hotel, dat tussen hinterglemm en saalbach ligt. Het is 30 minuten lopen naar de piste, dus we gaan de ski bus gebruiken.

Weet iemand of er ski kluizen bij de ski lift zijn? Het is nogal een gesleep om steeds met je gehuurde skies te gaan slepen. Liefst zetten we ze ergens bij de lift in een kluis neer? Kan dat?

in Saalbach bij de schattberg lift… weet ik uit eigen ervaring… kan me niet voorstellen dat ze in hinterglemm geen depot hebben…

Maar dit betekend overigens automatisch dat je hebt besloten niet terug te skien naar je hotel… je kunt namelijk een dalafdaling nemen die precies tussen saalbach en hinterglemm uitkomt…

Er zijn zo weinig skidepots in dit gebied simpelweg omdat (bijna) alle accomodaties op loopafstand
van de vele liften liggen ! Je hebt je auto dus niet nodig en vrijwel iedereen komt dus lopend bij de lifen en neemt z’n skies weer mee naar de accommodatie omdat het nooit ver lopen is.

Wij hadden 1tje in Vorderglemm aan de lift ( Schonleitenbahn ).
Via de pist met de lift tot aan de lockers.
Schitterend om je spullen ( skis, brillen, boots, muts, helm…etc ) daar te laten en in je gewone schoeisel naar de apres ski. Kost 4 pers voor 1 week was 60€ als ik het goed heb.

Dat kan haast niet! Welk hotel zit je?

Zoals al aangegeven, er is een depot bij de Schattberglift in een winkel (Sport 2000 dacht ik?) Kost je €3,- per dag en kun je tot je spullen kwijt. Aan de andere kant is het vervoer in SHL best goed geregeld, skibussen rijden regelmatig en als je het laat maakt in de apres-ski is een taxi zo gepakt. Als je met een groepje bent (5-6 personen) kun je nog wel eens een ritprijs vooraf bespreken en ben je voor €2, bij je hotel als het niet al te ver uit Hinterglemm of Saalbach is.

Je kan hier volgrnsij nooit op een plek zitten waar je niet binnen 5 minuten van de bus in je verblijf bent! Mits je tot middernacht inde après ski blijft hangen…

🏂

@Harald2,

Onderaan de link voor de skidepot en dergelijke.
Vanaf de piste met de lift rechtstreeks tot aan de skidepot!!

http://www.heugenhauser.at/

Bedoel gast 934 @phil 30 min. Lopen beide kanten op wil zeggen dat de dorpen een uur lopen van elkaar zitten. En dat is echt niet zo.

@Harald2, Nee dat kan idd nt kloppen ;-)
Moet hij maar eens zeggen in welk dorp / hotel / accomodatie hij zit.

Plaats een reactie