Zwarte 14

Dit onderwerp gaat over de bestemming Saalbach Hinterglemm Leogang Fieberbrunn

We gaan in februari naar Hinterglemm. Als voorpret zijn we alvast aan het uitzoeken welke routes we zouden kunnen nemen. Op de website van het skicircus staat een ronde waarvoor je de “zwarte 14” af zou moeten om naar de overkant te komen. Nu vraag ik me af of je daar eventueel ook met de (sta)gondel (Zwölfer-Nordbahn) naar beneden kan? Is hier iemand die dat weet?
Groetjes Ninah

Ninah dat is wel mogelijk, enigste nadeel is dat je dan moet lopen van de Zwolfernordbahn naar de Hochalmbahn.

Ja is mogelijk.
Is een erg pittige afdaling! Erg ijzig altijd, maar wel heel mooi.

Ninah dat is wel mogelijk, enigste nadeel is dat je dan moet lopen van de Zwolfernordbahn naar de Hochalmbahn.

Tim. op 21 okt 2014 21:18

Klopt, dit is ca. 150m, lichtjes bergop, prima te doen.

Die zwarte afdaling heeft enkele pittige stukjes ertussen, niet voor beginners.

Vond het wel een mooie afdaling en goed te doen… En het steilste stuk kun je omheen skiën.
We hadden wel goeie sneeuwcondities toen.

Goed om te horen dat het in ieder geval kan. Dat lopen moet dan maar haha, ca. 150 m moet wel te doen zijn. Een jaar of 5 geleden ben ik een keer van de 14 af gegaan, maar ik vond het toen erg tegenvallen! Inmiddels wat meer ervaring, dus als hij niet te ijzig is, dan zou het geen probleem moeten zijn. Toen (5/6 jaar geleden) was hij wel ijzig en ik weet ook nog dat ik er toen een paar wat smalle stukjes in vond zitten. Ik heb er in ieder geval ontzag voor gekregen. Heel erg bedankt voor jullie reacties!!!

Zwarte 14 ofwel Zwölfer Nord is prima te skiën als hij niet te ijzig is. Ik heb er ook veel ontzag voor, ze noemen hem niet voor niets Zwölfer Nord is zelfmoord maar als je niet als een dwaas/kamikaze piloot er af gaat zijn zelfs de smalle steile stukken te doen.
Uiteraard niet geschikt voor een beginner, dat staat aan t begin v.d. piste duidelijk aangegeven.
Dat stukje lopen naar de lift valt ook wel mee, schuin de weg oversteken.

Je kunt het rondje trouwens ook tegen de klok in doen.

Of de 13 en 13a. Bijna onderaan kan je links een pad in. Staat officieel niet op de kaart. En alleen mogelijk bij veel sneeuw.

One life. Live it.

Dankjewel Gazza!! Dat wist ik niet. Op Google Maps staat die wel, zag ik naar aanleiding van je berichtje. Hopelijk ook nog een goede optie. Hopelijk in de zin van dat er zat sneeuw ligt. Daar hopen we met z’n allen op natuurlijk!!

Plaats een reactie