Gebied met sneeuw in de buurt van hinterglemm

Dit onderwerp gaat over de bestemming Saalbach Hinterglemm Leogang Fieberbrunn

Hallo wintersporters,

Volgende week vertrekken wij naar hinterglemm. We hebben daar al een appartement voor een aantal dagen geboekt. Nu ligt er nog maar 10cm sneeuw.

We zijn van plan een super salzburgerskipas te nemen zodat er bij een ander sneeuwzeker gebied terecht kunnen en diverse gebieden kunnen mee pakken.

Nu de vraag of jullie tips hebben? Tot nu toe kom ik uit op Kaprun. Maar ben benieuwd of er nog meer gebieden in de buurt gelegen zijn welke wel hoog zijn waar we met de auto heen kunnen rijden vanaf hinterglemm.

Bedankt alvast voor het meedenken :-)

Het gebied van Uttendorf, komt tot 2700 meter. Als de sneeuw slecht is in lage gebieden in de buurt zoals Hinterglemm gaat iedereen naar de Kitz, Uttendorf is vele malen rustiger. Verder kun je eventueel naar het Gasteinertal rijden, en dan naar Sportgastein, dit is wel een flink stuk rijden.

❄️

Zag net foto’s van afgelopen weekend op de Kitz. Maar daar wordt je niet vrolijk van. Uttendorf is mischien nog niet eens zo slecht idee. Waarschijnlijk ben je daar ook niet de enigste.

May the ski force be with you !!

Ze zijn druk bezig om de pistes klaar te krijgen, vanaf aankomende vrijdag gaan er een aantal pistes open.

http://www.skiweltbrixental.nl/update-opening-skigebieden-ki…

Bedankt voor de reacties!

Even de link bekeken. Top! Goeie info waar ik echt naar op zoek was :-) Opzich ziet het er dan nog niet super slecht uit. Zou natuurlijk top zijn als er wat pistes open zouden zijn, dan kunnen we toch nog in hinterglemm was pistes pakken. Anders inderdaad maar met de auto uitwijken naar andere gebieden!

Ze zijn druk bezig om de pistes klaar te krijgen, vanaf aankomende vrijdag gaan er een aantal pistes open.

http://www.skiweltbrixental.nl/update-opening-skigebieden-ki…

michelr op 10 dec 2014 20:49

@michelr er zijn op dit moment zelfs al een aantal pistes open ;) volgens berg fex zo 35km en 14 liften

ik heb net vant weekend in saalbach gezeten, het was groen als we aan kwamen en ondertussen ist kouder, heeft gesneeuwd en de sneeuwkanonnen zijn volop aan het draaien

wij hebben 3 dagen in Kaprun gezeten, was half uur rijden dus cava maar sneeuwzekerheid en heel de tijd in de poeder gezeten…meer moet je niet hebben…wel op tijd vertrekken want als er geen sneeuw nergens anders ligt moet iedereen naar daar komen waardoor het heeeel druk is.
op de parkings zijn er skishuttles voorzien zodat je niet te ver moet stappen

@Brianvdz, vreemd wat op de site staat dat de komende dagen de volgende liften en pistes open gaan.

Saalbach Hinterglemm

Zwölferkogelbahn II (Section I not for skiing)
8er Hasenauerköpfl
Reiterkogelbahn (not for skiing)
Babylift Oberschwarzach
Limberg 4er chair lift
Schattberg X-press (not for skiing)
Turm 6er
Bernkogelbahn
Leogang

Asitzbahn I + II (not for skiing)
Asitzgipfelbahn
Asitzmuldenbahn
Sportbahn 2000
Baby lift Asitz

Op deze interactieve kaart is te zien welke lift en piste open is: http://ski2.intermaps.com/saalbach_hinterglemm/skimap_touch…

@michelr

Klopt de 20e staat op de site geloof ik, en op de webcams zie je nog niemand skiën…

Misschien is het gewoon een foutje van bergfex

@Brianvdz, denk het ook, ik zie wel liften ophoog gaan de rest niet.

@michelr

er wordt toch geskied :D

null

@Brianvdz, klopt deze is vandaag open gegaan, je was me trouwens net voor. :-)

Ik hoop en duim voor kouder en meer sneeuw want met de Kids beginnen rond rijden zien we ni echt goe zitten.

Plaats een reactie