Tijd nodig van Fieberbrunn naar het skicircus

Dit onderwerp gaat over de bestemming Saalbach Hinterglemm Leogang Fieberbrunn

Verbinding Saalbach-Hinterglemm met Fieberbrunn:

Hallo,
onlangs las ik dat er voor het nieuwe winterseizoen 2015/2016 een nieuwe verbinding is opengegaan voor Hinterglemm - Saalbach. (namelijk Saalbach-Hinterglemm met Fieberbrunn).

Nu doet mij dit een beetje denken aan Brixen Im Thale waarbij het kleine broertje Westendorf ook verbonden is met dit imens skigebied. Echter wanneer je in Westendorf logeert heb je nogal wat tijd nodig in dit imens skigebied terecht te komen. (Zie stappenplan hieronder). Nu heb ik al zo een paar keer gaan skiën in Brixen en kan mij ook een tijd voor ogen stellen om van Westendorf naar Brixen te geraken. (Zie hieronder).

Westendorf => Brixen Im Thale

Gondel 6 naar boven
Blauwe piste 111 afdaling
Gondel 8 naar boven
Dan kan je kiezen met Gondel 8 naar beneden (richting Brixen) of rode piste 11 dalafdaling
Dan kan je pas met Gondel 6 naar boven om vervolgens in het uitgebreide skigebied van Brixen te zitten.

Je bent algauw een uurtje of 2 onderweg vooraleer je in het uitgebreide skigebied van Brixen terechtkomt.
Al vlug een ganse voormiddag voor de meeste skiërs. Dan moet er nog wat middagmaal benuttigd worden en er blijft niet veel meer over van je dagje om in het Brixen gebied te skiën. Je moet ook nog altijd zien terug te keren :-)

VRAAG:

nu ben ik ook wel eens geïnteresseerd om naar Saalbach - Hinterglemm (komend skiseizoen is al gepland voor Serfaus - fiss - Ladis) :-) te gaan skiën. Maar ik vroeg mij af hoeveel tijd dit kan kosten vooraleer je van Fieberbrunn “Hinterglemm-Saalbach” kan bereiken. (misschien nog moeilijk te vertellen aangezien de opening nog moet gebeuren), maar idem bv: Leogang ==> Hinterglemm-Saalbach.

Iemand die het weet? tnx alvast!

Motivatie voor mijn vraag is te vinden omdat ik ervan uitga dat er waarschijnlijk op later tijdstip (voor start seizoen) nog wat plaats zal te vinden zijn in Fieberbrunn of Leogang en waarschijnlijk ook nog een tikkeltje goedkoper?

Met alle respect hoor, maar als je twee uur nodig hebt om van Westendorf naar Brixen te skiën, is het wellicht handiger om een wat kleiner skigebeid uit te kiezen.
Maar goed, voor de verbinding tussen Fieberbrunn en Saalbach moet je rekenen op ongeveer eenzelfde afstand:

  • Doischberggondel omhoog
  • Piste 8a omlaag
  • Lärchfilzenstoeltjeslift omhoog
  • Reckmoosgondel omhoog
  • Piste 12 en 13 omlaag
  • TirolSgondel omhoog

Hallo Gerrit,

De verbinding van Saalbach naar Fieberbrunn zal bestaan uit een 10-persoons gondellift met capaciteit van 2600 personen per uur. de lift loopt van Reckmoos-Süd, naar het middel station aan de voet van the Hörndlingergraben bij de Pulvermacheralm, en loopt door naar de top van de Reiterkogel. De Reiterkogel is direct midden in het skicircus Saalbach-Hinterglemm. Ik denk dat je vanaf de TirolS ongeveer 15 min. onderweg bent en dan sta je midden in het skigebied! Hoelang het duurt om van Fieberbrunn dal naar deze lift te komen is een gok op dit moment.

Of fieberbrunn en Leogang veel goedkoper zijn weet ik niet…prijzen zijn al flink gestegen nu de verbinding een feit is…

Groeten,

Leogang is iets goedkoper Fieberbrunn weetik niet

@gerrit; van westendorf naar brixen is met 1,5 uur goed te doen; vervolgens nog even doortikken naar going duurt wel wat langer, maar is ook nog prima te halen (http://skimap.skiwelt.at/?SkilineID=1gk64ed1knj).

leogang-saalbach-leogang rondje is met 3 uurjtes te maken.

null

leogang-hinterglemm-saalbach-leogang kun je wel een hele dag voor uittrekken (rustig aan / ook nog ergens wat eten).

null

Was ook op zoek naar een betaalbare accomodatie in Fieberbrunn op wandelafstand naar de lift maar tevergeefs… Zoals @GlemmLodge zegt profiteren ze er nu van.

Like tourists huffing and puffing to reach the top, while we forgot the view on the way up !

Net terug (MTB vakantie), de lokalen geven aan 50-60min om in Saalbach te komen. Dan heb je er al wel een mooie afdaling via piste 12 en 13 opzitten. Je moet er wel voor zorgen dat je rond 15.00h weer terug bent bij de Rethmoos Sud dalstation staat om te voorkomen dat je de “wilde abfahrt” naar de Eiserne Hand moet doen. Erg mooi bij goede sneeuwcondities maar het vraagt wel enige offpiste ervaring. Toch als je rond 09.00h start kan je dus van 10.00h tot 15.00h zo’n beetje rondtoeren. Wat betreft de prijzen, Fieberbrunn kent erg weinig accomodaties op loopafstand van de lift, er is wel wat bijgekomen afgelopen jaren maar nog steeds zeer beperkt. Die verhuurders kennen dus de prijzen wel, wij betalen zo’n 1.100 euro voor een appartement in de krokusvakantie wat op 750mtr van de lift ligt (2 slaapkamers), echter dat betaalden we in het verleden ook wel. De prijzen zullen wel iets stijgen omdat de verhuurders zijn gedwongen mee te betalen aan de financiering van de lift (3% extra belasting) maar als het niet uitmaakt dat je skibus of de auto moet pakken (tip is dan te verblijven in het gedeelte pfaffenschwendt of bijvoorbeeld in Hochfilzen) dan kan je zeker goedkoper verblijven dan in Saalbach of Hinterglemm. Die plaatsen bieden echter natuurlijk veel meer mogeijkheden voor apres ski dan Fieberbrunn. Het is maar waar je voor kiest. In ieder geval, wij gaan in Febr die kant op, zal zorgen voor een verslag en tijdmeting :-)

@PaddyB: ik kijk alvast uit naar je verslag. Niet vergeten :-) Alvast bedankt aan iedereen voor de reakties. @Arno. Ja wat bedoel je met betaalbaar hé. Heb enkele maanden geleden in Fiss een hotel gevonden voor nu in december met kerstmist te gaan skiën. 880eur met enkel ontbijt, dubbel kamer + peuter van 3 jaar. Natuurlijk is Fiss ook al één van de duurdere gebieden.
Want voor die prijs vind ik gemakkelijk hotelletjes in het Zillertal met zelfs nog half pension bij. Dus ik neem aan dat ski circus (Saalbach - Hinterglemm) qua prijzen wel concurreert met die van Serfaus Fiss Ladis.

@PaddyB: ik kijk alvast uit naar je verslag. Niet vergeten smile Alvast bedankt aan iedereen voor de reakties. @Arno. Ja wat bedoel je met betaalbaar hé. Heb enkele maanden geleden in Fiss een hotel gevonden voor nu in december met kerstmist te gaan skiën. 880eur met enkel ontbijt, dubbel kamer + peuter van 3 jaar. Natuurlijk is Fiss ook al één van de duurdere gebieden.
Want voor die prijs vind ik gemakkelijk hotelletjes in het Zillertal met zelfs nog half pension bij. Dus ik neem aan dat ski circus (Saalbach - Hinterglemm) qua prijzen wel concurreert met die van Serfaus Fiss Ladis.

Plaats een reactie