Beginnende snowboardster gaat naar Leogang (skicircus Saalbach Hinterglemm)

Dit onderwerp gaat over de bestemming Saalbach Hinterglemm Leogang Fieberbrunn

Hi allemaal,

Ik ga in januari met een groep naar Leogang. Zelf ben ik een beginnende snowboardster. Ik heb 2 jaar geleden les op de borstelbaan gehad en ik ben toen ook naar Tsjechië geweest. Helaas was dit geen succes, er was één steile ijzige piste. Mijn techniek is daar niet heel veel verbeterd.

Ik vroeg me af of jullie mij kunnen vertellen welke pistes gemakkelijk en breed zijn voor beginners en waar je niet verplicht bent om een sleeplift of een stuk rode piste te nemen, zodat ik de eerste dagen lekker kan oefenen. Of weten jullie misschien een leuke route??

Ik hoor het graag!

Er is wel een oefenpiste in het dorp, maar die heeft wel een sleeplift. Verder heb je nog gewoon een blauwe piste aan de kant van Leogang die wel goed te doen is, maar hij verspoord wel in de loop van de dag.

Voordeel: Leogang ligt aan de schaduwkant, dus de sneeuw blijft over het algemeen beter.

Ik ben er nog nooit geweest, maar om beter voorbereid te zijn zou je kunnen overwegen voordat je vertrekt nog een paar lessen in NL the nemen. Of als dat, dat niet lukt een paar uurtjes naar een indoorpiste in get gevoel weer even terug te krijgen. Dan glij he ter plekke echt lekkerder naar beneden.

Let it snow, let snow, let it snow!

Oké bedankt. En hoe zit het verder met het skicircus? Welke pistes daar zijn goed te doen voor beginners?

Als ik dit zo hoor denk ik dat het verreweg het beste is om gewoon lekker les te nemen ipv zelf te oefenen op de oefenpistes. Een goede leraar zal precies zien wat je wel en niet kan en welke pistes je wel en niet kan nemen. Het is even een investering maar het betaald zich dubbel en dwars terug in plezier op de piste!

Born to Ride

Ik weet zo snel geen pistenummers, maar er zijn heel veel liften waarmee je naar de top kan en dan een brede blauwe piste naar beneden. Het hangt natuurlijk van de weersomstandigheden hoe deze erbij liggen, dat is van te voren moeilijk aan te geven.

Note: net nog even de kaart erbij gepakt en wij vonden (ondanks dat we geen beginners zijn) piste 2a & 2b heerlijk, lekker breed, niet te druk en ook niet heel steil.

Ik ben van plan om indoor nog even te oefenen/les te nemen. De eerste paar dagen in Oostenrijk wil ik dan samen met mijn vriend, die al vanaf kleins af aan snowboard, brede blauwe pistes af. Met sleepliften geen goede ervaringen vandaar dat ik die liever vermijd!! haha.
@Viv1986 Bedankt voor het kijken!! Helpt zeker!

Leogang heeft mooie brede eenvoudige afdalingen, de rest van skicircus ook alleen met weinig ervaring zal je niet het hele skicircus gaan zien denk ik. De afstanden zijn behoorlijk voor een niet-ervaren skier of boarder .

Ik zou sowieso les in Nederland nemen en eventueel daar nog privéles. Als je e.e.a. wat beter beheerst zal je makkelijker in saalbach en hinterglemm uitkomen. Als je het echt goed beheerst kan je in een dag het rondje leogang-saalbach-hinterglemm-saalbach-leogang wel maken. Heb ik wel vaker gedaan daar.

🏂

Bedankt voor je reactie Martin. Privé les nemen ga ik dan zeker doen!

Plaats een reactie