Situatie volgende week

Dit onderwerp gaat over de bestemming Saalbach Hinterglemm Leogang Fieberbrunn

Ik ben benieuwd wat jullie verwachten dat er gaat gebeuren m.b.t. de voorspelde regen/sneeuwval. De sneeuwvalgrens ligt omme nabij de 1500 Meter, daar onder zal het dus gaan regenen. Wat denken jullie dat de impact voor de pistes zal zijn? Zal deze neerslag fataal zijn en het skien onmogelijk maken?

Daarnaast ben ik benieuwd wat de vele annuleringen zullen doen met de drukte in de apres ski, zal ik straks in een lege goasstall of tanzhimmel staan?

Ik ben benieuwd…

Ik denk niet dat het onmogelijk skiën wordt in Saalbach/Hinterglemm.
Zelf heb ik er in het seizoen 2006/2007 een week geskied in de voorjaarsvakantie en dit bleek een van de slechtste jaren te zijn geweest in het Skicircus (staat dacht ik ook een artikel over op deze site) maar heb uiteindelijk toch prima kunnen skiën. Sinds die tijd is er ook veel geïnvesteerd in het maken van kunstsneeuw dus skiën kan je zeker wel.
De pistes daarentegen zullen niet fantastisch zijn. zeker als het niet wat afkoelt zal de warmte en drukte de pistes geen goed doen.

Over de apres ski hoeft u je denk ik geen zorgen te maken. Zelf denk ik dat mensen wat eerder aan een biertje gaan wanneer de pistes wat slechter zijn dan wanneer de pistes er top bijliggen. Dit ligt wel aan hoeveel mensen daadwerkelijk hun reis annuleren.

Veel plezier in het Skicircus!

Plaats een reactie