Viehhofen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Saalbach Hinterglemm Leogang Fieberbrunn

Kan er iemand meer info geven over viehhofen? Is dit een officiële pist? Want ik zie enkel off piste filmpjes op youtube ervan (wat zeker niet erg is :-D )

Van waar moet je om op viehhofen te geraken?

Komt deze piste dan uit in Zell am see? Maar hiervoor moet je een aparte ski pas voor hebben??

Ik las ook ergens dat hij niet altijd open is de piste…

Als je op de pistekaart kijkt op deze site, zie je dat piste 68 van de Polten 8er naar Viehhofen leidt. Vanaf daar moet je wel met de bus naar Vorderglemm om weer een lift het gebied in te kunnen nemen. Deze piste zit gewoon in de skipas van Saalbach-Hinterglemm. Het heeft allemaal niks met het gebied van Zell am See te maken.

Je kan zo veel zien op een pistekaart…

Als je op de pistekaart kijkt op deze site, zie je dat piste 68 van de Polten 8er naar Viehhofen leidt. Vanaf daar moet je wel met de bus naar Vorderglemm om weer een lift het gebied in te kunnen nemen. Deze piste zit gewoon in de skipas van Saalbach-Hinterglemm. Het heeft allemaal niks met het gebied van Zell am See te maken.

Je kan zo veel zien op een pistekaart…

GiGi op 27 jan 2016 13:23

Onzin. Zell am See heeft wel degelijk een verbinding met Viehhofen. Vanuit Zell am See (Sonnkogel) kun je over een soort skiroute naar Viehhofen. Vandaar moet je wel de skibus naar een lift.

.

Precies. Vanuit Viehhofen kan men niet skien naar Zell en is er (nog) geen skilift. Taxi of bus dus. Mocht je ook in Zell-Kaprun willen skien, overweeg dan een van de grotere skipassen (Ski Alpin card, Salzburg Super Ski of All Star card) - deze zijn nauwelijks duurder dan Saalbach-Hinterglemm skipas.

Haus Gassner in Niedernsill

Onzin. Zell am See heeft wel degelijk een verbinding met Viehhofen. Vanuit Zell am See (Sonnkogel) kun je over een soort skiroute naar Viehhofen. Vandaar moet je wel de skibus naar een lift.

Skizoeker op 27 jan 2016 13:29

Inderdaad, je kan van de Schmitten naar Viehofen skiën, zoals hier op dit filmpje van iemand van de Crazy Daisy uit Zell van vorige week te zien valt:

https://www.facebook.com/256697181020730/videos/113214875680…

@Vic:
Kan het zijn dat je ook dit filmpje hebt gezien…

Dit jaar is die afdaling alleen als een freeride route uitgezet en nauwelijks nog mogelijk geweest.
Vanaf volgend seizoen wordt het tot aan het nieuwe midden-station een officiele afdaling.
Een nieuwe gondelbaan van Viehofen naar Zell am See is al in bouw zal in gebruik genomen worden vanaf seizoen 16/17.

Het uiteindelijke doel is dat Zell am See via Viehhofen

@ChaCe_PHT: super, geeft een goede indruk, en er wordt al geprepareerd.
Ook het toekomstige midden station is even in beeld.

@ChaCe_PHT idd het was dat filmpje die ik had gezien en nog een ander: https://youtu.be/yt7A0_Oeenc

Dit ziet er een mooie off piste uit! Maar telkens van Zell am zee naar Saalbach… En niet opgekeerd. Want ik zit een week in Saalbach in Maart!

Andere offpistes voorstellen?

Plaats een reactie