Skirondes

Dit onderwerp gaat over de bestemming Saalbach Hinterglemm Leogang Fieberbrunn

1.Kan iemand me zeggen hoeveel tijd zij ongeveer nodig hebben om de grote ronde van het gehele skigebied (zonder of met Fieberbrunn) te doen.

  1. Hoeveel tijd het kost om vanuit Leogang naar de helling boven Hinterglemm te raken

  2. Hoeveel tijd het kost om vanuit Leogang helemaal naar Fieberbrunn te skien.

  3. De skiroute naar Leogang dorp goed doenbaar is

  4. Zijn er rode pistes waar er zeer steile (zwarte??) stukken inzitten en die beter te vermijden zijn met een angstige skier.

  5. Tips voor het gebied, Leogang dorp… alles welkom.

  6. Blijven de pistes onder slechte omstandigheden (weinig sneeuw , te warm… enz…) goed doenbaar?

  7. Is het ver stappen in saalbach en Hinterglemm naar de liften aan de andere kant?

Ben ik iets vergeten… waarschijnlijk wel ;-)

Alvast bedank!

1: het is afhankelijk van hoe goed/snel je kan skieen

2: het is afhankelijk van de drukte in het gebied

3: het is afhankelijk van je groepsgrootte en samenstelling

4: het is vakantie en een beetje zelf dingen ontdekken is ook altijd wel leuk toch? :)

Oh en je vraag 7, hoe slecht is slecht en wat is goed doenbaar en bedoel je een noord of een zuid helling? Nee, ik denk echt dat je gewoon moet gaan ontdekken. Alle andere duizenden mensen die er zijn die week dat jij er bent weten ook niet alles van tevoren en vermaken zich ook prima

Hier twee voorbeelden van rondes:

Vanuit Leogang naar Fieberbrunn en rondje Schattberg:

http://snow.traceup.com/stats/u?uId=126171&vId=1590838…

Alleen rondje skigebied ook vanuit Leogang:

http://snow.traceup.com/stats/u?uId=126171&vId=1615301…

Als je de verschillende afdalingen bekijkt zie je hoelang de afdalingen ongeveer duren. Was deze beide dagen wat laat begonnen dus als je om 8.45 boven bent heb je echt genoeg tijd om vanuit Leogang naar Fieberbrunn te gaan en dan nog naar Schattberg en terug. Maar ligt er natuurlijk ook weer aan hoe snel je skied en wat de maximale km’s zijn die je graag op een dag doet.

6: Nieuwe Steinberg dalafdaling zeker een paar keer doen. Erg leuk stuk mooi door de bomen met uitzicht op Leogang/Saalfelden.

Als je elke dag met de auto komt zou ik de Asitzbahn nemen en niet de nieuwe Steinbergbahn. Parkeergelegenheid vond ik wat tegenvallen bij de Steinbergbahn. Heb het idee dat alle skibussen naar die bahn gaan en de rest naar de Asitzbahn.

  1. Enige stuk wat je moet lopen is in Saalbach zelf als je naar de Bernkogelbahn moet. Klein stukje, max 3 minuten. Verder kun je overal zo doorknallen.

Ik zou je verder adviseren om van te voren goed de pistekaart te bekijken en wat pistenummers opslaan want de hoeveelheid grote borden in het gebied vond ik erg tegenvallen. Kaartjes die overal te krijgen zijn bij de liften zijn wel prima.

Zoals de anderen zeggen het ligt eraan hoe snel je skiet.
Ik doe normaal gesproken met lunch en om 11.00 uur wat drinken en om 15.00 uur zijn we van 10.00 tot 15.30/16.00 bezig met hele ronde ofwel de grote ronde.
Dan skiën we in een behoorlijk tempo en zijn dus goede skiërs.
Maar ligt ook aan het weer, hoe lang je ergens even blijft zitten tijdens drankje, blijf je uur lunchen enz enz.

Ik ben toevallig vorige week in Hinterglemm geweest :-)

1.Wij hebben op 1 dag de gehele ronde gedaan, 60 km maar dan moet je best behoorlijk doorpakken en goed kunnen skien idd. Afhankelijk van je snelheid
2. Ook afhankelijk van je snelheid en drukte in het gebied.
3. Dat is best wel een eindje, van moet je door het (vorige week iig) drukke Saalbach heen en dat kost wel wat tijd, maar het is zeker te doen op een dag!
4. Weet ik niet, niet gedaan :)
5. Nee, de rode piste’s in het gebied deden ons meer denken aan blauwe pistes. De enige echte zwarte piste vond ik piste 14 van de Zwolferkogenbahn naar de Zwolfernord lift toe, maar dat is ook alleen maar het laatste stukje wat erg zwart is.
6. Heeeeeeel veel leuke pistes, vond in Leogang en Hinterglemm de piste’s leuker dan in Saalbach maar dat kwam omdat het daar erg druk was vorige week.
7. Zolang je boven blijft wel, vorige week waren de dalafdalingen al best slecht (lees: bruin en papsneeuw) maar zolang je lekker boven in bleef, bleef het een hele dag goed te doen!
8. Nee hoor, niet ver, hooguit 5 minuten lopen, verder kan je het hele gebied door.

Veel plezier! Wij vonden het eeeeeerg geslaagd in dit gebied! :-)

  1. Ik denk dat een angstige skiër nog wel wat moeite kan hebben met Reckmoos Nord in Fieberbrunn. Ik ben verder nog nooit in SHL geweest, dus hoe zich dat verhoudt met de pistes daar weet ik niet.

Ik ben toevallig vorige week in Hinterglemm geweest :-)

1.Wij hebben op 1 dag de gehele ronde gedaan, 60 km maar dan moet je best behoorlijk doorpakken en goed kunnen skien idd. Afhankelijk van je snelheid
2. Ook afhankelijk van je snelheid en drukte in het gebied.
3. Dat is best wel een eindje, van moet je door het (vorige week iig) drukke Saalbach heen en dat kost wel wat tijd, maar het is zeker te doen op een dag!
4. Weet ik niet, niet gedaan :)
5. Nee, de rode piste’s in het gebied deden ons meer denken aan blauwe pistes. De enige echte zwarte piste vond ik piste 14 van de Zwolferkogenbahn naar de Zwolfernord lift toe, maar dat is ook alleen maar het laatste stukje wat erg zwart is.
6. Heeeeeeel veel leuke pistes, vond in Leogang en Hinterglemm de piste’s leuker dan in Saalbach maar dat kwam omdat het daar erg druk was vorige week.
7. Zolang je boven blijft wel, vorige week waren de dalafdalingen al best slecht (lees: bruin en papsneeuw) maar zolang je lekker boven in bleef, bleef het een hele dag goed te doen!
8. Nee hoor, niet ver, hooguit 5 minuten lopen, verder kan je het hele gebied door.

Veel plezier! Wij vonden het eeeeeerg geslaagd in dit gebied! :-)

fvanveer op 1 feb 2016 09:37

dat laatste stuk zwolfer nord kan je ook omzeilen buitenom. hoewel ik me altijd uitstekend vermaak in shl (ga in maart weer) zijn er niet echt moeilijke pistes te vinden. De weltcupabfahrt van de zwolferkogel is (zeker als je de dag ervoor de streiff hebt geskied) ook niet bijzonder veel lastiger als een rode piste

Op de onderstaande link kan je de rondes vinden. Bij de liften en pistes staan tegenwoordig borden die je de weg wijzen op deze rondes. Dat is allemaal goed aangegeven. De tijden staan er ook bij. Maar ik moet wel zeggen dat ze globaal en zonder pauze zijn aangegeven.
http://www.saalbach.com/de/winter/bergbahnen/skigebiet/skici…

Veel plezier. Wij gaan ze binnenkort ook weer proberen.

One life. Live it.

@Atomic Klopt, maar als je dan toch op zoek bent naar een zwarte piste is net het laatste een mooi stukkie ;-)

Op de onderstaande link kan je de rondes vinden. Bij de liften en pistes staan tegenwoordig borden die je de weg wijzen op deze rondes. Dat is allemaal goed aangegeven. De tijden staan er ook bij. Maar ik moet wel zeggen dat ze globaal en zonder pauze zijn aangegeven.
http://www.saalbach.com/de/winter/bergbahnen/skigebiet/skici…

Veel plezier. Wij gaan ze binnenkort ook weer proberen.

Gazza op 2 feb 2016 08:59

Die laatste ziet er top uit, gaan we zeker proberen, thanks for sharing!

Edwin van Riel

Elke zwarte piste in Saalbach Hinterglemm heeft op de steilste stukken een “escape-route”. Dus dat valt allemaal mee.

One life. Live it.

Plaats een reactie