Met de auto

Dit onderwerp gaat over de bestemming Saalbach Hinterglemm Leogang Fieberbrunn

Heb een vraag ik wil naar saalbach hinterglemm mijn ouders gaan ook mee maar na een vakantie om Gerlos heeft mijn moeder nogal last van hoogtevrees en een rit zoals naar Gerlos via een bergpas krijg ik niet voor elkaar.

Mijn vraag is is de weg naar saalbach hinterglemm in het dal???

En naar welk dorp kan ik beter gaan icm een kind van 4 en grootouders die niet gaan skiën.

Hoi Michel,

De weg naar Saalbach-Hinterglemm lijkt me voor jouw moeder geen probleem, de weg loopt inderdaad heel de tijd door een dal, geen steile klimmen of afdalingen, geen haarspelden enz.

Ik ben in Saalbach niet zo bekend, maar Hinterglemm is best een leuk dorpje, ook voor mensen die niet skiën. Welk dorp het beste is weet ik niet, maar Hinterglemm is zeker niet verkeerd.

Running against the wind

Hallo Michel,

Je hebt 2 routes om naar Saalbach te gaan, de 1 is via Lofer en daar de grens over, deze weg is met sneeuwval niet fijn, er loopt langs de weg een afgrond en mijn vader die normaal gesproken rijd heeft dit niet als erg fijn ervaren.

De andere route is over Kufstein en dan langs St. Johann te rijden. Deze route is relatief goed om te rijden nergens echte haarspeld bochten en klimmen.

Michel,

Mijn voorkeur zou zijn:
Frankfurt Nurnberg Munchen, richting Salzburg, afslag Siegsdorf, richting Inzell en vandaar richting Zell am See. net daarvoor afslag Skicircus Saalbach Hinterglemm. Geen vignet nodig op deze route.
Geen grote hoogtes op deze route. We rijden deze route al meer dan 15 jaar.
En de plaats Hinterglemm of Saalbach: De eerste is echt een apres ski dorp voor de hollanders en Saalbach is meer voor de andere landen. Alleen voor niet skieers lijkt me Hinterglemm leuker omdat daar wat meer "ander" vertier is dan skieen. En er is vanalles te beleven. Groot funpark waar je kan kijken en sleeen met de kleine. In het Tallschluss is volgens mij in de winter ook nog wel het een en ander te beleven. Ik zit zelf overigens in Saalbach, maar dan ben ik ook een skieer.

One life. Live it.

Dank jullie voor de reacties, zal mijn moeder dit even laten lezen.

Plaats een reactie