piste 14

Dit onderwerp gaat over de bestemming Saalbach Hinterglemm Leogang Fieberbrunn

hallo mede wintersporters
het viel mij op dat piste 14 rood gekleurd is dit was voorheen toch een zwarte piste??
weet iemand al wat er aan veranderd is? of de reden dat die rood is geworden

Was mij ook al opgevallen ?

Waarschijnlijk om commerciële redenen. Een skigebied moet een goede mix hebben tussen blauw/rood/zwart. Veel pistes, niet alleen in SHL, noemen wij al ‘commercieel blauw’. Blauw op de kaart maar minimaal rood in werkelijkheid… Maarja met teveel rood en zwart trek je toch minder beginners en gezinnen.

Ze hebben de piste wat aangepast omdat toch veel mensen hem niet konden skiën en dus via een omweg of met lift naar de Hochalm moesten. Nu kunnen de meesten er "normaal"vanaf komen.

Iedereen denkt daar ‘ooeeh zwart nee daar gaan we niet langs hoor’. Deze piste is wel de manier om snel richting Spieleck te komen en aan de andere kant van Hinterglemm om zo richting Fieberbrunn te gaan. Een punt waar je toch langs zal moeten en staan in de gondel is toch niet echt leuk en plezant vind ik zelf. Daarbij moet ik wel zeggen dat er zitten wel stukken in waar je heerlijk gas kunt geven op die piste, alleen omdat het een noordzijde is, is deze wel vaak ijzig.

Inderdaad ergens gelezen dat deze piste is aangepakt en er een aantal steile stukken uit zijn gehaald. Vandaar dat hij nu als rode piste staat aangegeven.

Plaats een reactie