Skicircus voor 1 dag

Dit onderwerp gaat over de bestemming Saalbach Hinterglemm Leogang Fieberbrunn

Ik ga volgende week naar Hochkönig en zou graag 1 dag met de auto naar het Skicircus gaan. Welk dorp is dan het meest geschikt? Ik zal zelf te denken aan Fieberbrunn maar dat is puur gebaseerd op het pistekaartje. Iemand tips?

Ik zou eerder Leogang overwegen om te beginnen, scheelt toch weer 20 minuten in de auto vanuit Hochkönig. Vanuit Leogang zit je ook snel in Saalbach, ik heb het idee dat je meer in de lift moet zitten als je vanuit Fieberbrunn naar Saalbach-Hinterglemm wil gaan. Van Leogang een ronde door het hele dal via de zuidhellingen naar Saalbach en Hinterglemm en terug via Zwölfer en Schattberg heb ik vaak gedaan en zijn goed te doen voor de gevorderde skiër. In Fieberbrunn ben ik één dag geweest, voordat de verbinding met het Skicircus er was, en de pistes daar vond ik toch wat saaier dan in Leogang en ik zat voor mijn gevoel veel in de lift. Daarnaast vind ik dat Leogang mooiere dalafdalingen heeft dan Fieberbrunn, aan het eind van de dag liggen die er nog prima bij!

Veel plezier alvast!

Voor pistes: Leogang goed uitgangspunt. Offpiste: Fieberbrunn!

Edwin van Riel

Ik zou gaan voor Leogang. Verbinding met Fieberbrunn wordt vaak als eerste dicht gegooid bij te veel wind, zou toch zonde zijn ;). Vanaf Leogang zijn er genoeg rondjes te maken. En Leogang is ook het beste aan te rijden vanaf Hochkonig

Anders zou je nog kunnen kijken naar Vorderglemm, vanaf hier ski je ook zo heel het skigebied door en ligt aan het begin van het dal.

Is het al winter?

Ik zou beginnen bij de (nieuwe) Schonleiten in Vorderglemm en daar je auto parkeren. Dan zou je eerst via Saalbach naar Hinterglemm kunnen gaan en daar dan met de Zwolfernord naar boven, Zwolfer dalafdaling, Westgipfel omhoog en dan Jausern Abfahrt naar Vorderglemm terug. Als je dan nog tijd hebt ben je vanaf opnieuw de Schonleiten zo in Leogang…

Hop, ga naar Leogang. Ben je het snelste, en bij de Steinbergbahn is parkeren geen probleem. Vanaf daar sta je binnen anderhalf uur (en een uur als je weet wat je doet) bovenop de Bernkogel en heb je de keuze om naar Fieberbrunn te gaan of naar Hinterglemm. Doorrijden naar Fieberbrunn duurt vanaf Hinterthal best lang; na Leogang ben je al gauw twintig minuten verder aan het rijden. En als je pech hebt met het weer of verkeer nog veel langer.
Bedenk wel dat als je voor de off-piste gaat de poederstress in Fieberbrunn veel hoger ligt dan in het Hochkönig gebied. En een andere poedertip is in mijn ogen dan Sankt Johann i. T. Was daar vorige week. Omdat het als gezinsbestemming te boek stond kwamen er helemaal niet veel mensen de toegankelijke poederhellingen testen…

Dank je wel voor de tips! Zal dus waarschijnlijk Leogang worden al zal ik Vorderglemm ook nog in mn achterhoofd houden.

Ik zou beginnen bij de (nieuwe) Schonleiten in Vorderglemm en daar je auto parkeren. Dan zou je eerst via Saalbach naar Hinterglemm kunnen gaan en daar dan met de Zwolfernord naar boven, Zwolfer dalafdaling, Westgipfel omhoog en dan Jausern Abfahrt naar Vorderglemm terug. Als je dan nog tijd hebt ben je vanaf opnieuw de Schonleiten zo in Leogang…

MaartjeCW op 9 jan 2017 21:54

Dit zou exact mijn advies zijn, je bent (in ieder geval gevoelsmatig), iets flexibeler vanuit Vorderglemm

Plaats een reactie