Saalbach afstand

Dit onderwerp gaat over de bestemming Saalbach Hinterglemm Leogang Fieberbrunn

Die is er ook, alleen weet ik niet wat een goede is want dat is niet echt mijn favoriet.

Top (piste)restaurant in Saalbach: De Maisalm, je kunt er ook via een wandelpad vanuit Saalbach komen. Op het terras met prachtig uitzicht draait ook een dj, erg gezellig maar geen hoempapa !

Verschillende restaurants die wel goed zijn zijn de volgende. Sommige zijn wat duurder andere wat goedkoper, maar dan kun je een beetje kiezen!

Restaurant zur Dorfschmiede, dit is in de dorfstrasse in Hinterglemm.

Rosswaldhütte, is een leuk piste restaurant. Bovenaan bij de Reiterkögel ook lopend bereikbaar vanuit Hinterglemm.

Sporthotel Ellmau. Heb ff geen beschrijving

Hotel Hinterglemm
Voor als je zin hebt in Italiaans eten.
In Hinterglemm dus

Hoop dat je hier wat aan hebt.

Thanks Iris!

Nog meer goede feest clubs in dorp of pistes?

Een aantal leuke apres ski tentjes in saalbach/Hinterglemm:

Wallegalm
bovenaan bij de Hochalm
Hier wordt ook vaak gedraaid door 538

Bauer’s Schi Alm
Skiliftstrasse 2 in Saalbach.
Is uitgeroepen tot beste apres ski in 2009

Goasstall
Onderaan bij de Reiterkögel.

HexenHausl onderaan bij de Zwölferkogel

Hoop dat jullie ook hier weer iets aan hebben.

Beste Jaap, de nieuwe apres-ski tent Schwarzacher
in Hinterglemm is ook helemaal top met live- dj op terras !

All added to my Foursquare to-do list^^

Wat dacht je van de tanzhimmel en de goasstal in hinterglemm, hele leuke apres ski tenten.
Die goasstal ligt beneden aan een piste, de tanzhimmel langs de doorgaande weg.

Goasstal stond al vermeld :P
Kan er nog wel veel meer op zetten, maar heb er ff een paar uitgelicht.

Ook plekken waar we NIET heen moeten?
Ook handig om te weten ;-).

Tips voor voordelige ski huur?

Hoelaat vertrekken jullie allemaal met de kerstvakantie?

Neem aan dat iedereen er met kerstavond wel wil zijn, en ook de drukte voor wil zijn hahaha!

Dacht zo aan uurtje of 11 a.s. vrijdag avond!

Wij gaan voor het eerst naar dit skigebied, zitten in hotel garni markus, glemmerstrasse 284 net na het plaatsje Saalbach aan de doorgaande weg naar Hinterglemm. We kunnen niet vinden waar je het beste van hieruit de gondel naar rode/blauwe pistes kan pakken. Heeft iemand hier ervaringen mee? Kent uberhaubt iemand dit goedkope hotelletje?

@Tom er zijn overal skibus haltes, je kunt skibus naar Hinterglemm pakken en voor de tunnel links (Elmauweg/Bergfried)bij de halte uitstappen. Hier zit de bergfriedlift, via deze lift kun je bovenlangs naar o.a. de babypistes skiën, maar ook naar Westgipfellift (iets moeilijkere pistes) en als je de wei oversteekt naar de Zwölferkogel lift.
Je kunt ook als je deze bushalte uitstapt stukje door lopen Hinterglemm in en dan krijg je achter de hotels aan je rechterhand de Reiterkogel en vanaf hier kun je naar Saalbach of naar Hochalm skiën.
Als jullie alleen rode en blauwe pistes willen skiën ga dan niet de Schattberg af, achter kun je wel skiën maar dan moet je wel weer terug zien te komen. De pistes naar Saalbach (op Schattberg) zijn vrij pittig als je nog niet zo veel ervaring hebt, maar in Saalbach kun je wel Bergkogel en Kohlmais skiën.

En als je niet van hossen houdt maar wel van een gezellige kroeg/bar, welke is dan aan te raden
voor 2 35 jarigen…? En wat zijn de drie beste eet-tentjes? Bedankt maar weer! Oja, welke intersport kan je het beste je skies huren want er zitten er zoveel!

Rond 16.30 uur is het erg gezellig bij de Goasstal in Hinterglemm, wat rustiger maar ook gezellig is het bij de Heustadl (bij hotel Oberschwarzach) dat is ook in Hinterglemm. Daar zit ook Der Schwarzachter maar dat is een dure tent!
3 beste eettentje’s , je bedoelt zeker 's avonds helaas alleen ervaring met tentjes op de piste maar wellicht dat iemand anders je daar mee kan helpen.
Skihuur is volgens mij overal wel goed.

Wij gaan deze kerst met een paar families (veertigers en jeugd) voor het eerst naar Saalbach. Met kerst willen we graag aanschuiven voor een "avondvullend" gezellig kerstdiner. Hoeft niet opgeprikt, maar ook niet zo dat je na een uur weer buiten staat.
Heeft iemand een idee waar in Saalbach we voor zoiets terecht kunnen?

Heb ondertussen op aanraden van een kennis enkele hotels in Saalbach benaderd. Deze vragen voor een kerstavondmenu echter 85-95 euro per persoon en ca 60 per kind. Of dat inclusief drank is, wordt niet gemeld, maar ik vrees van niet.
Zijn dat normale bedragen in Saalbach? Ik schrik daar nogal van.
Ik hoop echt dat er nog iemand reageert op mijn vraag of anders een tip heeft waar we mee verder kunnen.

geheimtip is de hecherhutte op de dalafdaling naar viehhofen. Heerlijke steak en fondue etc voor een goede prijs, je kunt omhoog lopen in de avond of een taxi nemen. je kunt er ook blijven nadat de liften sluiten en terug rodelen of nachtskiën (wel lampjes meenemen). wel op tijd reserveren!

Iemand die mij kan vertellen hoe de prijzen liggen van de taxi’s in saalbach/hinterglemm?
Dus van centrum tot huisjes rand dorpen?

Je blaast wel een heel oud topic (2012) weer een nieuw leven in, maar om toch antwoord te geven, een taxi van Saalbach naar Hinterglemm was afgelopen jaar (maart) zo’n €12 @Thias

Nog een vraagje over Saalbach, nu toch dit forum weer wat levendig is, weet er iemand of je in saalbach vanuit de babyskilift in het centrum zo naar de andere liften kunt over een piste/pad? Of is dat toch een stukje lopen? Mijn hotel ligt nl net onder de babylift.
Bedankt.

Nog een vraagje over Saalbach, nu toch dit forum weer wat levendig is, weet er iemand of je in saalbach vanuit de babyskilift in het centrum zo naar de andere liften kunt over een piste/pad? Of is dat toch een stukje lopen? Mijn hotel ligt nl net onder de babylift.
Bedankt.

Michaelh op 21 jan 2016 10:45

Alles is redelijk in de buurt, je loopt meestal door het centrum om bij de Bernkogel, Schatberg te komen.

Plaats een reactie