Parkeren bij de lift

Dit onderwerp gaat over de bestemming Saalbach Hinterglemm Leogang Fieberbrunn

Volgende winter gaan we met de familie naar Landal Rehrenberg en dus skien we in het gebied van Saalbach Hinterglemm. Weet iemand of je goed met de auto bij de liften kunt komen en parkeren? Opa en oma gaan ook mee en zullen dan wel eens met de auto een rondje doen en willen parkeren bij de lift om boven te gaan lunchen. Nu zijn we 9 jaar geleden al eens in Hinterglemm geweest en daarvan weet ik nog dat je onder de Reiterkogellift kon parkeren. (weet alleen niet of dat nu een grote parkeergarage was of niet). Verder weet ik eigenlijk niet hoe de parkeermogelijkheden zijn. En als je nu op Google Maps kijkt zie ik eigenlijk alleen maar nieuwe liften gebouwd worden. Bijvoorbeeld bij Vorderglemm de nieuwe gondelbahn, komen daar ook parkeerplaatsen bij? Opzich zou dat een mooie plek zijn om met de auto te komen en de lift te pakken voor de lunch.

Bij de Schönleitenbahn liggen aan beide zijdes van de weg meer als voldoende parkeerplaatsen.

Vanaf het Landalpark is de Schönleitenbahn de makkelijkste en goedkoopste optie. Anders heb je de parkeergarage Schattberg in Saalbach of kun je het rondom de Zwölferkogel in Hinterglemm proberen. Let wel, zit je er in de drukke weken wordt parkeren in Saalbach of Hinterglemm lastig. Pak dan gewoon de bus. Die brengt je precies waar je wezen wilt en je hebt geen gedoe met het stallen van de auto.

Je kan ook de gratis skibus nemen, anders parkeergarage in Saalbach of bij de Schattberg.

Bedankt voor jullie reacties! Ik heb ff gegoogled op parkeergarages saalbach (hoe makkelijk kan het eigenlijk zijn hè)😀 en er zijn gewoon twee grote garages. Top!

Volgens mij is het bij de Schattberg gratis met skipassen.

One life. Live it.

Je kan parkeren bij de Schönleitenbahn, maar de parkeerplaatsen zijn hier redelijk snel vol. Saalbach zou ik snel voorbij rijden, want daar staan met name betaalde parkeergarages (ook de parkeergarage onder de reiterkogelbahn is betaald). Bij Zwolferkogelbahn is vaak voldoende gratis parkeerplek. Lukt dat niet? Parkeer dan bij de Zwolfer express, daar is altijd plek. Mochten je kinderen nog op les gaan, heb je daar ook meteen het verzamelpunt van de leukste skischool in het dorp! :)

Je kan natuurlijk ook altijd de skibus nemen vanaf Viehofen. De eerste, tweede, voorlaatste en laatste bus rijden door het hele dal. Bij andere bussen kan je moeten overstappen (afhankelijk van je reisdoel).

Skiën is het mooiste wat er is. Hou dat voor iedereen zo: ski veilig, neem lessen.

En als alles dan vol is en er ligt voldoende sneeuw: parkeren bij Mitteregglift vooraan in Hinterglemm! Terugweg: skiën bovenlangs Bergfried of via Reiterkogelkant: 39a

En als alles dan vol is en er ligt voldoende sneeuw: parkeren bij Mitteregglift vooraan in Hinterglemm! Terugweg: skiën bovenlangs Bergfried of via Reiterkogelkant: 39a

MaartjeCW op 12 nov 2017 11:35

Zwolfer express is nooit vol. Veel mensen weten niet van deze parkeerplaats af. Parkeren bij de Mitteregglift is zeker een optie, maar terugskiën vanaf de Reiterkogel is vaak niet mogelijk (een van de laatste pistes die opengaat en als eerste wordt gesloten). Via de U-bahn kan je uiteraard wel makkelijk terugskiën.

Skiën is het mooiste wat er is. Hou dat voor iedereen zo: ski veilig, neem lessen.

Als je op tijd bent kun je de auto vaak gewoon kwijt onder de Schattberg-Express. Moet je natuurlijk niet pas om half 10 komen, dan ben je helaas wel te laat. Kost trouwens ook niets als je een skipas hebt. Geldt hetzelfde bij de Zwölferkogelbahn, kun je hem mooi vooraan neerzetten :)

Plaats een reactie