Verbinding Fieberbrunn

Dit onderwerp gaat over de bestemming Saalbach Hinterglemm Leogang Fieberbrunn

We zijn aan het kijken naar een appartement in Fieberbrunn, maar bij ons reisgezelschap zijn ook een aantal mensen die voor het eerst of een 2e keer gaan skien. Vraag is nu: is de verbindingspistes tussen Fieberbrunn en Saalbach te doen voor hun?

Ik vind de piste best pittig voor echte beginners. Het kan 's ochtends wel, maar later op de dag is het een buckelparadijs. Daarnaast ben je best veel tijd kwijt om naar Hinterglemm door te steken. Dan kun je beter een keer een dag naar de Buchensteinwand, St. Johann in Tirol of Waidring. Dat is allemaal mogelijk op de Superski Card.

Ik vond de eerste piste op de reiterkogel richting fieberbrunn al heel ijzig en kaalgeschaafd. Ik weet niet hoe het de andere kant uit is. Volgens mij kun je ook een heel eind komen met de gondelliften, als de pistes te slecht/moeilijk zijn.

Later op de dag is de weg terug wel een pittige, eigenlijk niet echt geschikt voor beginners. Je kunt echter ook daarvoor een lift nemen (tirols), aan de fbrun kant liftje omhoog en relaxed terug naar het dorp. Goed te doen dus, alleen die ene pist ff vermeiden.

Edwin van Riel

Voor de mensen die hun eerste en tweede skiweek doen, is het absoluut niet mogelijk hierheen te skiën. Voor mensen die hun derde skiweek hebben, is het zwaar. Zeker op de terugweg zoals hierboven wordt aangegeven. Als je echt een tocht wil maken met deze beginners: zoek dan een accommodatie in Leogang (ongeveer zelfde prijsklasse), maar doe het alsjeblieft niet de beginners aan door ze op te zadelen met een tocht vanuit Fieberbrunn richting Saalbach/Hinterglemm. Niemand gaat daar plezier aan beleven. De TirolS is een goede optie voor (2e,) 3e en 4e weeks skiërs, daarmee vermijdt je de zwaarste pistes.

Ik werk nu twee jaar als skileraar in Hinterglemm: aalsjeblieft neem het advies ter harte.

Skiën is het mooiste wat er is. Hou dat voor iedereen zo: ski veilig, neem lessen.

Volledig akkoord met Joey1992.

Als je niet 100% zeker op je ski’s bent: Begin niet aan de piste vanaf de Reiterkogel op de terugweg. (Die onder de TirolS).
Op de terugweg kan de piste onder de Reckmoos Nord ook al zeer flink tegenvallen (maar ook makkelijk te omzeilen met de lift). Op de heenweg hangt het er maar van de sneeuw op dat moment vanaf of het doenbaar is om de piste onder de Reckmoos Sud te doen.

Het kan dus allemaal wel omzeild worden met liften, maar of een semi-beginner daar dan op zit te wachten…
leogang lijkt me ook een grotere aanrader dan.

Bedankt voor alle goede reacties! We zijn inmiddels verder aan het kijken. Ze stelden zelf voor om evt met skibus richting/terug vanuit Leogang te gaan. Is dat een optie?
Verder qua funpark, snowtrail etc leuk gebied?

Er is een funparkje, leuk voor beginners. Je gaat vooral voor de skiroutes en off-piste naar Fieberbrunn. Leogang is idd beter, maar stiekem toch best pittige dalafdalingen voor beginners.
Nogmaals, gezien jullie groep zou ik zeker een dagje St. Johann of de Steinplatte aanraden. Even lang reizen als naar Leogang.

Er is een funparkje, leuk voor beginners. Je gaat vooral voor de skiroutes en off-piste naar Fieberbrunn. Leogang is idd beter, maar stiekem toch best pittige dalafdalingen voor beginners.
Nogmaals, gezien jullie groep zou ik zeker een dagje St. Johann of de Steinplatte aanraden. Even lang reizen als naar Leogang.

Bennie op 17 sep 2018 11:36

Die twee blauwe richting de Asitz- en Steinbergbahn? Zijn juist geschikt voor beginners, lekker lang en verre van steil. Vooral het eerste stuk van de Asitz in voor beginnen een verademing…

Ze stelden zelf voor om evt met skibus richting/terug vanuit Leogang te gaan. Is dat een optie?

Mws op 17 sep 2018 11:14

De pistes in leogang zijn een stuk prettiger voor beginners, maar vergis je niet in de afstanden. Als jouw vrienden (beginners) opstappen in leogang dan kunnen ze Saalbach aantikken en dan moeten ze weer aan de terugtocht beginnen richting Leogang.

Die twee blauwe richting de Asitz- en Steinbergbahn? Zijn juist geschikt voor beginners, lekker lang en verre van steil. Vooral het eerste stuk van de Asitz in voor beginnen een verademing…

Tim. op 17 sep 2018 17:26

Oeps, eventjes in mijn hoofd gehaald dat het om januari gaat. Dan vind ik de afdalingen best vaak ijzig (door de noordoriëntatie en vaak koude nachten). Je begint heerlijk, maar vond het verderop best pittig worden daardoor…

Wat later in het seizoen heerlijke pistes voor iedereen idd. En de oversteek richting Saalbach is ook goed te doen. Verder dan dat zal je als beginner niet komen als je niet met de allereerste lift omhoog gaat en de laatste bus terug pakt.

1e keer? in ieder geval gewoon les nemen. Skileraar zal wel weten wat kan/niet kan.
2e keer? Beetje afhankelijk van niveau, maar het blauw in shl is dan wel te doen.
Alleen juist als beginner zou ik dicht bij pistes willen zitten. Skiën zelf kan al best wennen zijn, maar ook het lopen met ski’s /skischoenen ben je niet gewend.

De rode piste van Hinterglemm richting Fieberbrunn is mijns inziens echt een donkerrode. Zeker niet geschikt voor beginners.
Ga liever naar Leogang en geniet van de mooie blauwe pistes die daar liggen.
Wij hebben daarom ook bewust voor Leogang gekozen.

Leogang is perfect voor beginners. Aanrader voor de beginners is om zeker te gaan lessen

Skiën is het mooiste wat er is. Hou dat voor iedereen zo: ski veilig, neem lessen.

Wij zijn toen met de onervaren in onze groep ook naar Leogang geweest, prima te doen. Fieberbrunn gedaan met de ervaren wintersporters en iedereen constateerde dat het voor beginners niet te doen is. Plus dat je als beginner in Fieberbrunn toch al iets minder aan je trekken komt. Meer rood, paar smalle paadjes, je moet je afvragen of je daar zin in hebt. Dan heb je liever brede, blauwe pistes met af en toe een variant in het rood.

Plus dat je vanuit Leogang bij de doorsteek richting Saalbach bij zowel Saalbach als Vorderglemm ook nog veel blauw tegenkomt, dus variatiemogelijkheden genoeg.

We zijn aan het kijken naar een appartement in Fieberbrunn, maar bij ons reisgezelschap zijn ook een aantal mensen die voor het eerst of een 2e keer gaan skien. Vraag is nu: is de verbindingspistes tussen Fieberbrunn en Saalbach te doen voor hun?

Mws op 16 sep 2018 14:19

Niet doen als beginners zijnde. De pistes op dat stuk zijn echt voor meer ervaren skiers die een goede controle hebben over hun skies en niet bang zijn aangelegd.
Echter, je kunt als beginner wel de liften terug pakken en de echt zware/moeilijke stukken op deze manier overslaan.

Wij zaten ook in Fieberbrunn met een wisselend niveau in ons gezelschap. De verbindingspiste is prima te omzeilen door met de lift te gaan.
We zijn verder een aantal keer met de auto naar Leogang gegaan. Dat is maar 15 min rijden. Ik zou niet weten hoe de skibus verbinding is.
Het gebied Fieberbrunn zelf is wel redelijk goed te doen voor startende skiërs.

Leogang is dus optimaler, maar Fieberbrunn is zeker te doen met bovenstaande aanpassingen.

Als je het koud hebt moet je demarreren

Plaats een reactie