Eind maart Saalbach Hinterglemm

Dit onderwerp gaat over de bestemming Saalbach Hinterglemm Leogang Fieberbrunn

Goedemiddag/morgen/avond,

Wij zijn van plan eind maart een week naar Saalbach Hinterglemm te gaan en zullen daar gaan verblijven in Hotel Residenz Hochalm.
Echter vragen wij ons af wat de ervaringen zijn eind maart in Saalbach Hinterglemm qua weerskwaliteit en drukte. Tevens zijn wij benieuwd naar de ervaringen die jullie hebben met Hotel Residenz Hochalm.
Hopelijk kan iemand ons wat meer vertellen.

Groetjes vader en zoon!

Qua weerskwaliteit: Het is algemeen bekend dat het eind maart altijd pijpenstelen regent in Saalbach-Hinterglemm. Voor vorst en zon moet je toch echt in Leogang zijn…
Nee, even serieus. Zoals overal in de alpen is de kans op zon en hogere temperaturen rond die tijd groter dan vorst, maar zeg nooit nooit. Er kan bij een dalende sneeuwgrens zomaar een aardig pak vallen, het kan warm en zonnig zijn maar ook de hele week bewolkt met af en toe een buitje.
Bedenk wel dat er veel zuidhellingen zijn en dat er dus veel slush is. Regel dus wat bredere ski’s met een beetje power.

Drukte zal meevallen. Het is naseizoen, maar nog geen paasverlof.

Het zal niet al te druk zijn; hopelijk voor jullie zijn de zuidhellingen nog een beetje skibaar.
Persoonlijk zou ik niet meer na half maart naar SHLF gaan omdat toch wel redelijk veel pistes vol op de zon liggen.

@Daffie+1 zo laat in het seizoen zou ik wat anders kiezen. Ben er in de voorjaarsvakantie 3 of 4x geweest. Soms top, maar vaak al erg zachte/natte pistes vanaf de middag.

Edwin van Riel

Wij gaan er met school elk jaar in maart op skistage (deze winter van 16 tot 23 maart 2019) en het is beetje afhankelijk van winter tot winter.
We hebben al een week gehad met groen langs de piste (zeker op de vele zuidhellingen), maar vorig jaar was het nog heerlijk skiën dankzij de sneeuwrijke winter.
Twee jaar geleden (denk ik) begon het te sneeuwen als we vertrokken met de bus, op het einde van onze week. Dus lekkere verse sneeuw voor half/eind maart. Die was wel snel terug weggesmolten natuurlijk.
Drukte is er niet echt in maart. Nergens lang wachten, mss even 's ochtends om de berg op te gaan, maar daarna is het gebied groot genoeg.om alle mensen te verdelen.

Ik ben al vaker in maart naar t skicircus geweest, de ene keer prima geskied met goed omstandigheden de andere keer was het
wat warmer. Aflopen seizoen was het zeker prima, met name omdat er toen heel erg veel sneeuw gevallen is.
Het is in iedergeval en stuk rustiger rond die tijd op de pistes.

Plaats een reactie