Tips voor accomodaties?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Saalbach

Goedemiddag allemaal,

Voor een tripje begin volgend jaar zijn wij (2personen) nog op zoek naar een leuke en redelijk betaalbare (8 à 900 pp voor HP & 6 à 700 pp voor appartement incl. skipas, minder=beter!) Accomodatie in Saalbach.

Via alle grote reisorganisaties is er weinig te vinden en vliegen de prijzen tot over de 1500 euro p.p.

Ik begrijp dat het vrij laat is en dat het een duur gebied is maar er zijn vast wel wat ervaringsdeskundige die ons zouden kunnen helpen, toch?

Mocht ik niet duidelijk zijn in m’n zoekopdracht hoor ik het graag en alle tips zijn welkom.

Alvast bedankt,

Tom

Tip: zoek via saalbach.com. Eerste resultaat:
https://www.saalbach.com/saalbach-booking/Query?FM=16&ID…

Staat zat vergelijkbaars op, dit zijn bijna altijd al totaal prijzen, niet pp. Wel zonder skipas.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Niet in Saalbach zelf maar in Viehofen bij Maaike v/d valk sportchalet Viehofen. Probeer het daar eens.

Dienten Die Alte schule

Niet in Saalbach zelf maar in Viehofen bij Maaike v/d valk sportchalet Viehofen. Probeer het daar eens.

*bericht bewerkt door Elly3 op 02 dec 2018 16:52

Dienten Die Alte schule

Heb je al op https://www.saalbach.com/saalbach-booking gekeken? Er is online vast nog wel wat vinden. En daarnaast helpt het om een inquiry te sturen, een unverbintliche anfrage. https://www.saalbach.com/de/unterkuenfte/anfrage

*bericht bewerkt door Bennie op 02 dec 2018 16:52

Viehhofen is een ideale uitwijkplek als het in Saalbach te duur is , de skibus stopt op een aantal plaatsen in het dorp en op 5-10 min ben je aan de Schönleitenbahn. Wij gaan al een aantal jaren naar het Landal park in Viehhofen. 's Ochtends vertrekken met de skibus en 's avonds via piste 68 terug naar het appartement skiën.

Bedankt voor de tips tot nu toe.

Viehhofen hebben we inderdaad ook bekeken, maar willen het liefst in Saalbach zelf aangezien daar een kennis zit, maar ik hou hem in het achterhoofd.

@Sarah , nu wij toch bij nader inzien best geinteresseerd zijn in het landal park en ik geen prive bericht (?) kan sturen hier een aantal vraagjes, die ik heel graag beantwoord zijn willen hebben voor het boeken, mocht het niet teveel moeite zijn natuurlijk!

  • hoe is de skibus naar vorderglemm qua drukte eind januari en klopt het dat alle bussen maar tot 5 rijden? Vind dit zo vroeg voor zo’n groot gebied?
  • de dalafdaling naar het park, is die vaak open of echt sporadisch?
  • wanneer je naar de andere kant van saalbach wilt, dus meer ook de hinterglemm kant, is dit makkelijk te bereiken in een ochtendje of ben je hier al een dag mee bezig? Zijn 2 vrij fanatieke skieers die goed tempo kunnen maken.
  • zijn er nog meer belangrijke dingen om te weten, zowel positief als negatief over het park en de ligging?

Mochten andere mensen de antwoorden kunnen geven is dat ook super, ik ben blij met elk antwoord!!

De bus naar Vorderglemm is heel frequent en valt mee qua drukte. Vanop het Landal park rijdt er s ochtends ook een busje omdat het park tegen de bergwand omhoog gebouwd is. Dit sluit ook praktisch aan op de skibus. We hebben nog nooit last gehad van het einduur. Tenzij je natuurlijk nog wilt apres skien in Saalbach of Hinterglemm. Dan kan je nog de gewone lijnbus nemen maar die is dan wel betalend. Wij zijn er ondertussen al 5 opeenvolgende jaren geweest en alleen het eerste jaar was de dalafdaling naar het park niet geopend. Wij stoppen op deze afdaling voor de apres ski in de Hecherhutte. Voor richting Hinterglemm en Fieberbrunn te gaan is er geen probleem, op max 1,5 uur skien sta je daar. Het leuke van dit gebied is dat het volledig aaneengesloten is en dus makkelijk om rondjes te skien.

Super, bedankt voor je snelle en duidelijke antwoord.

Het lijkt me alleen lastig als je wilt eindigen in Saalbach, hoe je dan terug komt in het park, afgezien van een taxi?

En hebben jullie ervaring met die lijnbus, zo ja, goed te doen met ski’s en duidelijk zat?

Het klinkt al een heel stuk meer als een hele goede optie, bedankt daarvoor!

Neen geen ervaring met de lijnbus dus daar kan ik je niet mee helpen.
Als je wil eindigen in Saalbach kan je ook evt ‘s ochtends met de auto naar Saalbach rijden en daar parkeren.
Wij vinden het gewoon gemakkelijk om terug naar app te skiën via piste 68

Het lijkt me alleen lastig als je wilt eindigen in Saalbach, hoe je dan terug komt in het park, afgezien van een taxi?

En hebben jullie ervaring met die lijnbus, zo ja, goed te doen met ski’s en duidelijk zat?

T_omm80 op 12 dec 2018 21:19

Taxi’s rijden staan overal klaar in Saalbach en zijn goed betaalbaar.

Bus kan ook, bij bushaltes hangen de vertrektijden, ca. 2x per uur.

We hebben geboekt, ontzettend bedankt!!

Plaats een reactie