Beginners in Saalbach

Dit onderwerp gaat over de bestemming Saalbach

Beste allemaal!

Ik ben nieuw op dit forum en heb veel informatie kunnen vinden over het skiën.
Hiervoor wil ik jullie alvast bedanken.

Echter maak ik deze topic aan om te vragen welke routes/pistes het verstandigste te zijn om te skiën in Saalbach als beginner. Vorig jaar hebben wij voor het eerst in Ischgl geskied en dit viel vooral mijn ouders erg tegen. (erg stijl) Wij begrijpen dat we eerst op de oefenweide zullen moeten oefenen om het weer een beetje in de benen te krijgen. Maar welke pistes/routes zijn een mooie overgang van de oefenweiden naar piste?

Ik kan veel vinden over de piste’s, maar vind het lastig om te bepalen wat een verstandige keuze is als beginner. Want tussen “blauw” & “blauw” kan soms een groot verschil zitten.

Met vriendelijke groet,

Mitchel

Ik zou zeggen neem een paar dagen les. Daar steek je veel van op en de leraar kan je precies vertellen waar in het gebied je wel en nog niet kan skieen.

@marcelvd1981 dankuwel voor uw snelle reactie en bericht!
Hebben we ook al een beetje over nagedacht natuurlijk, ik denk dat dit wel het duwtje in de goede richting is haha. bedankt.

Met een gids op pad kost wel wat geld, maar het heeft enorm veel voordelen. Ten eerste zul je dan niet op plekken komen waar het nog te moeilijk is voor je, en ten tweede leer je meteen wat bij. Win win dus, maar ja… er hangt wel een prijskaartje aan.

Peter Pos

Ik ben al verschillende keren in Saalbach geweest en kan je zeggen dat de pistes zeker niet te moeilijk zijn. Ook de rode vind ik zeker niet te stijl.

De Blauwe 46 (Bergnkogelbahn) is een zalige brede piste ideaal voor beginners.
Ook een aanrader en zeker niet te moeilijk is de blauwe 2b (Schattberg xpress) maar wel ‘s morgens.
In de namiddag wordt deze nogal vlug ijzig vind ik.

Als je vanaf Saalbach richting Leogang gaat heb je met beginners een leuke tocht die niet moeilijk is.

De kant van de Schatberg met de Jausernabfahrt is voor beginners ook prima te doen, maar doe die niet meteen aan het begin, het randje bij de liftuitgang kan wat heftig overkomen als je die als eerste doet met beginners.

En vanaf dag 3 kan je overal wel heen, SHLF is niet een heel moeilijk gebied om met beginners in het dal te blijven.

*bericht bewerkt door Ferdinand op 22 nov 2019 16:14

fijne site hè, dat wintersport.nl?

Ben ook wel even benieuwd hoeveel ervaring jullie hebben? In Ischgl zijn de blauwe pistes nou niet echt bepaald steil, maar inderdaad niet het niveau groen wat ze in Frankrijk kennen. Misschien toch maar wat extra les?

Laat Fieberbrunn links (of eigenlijk rechts) liggen…

De 46 tot aan middenstation is idd een absolute aanrader voor beginners. 37 ook ok. Kohlmaisbahn vanaf de top vond ik iets moeilijker (was destijds mijn eerste keer skiën), vanaf middenstation wel ok.

Als je rond Saalbach zelf wil starten, is de 46 inderdaad een ideale beginnerspiste, heel breed en zeker bovenaan niet te moeilijk. De 2b is ook wel heel leuk, maar het laatste stuk is wat moeilijker (zeker na de middag!)
Als je al wat verder kan gaan, is Leogang aan te raden, en dan zeker de 88 (breed). De 92 en 93 zijn leuke pistes tussen de bomen met veel bochtjes.
Je bent wel even onderweg naar daar en terug…

Volgens mij klopt die nummering met ingang van dit jaar niet meer. Zal wel te maken hebben met de koppeling met Zell am See en Kaprun

Saalbach is zeker voor de beginner geschikt voorbeeld is de bernkogel. Hier heb je op de top (dus eerst de bernkogelbahn daarna de beenkogel 6er) een mooie brede en glooiende piste, maar ook de piste in het dorp is zeker voor beginners te doen (Turn 6er).

De piste 146 is vanaf de Beenkogel 6er tot het bergstation van de Bernkogelbahn een lekkere piste om het onder de knie te krijgen, daarna een hapje en drankje in de Luis Alm en genieten van een mooi uitzicht.

Plaats een reactie