Saalbach of Hinterglemm?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Saalbach Hinterglemm Leogang Fieberbrunn

Welk van de 2 is leuker, gezelliger en waarom? Ben benieuwd. Ben je meer van de feest of meer van de relax?

Saalbach. Meer een dorpje en internationaler publiek. En geen Nederlandse après ski.

Saalbach!

De relax/sfeermeter slaat bij Saalbach iets hoger uit, en de feestmeter bij Hinterglemm. Goaßstall bij Hinterglemm is wel een ‘must do’. Maar ik vind beide dorpen - als je totale plaatje bekijkt - niet veel van elkaar verschillen.

maakt niet veel uit, voordeel van hinterglemm tov saalbach is dat je minder vaak moet klunen tussen een paar liften en dat je minder afhankelijk bent van de bernkogel 2 (lange sleeplift, niet moeijlijk of zwaar maar wel saaaai)

en vind dat de mooiere pistes makkelijker te bereiken zijn vanuit hinterglemm.

kwa restaurantjes is saalbach iets gezelliger met een leuk straatke vol met restaurantjes.
kwa apresski is hinterglemm wat uitbundiger
kwa publie is hinterglemm wat minder bobo en rijken dan saalbach.

heb een accom. gevonden in Hinterglemm, maar zal ik dan 9 feb wel gaan ivm carnavalsweekend? of is het dan echt niet te doen, want dan overwegen we al op 12 jan te gaan

heb een accom. gevonden in Hinterglemm, maar zal ik dan 9 feb wel gaan ivm carnavalsweekend? of is het dan echt niet te doen, want dan overwegen we al op 12 jan te gaan

oja, dat vermoedde ik al, krijg foutmelding met plaatsen, doe je het nog een keer en vervolgens staat hij er een keer of wat op…

vorig jaar ook met carnaval in Hinterglemm geweest. Hebben een enorme liftcapaciteit zodat er bijna geen wachtrijen zijn. Ik zou zeggen, doen!

Hinterglemm heeft toch altijd mijn voorkeur waarom precies weet ik niet maar ik denk dat de Goasstall er toch mee te maken heeft :)

kijk eens op weeweeweepuntboerteunpuntcom :)

Ben nooit met carnaval geweest, maar in januari is het ook prima vertoeven, niet zolang wachten en kwa gezelligheid is het altijd prima!
zelf ga ik dit jaar op 27-1 naar hinterglemm, logeer aan de voet van de zwolferkogl, ben de nachtjes al aan het wegstrepen op de muur.

Voor het skien hoef je niet te kiezen tussen 1 van de 2 ze liggen dusdanig dicht bij elkaar dat je elke dag wel een keer in 1 van de 2 komt. Ik geef persoonlijk de voorkeur aan Saalbach… lekker chill !!!

Vorig jaar in Saalbach geweest! We hebben ons daar uitstekend vermaakt. Je bent zo in Hinterglemm en ook zo weer terug. Ook in Saalbach is het gezellig apres-skien. Vorig jaar 1 avond na 22.00 uur nog iets gezelligs proberen te zoeken maar dat was geen succes. Gewoon meteen lekker vanaf de piste de ski-hut induiken!

Ik zou toch Saalbach aanraden :)

Trouwens ook een mooi skigebied…

Met de carnaval richting Hinterglemm. Ik ben benieuwd ,want heb hoge verwachtingen.

Vorig jaar in Solden geweest. wat ook toppie was !!

Willen ook graag naar Saalbach of Hinterglemm gaan,welke accomodaties raden jullie aan?
Wij houden wel van een beetje luxe en voor een boeking in hoogseizoen (schoolvakanties).

hotel Egger?

Voor een boeking in de schoolvakantie ??? En dat moet je nu nog gaan regelen ?
Tis dat je aangeeft dat het luxe (dus duur) mag zijn, dat zijn dan ook vaak de accommodaties die eventueel nog vrij zijn op zo’n korte termijn.

Waarom zo laat pas kijken ? Last-minute beslissing om toch te gaan ?

Ik ga over 3 weken ook voor de eerste keer naar dit gebied en wij hebben gekozen voor Hinterglemm. Kan je dus helaas nog geen tip geven daarin !

Ben in 2004 naar Saalbach geweest, in 2005 naar Sölden en sindsdien ieder jaar naar Saalbach gegaan. Sölden heeft absoluut meer uitdaging en hele mooie brede pistes. Maar ik mis de gezelligheid van Saalbach.

Hinterglemm ligt hoger = de sneeuw is beter daar.

Haus Gassner in Niedernsill

Hinterglemm ligt hoger = de sneeuw is beter daar.

Romana op 5 feb. 2013 19:34

correct; afgelopen vrijdag naar huisgereden vanuit hinterglemm, in hinterglemm sneeuwde het, terwijl het in saalbach goot van de regen.

Addict.

De relax/sfeermeter slaat bij Saalbach iets hoger uit, en de feestmeter bij Hinterglemm. Goaßstall bij Hinterglemm is wel een ‘must do’…

100% mee eens.

Plaats een reactie