Leogang

Dit onderwerp gaat over de bestemming Saalbach Hinterglemm Leogang Fieberbrunn

Iemand reeds ervaring met verblijf in Leogang. Begin maart trekken we die richting uit. Het valt mij toch wel op dat Leogang zo wat aan het uiteinde van het gebied ligt wat maakt dat ik mij afvraag in welke mate er vlot tussen de verschillende dorpen kan geskied worden?

Niet alle personen van ons gezelschap skiën wat maakt dat we bij voorkeur iedere middag terug in Leogang zijn om gezamenlijk wat te eten.

Is het wat doenbaar om vanuit leogang het gebied te gaan verkennen.

Een andere optie waarvan ik luidop is om 1 a 2 keer toch een dagtrip te kunnen doen. In de morgen rijden naar Saalbach of Hinterglemm, skiën naar Leogang en dan 'smiddags terug om rond 4 uur terug met de auto naar Leogang te rijden.

Vanuit Leogang ga je met de Asitsbahn omhoog en ski je zo Saalbach naar beneden, dus waarom een eind omrijden om vervolgens terug een lift hoog tenemen en naar Leogang naar beneden skiën.
Als de niet skiërs met de lift omhoog gaan kun je s’middags boven op de piste afspreken voor de lunch en daarna aan de kant van Saalbach-Hinterglemm weer verder skiën. Kijk even op het pisteplan.

Vanuit Leogang is het prima te doen om met redelijk gevordere skieers een volledige ronde te doen.
Alleen dan ben je niet tussen de middag terug. Ga gewoon 1 of 2 dagen er op uit en dan eet je maar niet gezamelijk.

Met auto naar Saalbach duurt langer dan skieend… :) dat is dus niet echt zinvol.

Plaats een reactie