Hoe zit het in Hinterglemm

Dit onderwerp gaat over de bestemming Saalbach Hinterglemm Leogang Fieberbrunn

Beste,

Wij willen misschien op Wintersport in Hinterglemm. We gaan nu voor het 2e jaar op wintersport.

Maar we hebben een vraag over Hinterglemm. Hoe zit het met de pistes hier. Ik heb op de pistekaart al gezien, dat er veel blauw is.
http://www.saalbach-hinterglemm.nl/uploads/images/downloads/…

Maar het lijkt net, of je heel vaak weer in de dorpjes bent. Als je de pistes lang wilt skieen. Dan sta je meteen weer in een dorp. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Wie kan mij iets vertellen over het ski gebied in Hinterglemm.

En nog een vraag. Is het de moeite waard om naar Leogang te skieen. Hoe zijn de pistes daar?

Dankje!

voor de zesde keer dit seizoen denk ik dat een soortgelijk topic naar boven komt, dus probeer de zoekfunctie eens;)

even kort dan:
de pistes komen niet in hinterglemm zelf, enkel tot aan de rand van het dorp, je kunt makkelijk rond skien vanuit hinterglemm(zwolferkogel, schattberg naar saalbach (via viehofen) en dan via de bernkogel weer naar hinterglem.
dan heb je leuke, voor iedere skier uitdagende en leuke pistes.

in saalbach moet je wel af en toe het dorp oversteken, bijvoorbeeld vanaf schatberg naar bernkogel? ( heb de map niet helemaal in mijn hoofd) maar niet storend vaak.

Een tocht vanuit hinterglemm naar leogang is goed te doen, als beginnend skier zou ik wel optijd vertrekken zodat je niet in tijdnood komt, via de schatberg langs viehofen en dan afslag leogang. pistes daar zijn net als in het hele gebied goed te doen en zeker de moeite waard, wel na de lunch beginnen aan de terug tocht want hij het duurt langer dan dat het lijkt, gezien je aardig wat verbindingen moet skien. (mits je eerder terug gaat, dan kun je wat vaker afwijken)

tot slot, ga na 't skien ff langs de goasstal, prachttent!

Plaats een reactie