vergelijkbaar met Saalbach-Hinterglemm

Dit onderwerp gaat over de bestemming Saalbach Hinterglemm Leogang Fieberbrunn

Kan iemand mij zeggen welk gebied vergelijkbaar is met Saalbach-Hinterglemm,met brede niet al te moeilijke overzichtelijke pistes en een goede apres-ski.Zijn met een groepje beginnend en licht gevorderde skiers.

Qua skigebied denk ik aan Serfaus-Fiss of eventueel Westendorf/Kirchberg. St. Anton en Ischgl zijn ook opties, qua skigebied misschien iets lastiger… of uitdagender, zo je wilt :-) En naar welke ‘soort aprésski’ zoek je?! Naar mijn mening is juist Saalbach-Hinterglemm er in geslaagd om voor werkelijk iedere apres-ski (duits/hollands/chiq/club) iets te hebben.

Flachau is ook wel een gebied wat een vergelijkbare sfeer heeft en voor beginners / licht gevorderden juist ideaal is.

@Wilbert: Hoe kun je nu St.Anton adviseren als de vraag expliciet gaat om makkelijke pistes, die vergelijkbaar zijn met Saalbach/H.
Ga me bijna afvragen of je ooit wel ns in St. Anton geweest bent.

Als je in oostenrijk toch twee grote gebieden moet noemen, die niet op elkaar lijken, dan is het juist Saalbach en St.Anton!!!

Zillertal Arena of Zillertal 3000 of Ischl.

It's all about the turns duuuuuude!

Serfaus Fiss Ladis zou ik afraden voor beginners.

.

Serfaus Fiss Ladis zou ik afraden voor beginners.

maliviski op 28 jan. 2013 15:07

Hoezo? Die snap ik niet zo goed. Serfaus heeft een hele mooie oefenweide bovenin liggen waar je de eerste dagen kunt glijden. Aansluitend daaraan zijn twee blauwe dalafdalingen die mijn kinderen van 4 al namen, dus echt wel voor echte beginners.

Nou is de apres ski in Serfaus misschien wel minder dan Saalbach, maar bij de George of Patchi’s kun je je prima vermaken.

Juist met beginners/ licht gevorderden denk ik dat Serfaus een uitstekende keuze is.

.

Serfaus Fiss Ladis zou ik afraden voor beginners.

maliviski op 28 jan. 2013 15:07

Hoezo? Die snap ik niet zo goed. Serfaus heeft een hele mooie oefenweide bovenin liggen waar je de eerste dagen kunt glijden. Aansluitend daaraan zijn twee blauwe dalafdalingen die mijn kinderen van 4 al namen, dus echt wel voor echte beginners.
Nou is de apres ski in Serfaus misschien wel minder dan Saalbach, maar bij de George of Patchi’s kun je je prima vermaken.
Juist met beginners/ licht gevorderden denk ik dat Serfaus een uitstekende keuze is.

Ton_ op 28 jan. 2013 15:20

Snap je die niet goed? Dan ga ik 't proberen uitleggen.
Dit skigebiet telt 200km piste, waarvan 22% makkelijk. Het grootste deel van blauw bevindt zich in Serfaus. Wil je naar Arez non-stop dan moet je over rood. En als je van ene berg naar andere wil, moet je over rood.
En die piste(s) waar jij 't over hebt, is een hele drukke piste met heeeel veeeeel beginners, skischolen ezv. Lijkt mij niet logisch,als begginer, om zoveel geld te betalen en alleen maar in Serfaus blijven skieen.

Misschien Obertauern? Iets kleiner, minder apres ski maar wel erg sneeuwzeker.
Ook veel relatief eenvoudige afdalingen.

Alvast bedankt voor jullie reacties.Hebben al eens gekeken naar Flachau en dat bevalt ons wel,zo te zien ook brede pistes maar hoe zit het daar met de apres ski want we houden ook wel van wat ambiance.We gaan de andere gebieden die jullie aanraden ook eens bekijken en zullen dan vergelijken.gr

Nou is de apres ski in Serfaus misschien wel minder dan Saalbach, maar bij de George of Patchi’s kun je je prima vermaken.

Ton_ op 28 jan. 2013 15:20

Dan moet je in Fiss gaan zitten, persoonlijk vind ik de Hexenalm de beste en leukste apre ski tent waar ik ooit ben geweest (en de Goasstall in Hinterglemm wint het daar niet van)

[quote
Nou is de apres ski in Serfaus misschien wel minder dan Saalbach, maar bij de George of Patchi’s kun je je prima vermaken.

Ton_ op 28 jan. 2013 15:20

Dan moet je in Fiss gaan zitten, persoonlijk vind ik de Hexenalm de beste en leukste apre ski tent waar ik ooit ben geweest (en de Goasstall in Hinterglemm wint het daar niet van) [post]Tonnie op 28 jan. 2013 23:07[/post][/quote]

Ik ben een echte kenner van het gebied. Kom er al in totaal 33 weken en 4 weekenden :). Fiss vind ik persoonlijk juist een leuk dorp, omdat het uitgaansleven erg meevalt. Geen dronkenlappen over de straat zoals in Ischgl. Serfaus doet hier wel iets meer aan, maar heeft ook haar typisch Oostenrijkse stijl (nog) niet verloren.

Overigens zou ik Serfaus-Fiss-Ladis zeker aanraden aan beginners. Het is in vergelijking met omringende gebieden zeer goed te doen en ook een tikkeltje goedkoper dan bijv. Lech, zeker Fiss en Ladis.

In ieder geval, succes met de keuze!

Dit skigebiet telt 200km piste, waarvan 22% makkelijk. Het grootste deel van blauw bevindt zich in Serfaus. Wil je naar Arez non-stop dan moet je over rood. En als je van ene berg naar andere wil, moet je over rood.
En die piste(s) waar jij 't over hebt, is een hele drukke piste met heeeel veeeeel beginners, skischolen ezv. Lijkt mij niet logisch,als begginer, om zoveel geld te betalen en alleen maar in Serfaus blijven skieen.

maliviski op 28 jan. 2013 20:04

Als je met de Komperdell omhoog gaat en je neemt dan de Plansegg lift, dan kun je met over de blauwe Zahnboden abfahrt tot aan het mittelstation van de Komperdell en je kunt ook over de oefenweide en dan met de Mittel abfahrt of de Sudabfahrt helemaal tot in het dal. Dan heb je bijna een kilometer vertikaal, helemaal over blauw.

De Mittel abfahrt en de Sudabfahrt zijn aan het einde van de dag misschien wel wat drukker, maar ze zijn ook ontzetten breed en overdag erg rustig. Dat je op de oefenweide veel klasjes en beginners treft; ja dat heb je weleens op oefenweides.

Verder kun je Sudliner nemen (nooit druk!!) en via de Sattel en de Sudabfahrt over alleen blauw terugkeren naar Serfaus.

Volgens mij heb je daar als beginner een paar hele mooie lange afdalingen te pakken die echt prima te doen zijn.

Daarnaast geeft TS aan dat er ook licht gevorderden bij zitten; die zullen na een week (les?) toch wel over de makkelijkere rode kunnen en willen?

Voor mij hoeft niemand naar Serfaus maar ik vind het een gebied dat bij uitstek geschikt is voor alle type skiers, ook beginners. Ik neem aan dat Serfaus er zelf ook zo overdenkt, anders zouden ze zich mi niet zo expliciet richten op gezinnen met (kleine) kinderen.

Gerlos. Veel gemakkelijke pistes, niet al te hoog. Wel mooie mogelijkheden voor tochten van dorp naar dorp.
Verder: over wat ‘goede’ apres-ski is lopen de meningen nogal uiteen. Apres-ski in Hinterglemm is heel anders dan in Saalbach.
Hinterglemm = hossende Hollanders bij DJ mental Theo.
Saalbach = meer authentieke Oostenrijkse/Duitse sfeer.
Succes met de keuze!

Serfaus-Fiss-Ladis kan zeker ook een optie zijn en is niet per sé af te raden. Dit gebied kent een groot aantal brede, makkelijke pistes die voor beginners prima geschikt zijn. Ton geeeft daar een paar mooie voorbeelden van.
Verder zijn blauwe afdalingen geen garantie voor een gemakkelijke afdaling. Het zijn vaak juist deze pistes die relatief dicht bij het dorp liggen en daarom als dalafdaling gelden. De Mittel- en Sudabfahrt in Serfaus, om er maar eens een paar te noemen, kunnen voor een beginnende skiër zeer uitdagend zijn, zeker later op de dag. Maar om brokken te voorkomen kun je natuurlijk ook de lift pakken naar beneden (zouden meer mensen moeten doen).

Ski Amade

Haus Gassner in Niedernsill

Plaats een reactie